Hoppa till innehåll

Visa nytt innehåll
Foto

Musti's fiskedagbok - Grisfarm!

• Vänligen logga in för att kunna svara
230 svar till detta ämne

#21 Musti

Musti

Storfiskare

• Members
  • 1 911 inlägg

Postad 25 september 2009 - 17:00

Imorgon är det Gäddträffen i Ivösjön, jag och två andra polare ska dit. Rapport kommer på Söndag. Kan varna för känsliga tittare, man bonkar all fisk man får upp :/ Något jag inte gillar...

Life is just a game, fishing is reality.

#22 Tobias

Tobias

Fiskegalning

• Members
  • 913 inlägg

Postad 25 september 2009 - 19:17

Då är frågan: varför ska du dit om du inte gillar det?

#23 Andreas

Andreas

Moderator

• Administrators
  • 2 853 inlägg

Postad 25 september 2009 - 20:26

Tja, det är ditt beslut. Tror inte jag behöver säga vad jag tycker om bonk-tävlingar :wink:

#24 Musti

Musti

Storfiskare

• Members
  • 1 911 inlägg

Postad 26 september 2009 - 17:01

Kan svara lite snabbt så här, vi fick ingen fisk, bara en lite snipa som släppte. Andra fick, den största på 10,2 och resten ner till 4 kg. Tog inga bilder, fick en liten tår i ögat när jag såg alla stora gäddor hängas upp. Så, vi hade otur, men nästa år blir det igen. Köpte en Westin's Jätte, Skitmörten liknande färg, bra på gädda i sjö?

Och till frågan varför jag deltog: Jo, min kompis hade blivit rätt så besviken på mig, dessutom hade jag ändå släppt tillbaka mina fiskar, jag tar inte upp en enda gädda numera, smakar trä och de trivs bättre i vattnet.

Och bara för jag inte fick fisk på 7 timmar, så blev jag inte sur, tänkte inte negativa tankar, t.ex. "Det finns inga fiskj*vlar i den här sjön". Snarare tvärtom, "Jaja, då blir det väl att inhandla lite mer grejer och vara på rätt ställe nästa gång". Men det är svårt med en sådan stor sjö att hitta storgäddan utan ekolod, bara en liten eka, vanliga spön och 2.3 hästars motor. Nej, i vår tar jag 10+'arn!

Lite kortfattat om denna fiskehelgen :)

Ha de'
Pontus

#25 Musti

Musti

Storfiskare

• Members
  • 1 911 inlägg

Postad 04 oktober 2009 - 13:09

Jäklar vilken chock man fick när man loggade in här på SFF, allt var annorlunda, kommer ta tid att vänja sig :P Men men, ska förska göra en så bra rapport som möjligt av gårdagens fiske.

Ja som sagt, igår var jag och en kompis ute för att fiska regnbåge, det hela blev lyckat fast vädret var skit. Han tog iallafall sin första regnbåge. Nu tänker jag inte skriva en hel text eller så, mest bilder och en beskrivning på det, finns det inte något att skriva så gör jag inte det ;)

Bifogad fil  IMG_8554r.jpg   312,51K   329 Antal nerladdningar

Bifogad fil  IMG_8539r.jpg   322,52K   331 Antal nerladdningar

Bifogad fil  IMG_8552r.jpg   302,37K   333 Antal nerladdningar

Bifogad fil  IMG_8553r.jpg   305,23K   335 Antal nerladdningar

Bifogad fil  IMG_8556r.jpg   338,93K   330 Antal nerladdningar

Sådär, det var denna rapporten, tog en timme att fixa till då det nya "systemet" är lite förvirrande, men det gick, vanesak helt enkelt. Och min kompis Timmie kommer dyka upp lite här och var, efter att fått tag på en båt har han också blivit riktigt frälst för fiske och börjat med jerk och allt det dära ;) Nästa fiske blir den 20:onde i Harasjömåla efter regnbåge med han igen, kan lova att han är fast i detta nu och tyckte det var svinkul. Vi får hoppas på lika bra fiskelycka nästa gång!

Ha de'
Pontus

#26 Andreas

Andreas

Moderator

• Administrators
  • 2 853 inlägg

Postad 04 oktober 2009 - 18:34

Kul att ni fick nått i alla fall. Jag nötte hela dagen igår med ett hugg.

Det ser ut som någon kört över dom med en gräsklippare, fenorna syftar jag på :o

Men riktigt härligt röda i tonen. Snygga bilder också!

#27 Musti

Musti

Storfiskare

• Members
  • 1 911 inlägg

Postad 04 oktober 2009 - 18:47

Kul att ni fick nått i alla fall. Jag nötte hela dagen igår med ett hugg.

Det ser ut som någon kört över dom med en gräsklippare, fenorna syftar jag på :o

Men riktigt härligt röda i tonen. Snygga bilder också!

Vissa kan ha otur ;) Jo fenorna såg verkligen klippta ut, de måste de ha varit? Vet någon varför man klipper fenorna?

Tack! Det blir nog ännu bättre bilder på nästa rapport då jag kan förminska dom effektivare

#28 Empa

Empa

Hedersmedlem

• Members
  • 1 525 inlägg

Postad 04 oktober 2009 - 19:01

Härligt med lite fisk Pontus!

Fenorna är inte klippta, det är andra bågar som tuggat bort dom. Dom gör så när dom står trångt i odlingskassarna.

Att få fisk är VÄLDIGT överskattat...
Min Blogg

#29 Musti

Musti

Storfiskare

• Members
  • 1 911 inlägg

Postad 11 oktober 2009 - 13:09

Som vissa vet kanske så är det Blekinge Gäddfestival denna helg, igår var det ett lyckat fiske, fast jag var inte med, har bara hört. Något att glädjas åt är ju att den största fisken på 108 cm togs på mina hemmavatten, för att vara exakt ca 400 meter ifrån där jag bor, där jag fiskat x antal gånger, kul att veta att det verkligen finns fisk där man fiskar, men surt att det inte var jag som tog den :D

#30 Bamboo

Bamboo

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 51 inlägg

Postad 11 oktober 2009 - 14:54

Hej.
Huvudelen av alla fenskador beror på att för trångt i yngelkaren som nykläckta,där sätts alla skador på fenstrålarna.

#31 Musti

Musti

Storfiskare

• Members
  • 1 911 inlägg

Postad 11 oktober 2009 - 22:08

Dåligt med uppdateringar, har inte blivit av något fiske helt enkelt. Jag går mest runt och stampar i väntan på en båt...

#32 Musti

Musti

Storfiskare

• Members
  • 1 911 inlägg

Postad 06 november 2009 - 21:35

.

#33 Musti

Musti

Storfiskare

• Members
  • 1 911 inlägg

Postad 07 november 2009 - 15:38

Nyss hemkommen från ett kort fiskepass. Denna gången var det skrubba mete som gällde eftersom det är säsong för det nu, men ingen fisk fångad, hade en fisk på men släppte precis när jag kände spöböjet. Det var riktigt svinkallt och blåsten gjorde det inte mycket bättre, därav det korta passet, men med god fika, trevlig fiskepolare och Johnny Cash gjorde det hela till en trevligt litet pass :)

#34 Andreas

Andreas

Moderator

• Administrators
  • 2 853 inlägg

Postad 07 november 2009 - 16:57

Skönt att komma ut iaf va? :)

Jag ska jaga havsöring imorgon. Köpt termos och ett par extravantar så nu blir det inga ursäkter :wink:

#35 Musti

Musti

Storfiskare

• Members
  • 1 911 inlägg

Postad 07 november 2009 - 22:39

Skönt att komma ut iaf va? :)

Jag ska jaga havsöring imorgon. Köpt termos och ett par extravantar så nu blir det inga ursäkter :wink:

Jo riktigt gött vare! Jag ska inte ge upp iallafall!

Gott det, ja lite mer varmare kläder till mig hade också passat bra :D

#36 Musti

Musti

Storfiskare

• Members
  • 1 911 inlägg

Postad 21 november 2009 - 17:03

Precis hemkommen från premiär fisket efter storsik i Skräbeån, vilket resulterade 2 tappade fiskar, lätt över 2 kilo! När vi väl hittat fisken var masken slut, typiskt. Men, sjukt grymt kul var detta! Mega sikar på 3 kilo lite överallt, en som satt snett mittemot oss tog en fin på över 3 kilo! Lätt! Eftersom jag var inställd på fiske så blev det inte så mycket bilder, men kommer säkert upp en bild senare ikväll... En sak är säker iallafall, jag vill ha revansch! :D

#37 Empa

Empa

Hedersmedlem

• Members
  • 1 525 inlägg

Postad 22 november 2009 - 14:05

Kul Pontus! Bara att köra på igen så sitter dom ordentligt snart :D

Att få fisk är VÄLDIGT överskattat...
Min Blogg

#38 Musti

Musti

Storfiskare

• Members
  • 1 911 inlägg

Postad 22 november 2009 - 14:35

Yes! Fått lite mer tips om hur jag ska lyckas lite bättre dessutom, så nu äre bara att fixa transport dit :D

#39 Musti

Musti

Storfiskare

• Members
  • 1 911 inlägg

Postad 22 november 2009 - 18:31

.

#40 Musti

Musti

Storfiskare

• Members
  • 1 911 inlägg

Postad 28 november 2009 - 17:12

GAAAAAAAH! Ännu en tappad fisk! 10 cm från håven! Sikfiske är extremt svårt, det är därför jag älskar det :D Iallafall, var ute en tur idag, fisk överallt men de nobbade masken totalt! Ännu en gång var det en kille som tog en stor sik, 2-3 kilo. Min jag tappade låg nog på lite över 1 kg kanske. Det blir flera turer innan säsongen är slut, förhoppningsvis två till. Men men, bara på att igen!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar