Hoppa till innehåll

Visa nytt innehåll
Foto

Björn W - artmålet för 2016 uppnått!

• Vänligen logga in för att kunna svara
990 svar till detta ämne

#41 Björn W

Björn W

Storfiskare

• Members
  • 1 191 inlägg

Postad 14 april 2009 - 18:07

tObii: Tack så mycket, äntligen släppte det och första fisken fångades.

Empa: Mmm abborre är det roligaste som finns, synd bara att man hade för grovt spö/rulle för abborre.

perra_k: Skumt, funkar för mig. Rebooot på datorn kanske? ;)

Allt fiske är kul med rätt utrustning
Min fiskedagbok med massa bilder

#42 dempa_AIK

dempa_AIK

Trogen medlem

• Members
  • 485 inlägg

Postad 14 april 2009 - 18:56

Fin borre! :)

Och det är problem med dina bilder även för mig...Fast bara vissa
///

Dempa

#43 Björn W

Björn W

Storfiskare

• Members
  • 1 191 inlägg

Postad 14 april 2009 - 19:02

Fin borre! :)

Och det är problem med dina bilder även för mig...Fast bara vissa

Tack tack.

Vilka bilder har ni problem med i så fall så skall jag kolla de på photobucket där de är upplagda, alla funkar för mig både hemma och även nu på jobbet?

#44 dempa_AIK

dempa_AIK

Trogen medlem

• Members
  • 485 inlägg

Postad 14 april 2009 - 19:08

Nä, nu fungerar alla igen :P Var nog bara något tillfälligt...
///

Dempa

#45 Gurrinho_Sportfiskaren

Gurrinho_Sportfiskaren

Storfiskare

• Members
  • 3 207 inlägg

Postad 14 april 2009 - 21:08

Riktigt fin första fisk för året !
Sportfiske är det bästa som finns ! :D

Några av mina PB:n ,
Gädda: 6 Kilo.
Karp: 3.2 kilo.
Ålekusa: 0.22 Kilo.
Skrubbskädda: 0.55 kilo.
Sandskädda: 0.43 kilo.
Ruda: 0.45 kilo.
Berggylta: 1.25 kilo.
Makrill: 0.8 kilo.
Regnbåge: 2.4 kilo.
Sarv: 0.8 kilo.
Och många fler ! :D

#46 perra_k

perra_k

Trogen medlem

• Members
  • 119 inlägg

Postad 14 april 2009 - 21:23

Aha kan vara så att photobucket är spärrat vid datorn jag sitter vid.

--------------------------------

Team Fishfire
Fiskedagbok

#47 Björn W

Björn W

Storfiskare

• Members
  • 1 191 inlägg

Postad 15 april 2009 - 15:51

Var ute en sväng idag i min gäddsjö men det resulterade bara i 1 tappad Zalt och 1 tappad Atom *suck* men så är det ibland.

Hade en abborre på en sväng på en jigg men den valde att hoppa av istället så totalt bompass idag.

#48 Björn W

Björn W

Storfiskare

• Members
  • 1 191 inlägg

Postad 16 april 2009 - 19:31

Ska få nått fiskerelaterat av päronen nu efter att ha hjälpt de med massa saker och tänkte först på vadare då jag ska börja flugfiska.

Men det kan jag även låna om jag måste ut nu närmast månaden så jag tänkte införskaffa ett jerkset istället kanske och då får de köpa rullen.

Spö: SavageGear Big Jerk 6 fot - 150 Gram
Rulle: ABU CS Pro Rocket 5501 2009
Lina: Spiderwire Ultracast Invisi-Braid 0,35
Taffs: BFT Crosslock
Beten: Blandat Buster Jerk Shallow

Tankar om detta?

Är ju varken säker på spö eller rulle så mottager gärna förslag osv, kollade på "Ge fan i våra vatten"-rullen, vanliga 5601C JB och Predator-rullen oxå men föll för denna. Jag har aldrig jerkfiskat eller ens kastat med en multirulle, men älskar gäddfiske så vill ha vettiga grejer, varken det dyrast eller billigaste som vi säger så.

#49 pancreas

pancreas

Trogen medlem

• Members
  • 490 inlägg

Postad 16 april 2009 - 19:59

Ska få nått fiskerelaterat av päronen nu efter att ha hjälpt de med massa saker och tänkte först på vadare då jag ska börja flugfiska.

Men det kan jag även låna om jag måste ut nu närmast månaden så jag tänkte införskaffa ett jerkset istället kanske och då får de köpa rullen.

Spö: SavageGear Big Jerk 6 fot - 150 Gram
Rulle: ABU CS Pro Rocket 5501 2009
Lina: Spiderwire Ultracast Invisi-Braid 0,35
Taffs: BFT Crosslock
Beten: Blandat Buster Jerk Shallow

Tankar om detta?

Är ju varken säker på spö eller rulle så mottager gärna förslag osv, kollade på "Ge fan i våra vatten"-rullen, vanliga 5601C JB och Predator-rullen oxå men föll för denna. Jag har aldrig jerkfiskat eller ens kastat med en multirulle, men älskar gäddfiske så vill ha vettiga grejer, varken det dyrast eller billigaste som vi säger så.

Ska själv köpa en pro rocket nästa fredag med kanske att Savagear Big Jerk till för 2100kr, får se om det blir det eller en rocket + lättjerkspö till en rulle jag har.

Om jag inte skulle köpa rocketen skulle de blivit predator-rullen

#50 Stavhoppet

Stavhoppet

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 77 inlägg

Postad 17 april 2009 - 09:15

Jag kan rekommendera Predator rullen å det starkaste.. Det är utan tvekan den bästa rulle jag har kastat med hittils. Tastade min ganska hårt förra helgen och fick inte ett enda professional overrun vilket är ganska vanligt framförallt i början av jerfisket... Jag kastar längre och mer precis med min predator än jag gör med TGC eller övriga multirullar jag har testat. Den stora nackdelen är väl att predatorn är dyrare än både PR och JB. Det spöt har jag bara testat en gång men tyckte att det kändes helt ok. Invisibraid har jag själv ingen erfarenhet med dock så har polarn el hel del negativa upplevelser av den i 0.30 dimensionen. Jag har 0.32 Strike Wire extreme på min och gillar den skarpt. Hoppas att du hittar de prylarna som passar dej bäst och köp de som du själv tror mest på och tilltalar dej.

//Henke
Årsbästa
1.Gädda Jerk 5.7 kg (även pb)
2.Gädda Ismete 97 cm (vikt okänd)
3. -

#51 Björn W

Björn W

Storfiskare

• Members
  • 1 191 inlägg

Postad 17 april 2009 - 13:43

Stavhoppet: Tack för dina input, ja Predatorn är lite dyrare...får se, det är ju inte jag som ska pynta den så kanske ska be ltie snällt till päronen då den välkomnas varmt av alla som jag sett.

Ja det med skatbon är ju lite av ett misär, har aldrig kastat med multirulle så är ju lite rädd för sådant...är det lättare att kasta med Predatorn än PR tror du?

Har heller ingen erfarenhet av Invisibraid, tänkte prova den på min ul-rulle sen så det är inte säkert alls att det blir den till jerkrullen...jag är lite av ett fan till Power Pro så kan bli det, Strike Wire har jag bara erfarenhet av tunnare linor men gillar den...kanske skulle prova den du har...beställningen går iväg nsäta vecka i alla fall.

#52 Stavhoppet

Stavhoppet

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 77 inlägg

Postad 17 april 2009 - 13:53

Jag har bara testat att kasta en PR i kanske 10 kast och jag upplever den som helt ok men inte på samma sätt som Predatorn.. Jag vet att när jag började så hade jag en TGC och jag gillar fortfarande den rullen dock så hade jag valt en PR istället för den. Jag tycker att det är lite svårt att jämföra PR med predatorn eftersom det är såpass stor priskillnad, i förhållande till priset vet jag inte vilken som är bäst men minst skatbon har jag garanterat fått med predatorn. Ett tips är att fråga JontaK om hur han tror att de kommer att uppföra sig då han har stenkoll på PR och liknande rullar även de tekniska bitarna.

Power pro har jag bara goda erfarenheter av dock inte grövre än 0.24 (tror jag det är). Så du får kolla upp bugdeten med de som ska betela :)

Jag gillar som sagt predatorn. Hoppas att du får till en bra utrustning och att du blir helt såld på jerkfisket precis som alla vi andra här inne:P

//Henke
Årsbästa
1.Gädda Jerk 5.7 kg (även pb)
2.Gädda Ismete 97 cm (vikt okänd)
3. -

#53 Björn W

Björn W

Storfiskare

• Members
  • 1 191 inlägg

Postad 19 april 2009 - 17:02

Dax att uppdatera lite då då jag varit ute två dagar i rad med lite olika polare och fiskat.

Igår så blev det Hedströmmen, ett pass på att försöka lura upp, gädda, abborre och färna.

Hade med mig en polare och kollega som börjat fiska igen och måste ju visa mina hemliga ställen för honom och det dröjde inte länge innan han hittade fisk där.

Postad bild

Sen var det dax för min andra polare att börja, spögung är så underbart.

Postad bild

Oförskämd som han är så tog han flest fiskar (5 gäddor) och även störst, annars brukar alltid jag få den största fisken trots att han tar flest.

Ingen gädda man skryter om kanske men ändå, störst för dagen.

Postad bild

Sen fick jag äntligen årets första gädda, en bit kvar till 100cm men det kommer. Kul kamp med 5-20gr spö och tunn nylonlina.

Postad bild

Dagen slutade med 1 gädda och 1 abborre för mig.

Sen till dagens fiske då, polaren skulle visa mig ett fint fiskevatten som han provade förra året utan mig så det var dax att utforska det. Man började med att dra upp en äcklig strumpa från botten.

Postad bild

En skylt som spinnfiskarna älskar?

Postad bild

Sen hände det saker på riktigt, personbästa på Asp (självklart ej riktat fiske). Jag varken vägde eller mätte den då jag ville få ner den i vattnet så fort som möjligt igen.

Postad bild

Aspen är en väldigt fin fisk, och väldigt stark i förhållande till sin storlek.

Postad bild

#54 LuDDe_ BuLL

LuDDe_ BuLL

Fiskegalning

• Members
  • 646 inlägg

Postad 19 april 2009 - 18:05

Fina bilder och fina fiskar. Grattis till ditt nya PB!
Jerkbait och Popperfiske <3

Årsbästa:
Lake: 1kg
Abborre: 1,2kg PB!!
Röding: 1hg
Mört: 3hg PB!!
Regnbåge:8hg
Sik:4hg
Harr:5hg
Gädda:8,4kg PB!!
Stäm:20gr
Öring:1kg
Braxen:2kg PB!!
Id:2kg PB!!

#55 FiskenPåKroken

FiskenPåKroken

Trogen medlem

• Members
  • 445 inlägg

Postad 19 april 2009 - 20:08

Grattis till nytt PB! :D
Fiske:) <°))))><

#56 Empa

Empa

Hedersmedlem

• Members
  • 1 525 inlägg

Postad 19 april 2009 - 22:10

Aspen va riktigt vacker du, grattis! Skylten va awsome den med :wink:

Att få fisk är VÄLDIGT överskattat...
Min Blogg

#57 Björn W

Björn W

Storfiskare

• Members
  • 1 191 inlägg

Postad 20 april 2009 - 07:10

LuDDe_ BuLL: Tack så mycket, blir mycket bilder :)

FiskenPåKroken: Tack så mycket.

Empa: Tack, Asp är väldigt vacker :)

#58 Björn W

Björn W

Storfiskare

• Members
  • 1 191 inlägg

Postad 20 april 2009 - 16:34

Man är en hemsk människa så är det bara, jag åkte ner till lokala flugfiskebutiken för att köpa taffs till rullen och snacka lite skit och vad händer då? Jo man går därifrån med ett nytt haspelspö.

Mitt första riktiga haspelspö var ett Ron Thompson Arezzo 8ft 10-30gr och det har hängt med mig genom hela min "fiskekarriär" nu och är fortfarande bland det skönaste spöt jag använt. Nu hittade jag ett Arezzo 8ft med kastvikt upp till 18gr vilket passar perfekt till lite abborre och allround efter färna osv, och för 300:- så det blev ju så klart ett köp.

Postad bild

Det märks att det är ett billigt spö om man kollar på spöringar och rullfäste osv men gud vilken skön känsla att drilla fisk med, så nu måste jag ju ut och prova dra abborre med det snarast.

I övrigt så är det planerat ett Hedströmmenfiske i veckan och på lördag flugfiskepremiär.

#59 Björn W

Björn W

Storfiskare

• Members
  • 1 191 inlägg

Postad 22 april 2009 - 17:05

Idag kom det hem lite roliga påskfjädrar med posten, tack så mycket flugor.se för snabb service. I helgen går troligtvis premiären av.

En överblick på inköpet.

Postad bild

Flugor.se's Put & Take-ask för regnbåge.

Postad bild

Några andra påskfjädrar och saker som jag beställde i samma veva.

Postad bild

Till det kommande abborre-fisket, tror stenhårt på de nya vibrax-dragen.

Postad bild

Får jag ingen regnbåge på det där så måste det ju vara nått fel på sakerna :)
Imorgon blir det Hedströmmen, kommer en rapport därifrån imorgon kväll.

#60 Nettel

Nettel

Storfiskare

• Members
  • 1 805 inlägg

Postad 22 april 2009 - 17:48

Cool asp :) Fortsatt skifiske

Min hemsida om betestillverkning:

www.nettelbaits.se

Bloggen om mitt fiske mm: