Hoppa till innehåll

Visa nytt innehåll
Foto

Björn W - artmålet för 2016 uppnått!

• Vänligen logga in för att kunna svara
990 svar till detta ämne

#1 Björn W

Björn W

Storfiskare

• Members
  • 1 191 inlägg

Postad 18 mars 2009 - 10:03

Då var det dax att skicka upp en fiskedagbok för mig med då jag lagt ner min andra fiskeblogg på nätet.

Ja Björn heter jag då, 27 år, fiskar mest efter abborre i strömmande vatten men även förtjust i gädda, öring, regnbåge, färna och you name it...

Har hittills uteslutande fiskat med haspel men kommer i år även att köra flugfiske och troligen multirulle senare emot sommaren/hösten.

Förra året var ett bra år för mig då jag fick personbästa på alla arter jag fångat förutom abborre som fortfarande ligger kvar på 950gr, på toppknutet mete med mask.

Börjar med lite bilder på utrustningen som jag använder, och tro nu inte att jag är Shimanokåt eller så, jag har även andra rullar men dessa används oftast.

Spö: Shimano Beastmaster UL, 1-7gr
Rulle: Shiano Sedona 750FB.

IMG_2636.jpg

Spö: Shimano Forcemaster 5-20gr.
Rulle: Shimano Nasci 1000FB.

IMG_2638.jpg

Spö: Shimano Beastmaster 20-50gr.
Rulle: Shimano Stradic 2500FB.

IMG_2637.jpg

Spö: BromanOdell Gamma #7-8.
Rulle: BromanOdell Gamma #7-9.

IMG_2639.jpg

Sen har vi min båt, fick tag på en Linder 440 Fishing -09 förra året, med Minn Kota elmotor. Båten kommer pimpas lite i vår med spöhållare osv, kommer väl bilder på det sen när jag fixat det.

IMG_1340.jpg

Sen lite fiskebilder från förra året.

Personbästa på Färna, Hedströmmen.

IMG_1399.jpg

Personbästa på Asp, Hedströmmen.

IMG_1099.jpg

Personbästa på Öring, Älvdalen.

ring.jpg

Personbästa på Gädda, Kvarnsjön.

IMG_1303.jpg

I helgen hoppas jag att båtpremiären går av, har landfiskat två gånger hittills men utan resultat dessvärre. Kommer inte uppdatera efter varje fisketur då man säkert skulle klassas som forumets största bompassare då :)

Blir även lite fiskeresor i år är det tänkt. Upp till Norrland nånstans för att hälsa på tjejens kompisar och då sliter vi med fiskespöna, ja tjejen fiskar oxå :) sen blir det en vecka på semester då jag och min bästis och säkert tjejen med, drar iväg kanske till Älvdalen igen, ett resmål som jag verkligen gillar.

Just ja, "målen" för året är gädda på 100cm och en fisk på flugfiskespöt (har som sagt var aldrig flugfiskat så målen är inte högt satta).

Allt fiske är kul med rätt utrustning
Min fiskedagbok med massa bilder

#2 putte

putte

Storfiskare

• Members
  • 3 009 inlägg

Postad 18 mars 2009 - 10:19

trevligt att du skapat en dagbok också!
har själv också som mål att ta en över 100 i år, har hittils bara fått en på runt 85 cm.
hur stor var din pb-gädda förresten?
kul förövrigt med utrustningsbilder! det ska vi uppmuntra för jag tycker att det är lite fattigt med det här på forumet! ;)
//putte

#3 LeanFish

LeanFish

Trogen medlem

• Members
  • 133 inlägg

Postad 18 mars 2009 - 11:15

önskar dig lycka till och hoppas du lyckas genomföra dina mål + lite till :)

#4 Björn W

Björn W

Storfiskare

• Members
  • 1 191 inlägg

Postad 18 mars 2009 - 13:18

trevligt att du skapat en dagbok också!
har själv också som mål att ta en över 100 i år, har hittils bara fått en på runt 85 cm.
hur stor var din pb-gädda förresten?
kul förövrigt med utrustningsbilder! det ska vi uppmuntra för jag tycker att det är lite fattigt med det här på forumet! ;)

Min pg-gädda var på 94cm, vikt okänd.

Ja utrustning är alltid kul, kommer snart ett nytt inlägg med dagen inköp.

#5 Thorgal

Thorgal

Trogen medlem

• Members
  • 354 inlägg

Postad 18 mars 2009 - 13:20

Trevligt med en ny bilddagbok. Sjyssta bilder med!

#6 Björn W

Björn W

Storfiskare

• Members
  • 1 191 inlägg

Postad 18 mars 2009 - 13:24

Då har man varit ute vid båten och lagt den på släpet och tvättat av, i helgen hoppas jag premiären går av som sagt.

På väg hem så stannade jag till hos Jaktia och köpte på mig lite saker till premiären.

Postad bild

Postad bild

Nu ska man nog inte frysa i alla fall, höll på att svettas ihjäl när jag skulle fota haha.

#7 putte

putte

Storfiskare

• Members
  • 3 009 inlägg

Postad 18 mars 2009 - 13:56

den där flytoverallen såg onekligen skön ut! ska köpa en sån tills nästa vinter!
är lite trött på att köra med vanliga arbetsbyxor när man pimplar :P
//putte

#8 Andreas

Andreas

Moderator

• Administrators
  • 2 853 inlägg

Postad 18 mars 2009 - 14:33

Kul med en ny dagbok!

Så sugen på en sån Linder du har! Mest för det sena och tidiga fisket när "stora" båten står på land.

Bilden på gäddan var riktigt grym! Fortsätt med mycket bilder, det är kul att kika på!

#9 Tobias

Tobias

Fiskegalning

• Members
  • 913 inlägg

Postad 18 mars 2009 - 14:40

Härligt! Ska bli kul att följa denna dagbok! En bild säger mer än tusen ord och med tanke på hur många bilder du postat hittils så ser jag verkligen fram emot när säsongen börjat "på riktigt"! :D

#10 Björn W

Björn W

Storfiskare

• Members
  • 1 191 inlägg

Postad 18 mars 2009 - 16:20

putte: Ja den var riktigt skön, varm och go och blir nog bra när det blåser och har sig på våren och hösten.

[Andreas]: Kul att du gillade gäddan och bilderna, jag och polaren jag fiskar med är även fotogalningar som springer runt med dyra systemkameror så det blir rätt mycket bilder i tråden. Kan rekommendera 440 verkligen, går att bära/släpa på 2 personer till ställen där man annars inte kan sätta i båt.

tObii: Hehe ja det lär bli endel bilder i tråden, även på fina fiskar hoppas jag.

#11 fishunter

fishunter

Trogen medlem

• Members
  • 307 inlägg

Postad 18 mars 2009 - 16:40

Skitfiske på dig till helgen!!

Jag kom, jag såg, jag fiskade :)
Veni, Vedi, Piscem

#12 MarwinD

MarwinD

Fiskegalning

• Members
  • 509 inlägg

Postad 18 mars 2009 - 18:21

Det var en trevlig arsenal måste jag säga. Stradicen är nog en av mina absoluta favoritrullar!
Damfotboll är inte fotboll

#13 antela

antela

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 99 inlägg

Postad 18 mars 2009 - 20:21

Trevlig fiskedagbok! Hur tycker du beastmaster spöna är? Jag har beställt ett. Har bara känt på det i affär förut och tyckte det kändes grymt skönt och såg bra ut.

#14 Björn W

Björn W

Storfiskare

• Members
  • 1 191 inlägg

Postad 18 mars 2009 - 20:43

Trevlig fiskedagbok! Hur tycker du beastmaster spöna är? Jag har beställt ett. Har bara känt på det i affär förut och tyckte det kändes grymt skönt och såg bra ut.

UL-spöt jag har är nästan för "fladdrigt" tyvärr, svårt att kasta långt och precist men 20-50-spöt som jag jagar gädda med är helt underbart. Styvt att kasta även tunga beten med och riktigt skönt att drilla fisk med.

#15 Nettel

Nettel

Storfiskare

• Members
  • 1 805 inlägg

Postad 18 mars 2009 - 23:16

Kul kul med ny dagbok! Fin utrustning du har, känner mig lite i lä nu så får allt köpa in lite nytt till i år.

Nu förstår jag varför du blev sugen att hälsa på i Dalkars, då din favoritfisk var borre i strömmande vatten! :D

Min hemsida om betestillverkning:

www.nettelbaits.se

Bloggen om mitt fiske mm:

nettelbaits.nettelbaits.se

#16 Björn W

Björn W

Storfiskare

• Members
  • 1 191 inlägg

Postad 19 mars 2009 - 09:04

Kul kul med ny dagbok! Fin utrustning du har, känner mig lite i lä nu så får allt köpa in lite nytt till i år.

Nu förstår jag varför du blev sugen att hälsa på i Dalkars, då din favoritfisk var borre i strömmande vatten! :D

Tack tack, förra året blev lite dyrt i utrustningsväg men har i år bestämt att det inte ska bli lika dyrt, får väl se hur det går med det dock....

Mmm abborre är min favorit och såg ju era fina abborrar så jag och polaren satte oss ner på hitta.se och började leta på sattelitbilder var ni höll till och så åkte vi över och kollade hehe, är ju nära och bra så.

Nu är det frukost sen åker jag ut för ett bompass i Hedströmmen för att stilla behovet lite, skickar upp en bild sen.

#17 Björn W

Björn W

Storfiskare

• Members
  • 1 191 inlägg

Postad 19 mars 2009 - 15:30

Idag blev det en kortare sväng ut till mitt favoritställe i Hedströmmen, men efter 3 timmars fiske så gav vi upp...fisken var inte vaken idag.

Här brukar jag vada och dra mycket abborre på sommaren.
Postad bild

Här är ett annat mycket hett ställe, eller ja längre ner iofs men där finns det mycket abborre och färna.
Postad bild

Det var i alla fall skönt att komma ut, dricka kaffe och kasta lite.

#18 dempa_AIK

dempa_AIK

Trogen medlem

• Members
  • 485 inlägg

Postad 19 mars 2009 - 19:59

Såna där ställen skulle man ha i sin närhet...Måste vara grymt avslappnande att stå där och kasta under våren/sommaren :)
///

Dempa

#19 Björn W

Björn W

Storfiskare

• Members
  • 1 191 inlägg

Postad 19 mars 2009 - 20:09

Såna där ställen skulle man ha i sin närhet...Måste vara grymt avslappnande att stå där och kasta under våren/sommaren :)

Ja under sommaren så åker man ibland ut för att fiska men slutar med att man bara sitter där med kaffekoppen i handen och kollar på vattnet och livet kring allt.

Idag såg vi förresten en mård som jag fotade, dock inge vidare bild men kanske skickar upp nångång :)

#20 Tobbeffs

Tobbeffs

Storfiskare

• Members
  • 2 601 inlägg

Postad 19 mars 2009 - 20:19

DAMN jag trodde du hade hittat mitt bäcköringställe när jag såg bilderna där först haha, riktigt likt :P

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar