Hoppa till innehåll

Visa nytt innehåll
Foto

Anten

• Vänligen logga in för att kunna svara
127 svar till detta ämne

#21 Numse

Numse

Trogen medlem

• Members
  • 496 inlägg

Postad 07 juli 2009 - 21:42

Huggkrok??? trodde inte dom användes längre.

Vi kan ju iaf låtsas att de är förbjudna så slutar folk använda dem.. idioti

#22 J.P.

J.P.

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 66 inlägg

Postad 07 juli 2009 - 22:05

Huggkrok är bra att ha i båten precis som en håv, svårt att klara sig utan.

#23 Hjalp1

Hjalp1

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 34 inlägg

Postad 08 juli 2009 - 06:47

Tack för tipsen J.P, jag blir riktigt fiskesugen nu!

#24 Mirnovan

Mirnovan

Trogen medlem

• Members
  • 154 inlägg

Postad 08 juli 2009 - 15:22

Någon som vet hur man får tag i en båtplats där? Har sökt på nätet men där är det tomt :?

Testa Kvarnabo Bryggförening Tel. 0322-492 16. Hittar inte nummret till bryggföreningen i gräfsnäs. Dom kanske har det hos kvarnabo.
PB:n

Gädda 10,3kg 110cm Buster jerk.
Abborre 840g 43cm Strike pro popper

Ålder: 32

http://www.neptunefishingteam.com

#25 rubik

rubik

Trogen medlem

• Members
  • 179 inlägg

Postad 09 juli 2009 - 21:01

Testa Kvarnabo Bryggförening Tel. 0322-492 16. Hittar inte nummret till bryggföreningen i gräfsnäs. Dom kanske har det hos kvarnabo.

Jag får ta och tacka för tipset även om det inte var riktat till mig. Lyckades få en plats i Gräfsnäs!
Den som har mest prylar när han dör vinner

#26 BjörnD

BjörnD

Medlem

• Members
  • 10 inlägg

Postad 09 juli 2009 - 22:19

Just i år har jag inte haft riktigt så bra abborrfiske som man är van vid i Anten, varken i vintras eller nu, men det hopas jag beror på slumpen snarare än att det finns mindre och färre abborrar i sjön.

/B

#27 Jonaz

Jonaz

Trogen medlem

• Members
  • 182 inlägg

Postad 10 juli 2009 - 13:09

Jag får ta och tacka för tipset även om det inte var riktat till mig. Lyckades få en plats i Gräfsnäs!

Har du något nummer dit?

#28 rubik

rubik

Trogen medlem

• Members
  • 179 inlägg

Postad 10 juli 2009 - 14:50

Har du något nummer dit?

Du har PM.

#29 J.P.

J.P.

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 66 inlägg

Postad 10 juli 2009 - 20:35

Läggdags, upp tidigt imorgon för att se om abborrarna är huggvilliga.

#30 J.P.

J.P.

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 66 inlägg

Postad 11 juli 2009 - 17:20

Det var få hugg i dagens oväder, som vanligt en gädda i 3 kg klassen som ville äta wobbler men inga vackra abborrrar. Hade idag förmånen att ha en av svärsönerna med i båten och han fick som vanligt fler hugg än mig.

#31 Feddan

Feddan

Medlem

• Members
  • 25 inlägg

Postad 12 juli 2009 - 22:38

!
Rookie

#32 Numse

Numse

Trogen medlem

• Members
  • 496 inlägg

Postad 12 juli 2009 - 23:18

Jaså, testat ett gälgrepp nån gång? Du vet den där metoden där man inte slår ett stort hål i käften på gäddan.

#33 J.P.

J.P.

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 66 inlägg

Postad 13 juli 2009 - 04:08

Jaså, testat ett gälgrepp nån gång? Du vet den där metoden där man inte slår ett stort hål i käften på gäddan.

Ja.

#34 J.P.

J.P.

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 66 inlägg

Postad 18 juli 2009 - 22:54

Jag var ute en tur ikväll i regnvädret på jakt efter abborre men det var trögt, några småttingar tog på jigg men ingen större, Provade jigg, wobbler och även mask på djupet. Ett högtryck bör göra susen.

#35 rubik

rubik

Trogen medlem

• Members
  • 179 inlägg

Postad 19 juli 2009 - 00:46

Jag hade ett kanonfiske i Anten i fredags. Drog runt 20 abborrar med en topp på 600g som dock frugan drog upp. :row:

#36 ocke

ocke

Nykomling

• Members
  • 2 inlägg

Postad 19 juli 2009 - 12:21

jag och några polare var också ute i Anten i fredags. vi startade 19.00 och höll på tills natten kom.

jag kan nästan sätta en slant på att jag såg dig Rubik. Det var iaf en båt brevid oss med 2 personer i, en tjej och en kille. Vi såg när någon drog upp en hyfsad abborre.

Om vi nu var ute samma dag och möjligtvis stod vid samma ställe ( vi stannade dock inte så länge just där), du fick 20 abborrar och vi inte nån, då undrar man vad vi gjorde för fel?.

hur gör man? vi var vid ett grund, och ställde oss i lutningen där det var ungefär 6-7 meter djupt och kastade med både små jiggar och små spinnare. Utan resultat? jag vill veta hur du gjorde rubik:D

innan vi kom till grundet stannade vi mitt på sjön(22meter djupt) eftersom det plötsligt började hoppa småfisk lite överallt. där stod vi och kastade en stund, också utan resultat. Det borde väll ha varit ett abborrstim som jagade? hur får man dem på kroken i ett sådant fall?

vi fick nöja oss med en 3.5kg gädda som vi fick mitt på sjön(också 22 m) när vi var på väg mot vassen på andra sidan. Vad gjorde den gäddan där egentligen?(vi var ju inte nere på djupet med våra wobblers)

tänkte tilllägga att vi stod en bra stund och kastade vid Arelidsgrund. Det kan ha varit för sent då. vilka tider nappar det bra på? när solen är påväg upp och ner har man ju hört. men vad menas med det? när jag ser solen gå ner bakom granarna är det ju en stund kvar innan den försvinner bakom jorden/horisonten. samma sak när den går upp(fasst tvärt om)..

#37 rubik

rubik

Trogen medlem

• Members
  • 179 inlägg

Postad 19 juli 2009 - 12:44

jag och några polare var också ute i Anten i fredags. vi startade 19.00 och höll på tills natten kom.

jag kan nästan sätta en slant på att jag såg dig Rubik. Det var iaf en båt brevid oss med 2 personer i, en tjej och en kille. Vi såg när någon drog upp en hyfsad abborre.

Om vi nu var ute samma dag och möjligtvis stod vid samma ställe ( vi stannade dock inte så länge just där), du fick 20 abborrar och vi inte nån, då undrar man vad vi gjorde för fel?.

hur gör man? vi var vid ett grund, och ställde oss i lutningen där det var ungefär 6-7 meter djupt och kastade med både små jiggar och små spinnare. Utan resultat? jag vill veta hur du gjorde rubik:D

innan vi kom till grundet stannade vi mitt på sjön(22meter djupt) eftersom det plötsligt började hoppa småfisk lite överallt. där stod vi och kastade en stund, också utan resultat. Det borde väll ha varit ett abborrstim som jagade? hur får man dem på kroken i ett sådant fall?

vi fick nöja oss med en 3.5kg gädda som vi fick mitt på sjön(också 22 m) när vi var på väg mot vassen på andra sidan. Vad gjorde den gäddan där egentligen?(vi var ju inte nere på djupet med våra wobblers)

Det var nog absolut oss du såg. Var ni ett gäng killar (4-5) på en "sportbåt" ni lade i båten i gräfsnäs? Vi fiskade på samma ställe lite tidigare också vid ett lite mindre grund och där hoppade det massor med småfisk, fick dock endast en abborre där så jag antar att fiskarna hade för gott om vanlig betesfisk för att bry sig om våra beten.

Angående gäddan så skall det finnas en hel del pelagisk gädda i sjön och de kan vara på lite olika djup.

Vi drog de flesta abborrarna på jigg men vi fick någon på mörrumsspinnaren också. Så vad ni gjorde för fel vet jag inte, vi testade olika färger och abborrarna högg på det mesta.

#38 J.P.

J.P.

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 66 inlägg

Postad 19 juli 2009 - 12:57

Jag var också vid Arelid i går kväll, ingen ytaktivitet men småfisk på djupet. Det blir nog en tur dit ikväll eller så blir det jultagrynnan som får ett besök.

#39 ocke

ocke

Nykomling

• Members
  • 2 inlägg

Postad 19 juli 2009 - 14:16

hur gör du för att ta fiskarna på djupet då? låter du betet sjunka för att sedan veva in det efter botten?

Och vad menar du egentligen med djupet? på grundet fasst nere vid botten eller (~4-5m)?

ursäkta om jag har mycket frågor, men eftersom jag insett att fiske är så j-la kul så vill jag lära mig snabbt :P

#40 J.P.

J.P.

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 66 inlägg

Postad 19 juli 2009 - 22:22

hur gör du för att ta fiskarna på djupet då? låter du betet sjunka för att sedan veva in det efter botten?

Och vad menar du egentligen med djupet? på grundet fasst nere vid botten eller (~4-5m)?

ursäkta om jag har mycket frågor, men eftersom jag insett att fiske är så j-la kul så vill jag lära mig snabbt :P

Ankra upp båten i kanten på grynnan, kasta med jigg som får sjunka och dras över botten från djupbranten och upp.

Jag har oftast även ett bottenmete med en mask eller abborögeagnad krok i en decimeterlång tafs under en pirk som får "latfiska" under tiden jag kastar med jigg, båtens rörelser får pirken att röra sig lagom.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar