Hoppa till innehåll

Visa nytt innehåll
Foto

Förslag, frågor och feedback

• Vänligen logga in för att kunna svara
11 svar till detta ämne

#1 Hagi

Hagi

Moderator

• Administrators
  • 2 132 inlägg

Postad 17 maj 2010 - 09:26

Kom gärna med förslag, frågor och feedback i denna tråd.

Förslag på vad vi kan göra för att förbättra denna forumdel, eller frågor relaterade till kategorin. Ni får också väldigt gärna ge oss som är ansvariga återkoppling på saker som är bra eller mindre bra. Vi är öppna för kritik och vi önskar att vi tillsammans med er medlemmar ska kunna skapa en levande forumkategori med innehåll i ett trevligt, tillmötesgående och öppet klimat där ni medlemmar är med och styr. Jag och Jakob vill ha era åsikter för att försöka att anpassa vår forumkategori till det bättre baserat på vad våra medlemmar önskar. Det är ni som gör innehållet. Vi finns här för er!

Hälsningar
/Hagi och Jakob Lundgren

#2 EMILb

EMILb

Medlem

• Members
  • 19 inlägg

Postad 17 maj 2010 - 19:33

Kan ni inte öppna ett flugbindningsforum?

#3 Jakob Lundgren

Jakob Lundgren

Ämnesmoderator

• Moderators
  • 1 622 inlägg

Postad 17 maj 2010 - 19:41

Hejsan Skelleftebo

Kul att se att du är intresserad av vår hörna av SFF. Jag utgår ifrån att du är intresserad i och med att du efterlyser ett delforum ;)

Vi har, fram till för bara någon vecka sedan, haft ett separat delforum för flugbindning och vi ansåg att det var för dålig fart i båda forumdelarna så vi slog ihop dem.

För mer detaljer, fråga Fredrik (hagi) eftersom jag är ny som ämnesmoderator.
//Jakob Lundgren, Kastinstruktör och ämnesmoderator på SFF
Även grundare och ägare av http://www.kastskolan.se - en sida tillägnad svensk flugkastning

#4 EMILb

EMILb

Medlem

• Members
  • 19 inlägg

Postad 17 maj 2010 - 19:45

Jaha okej!

#5 Hagi

Hagi

Moderator

• Administrators
  • 2 132 inlägg

Postad 21 maj 2010 - 10:44

Tack för dina synpunkter skelleftebo!

Precis som Jakob säger så hade vi tidigare en separat flugbindningskategori här på sportfiskeforum till alldeles nyligen. Alla frågor som härrör till flugfisket postas numera under flugfiske och det gäller flugbindning och dagböcker med mera. Jag och andra har "dagböcker" för flugbindning i denna kategori. Ingen information har tagits bort i processen utan det är bara ihopslaget så alla trådar om flugbindning och annat ligger under kategorin flugfiske.

Anledningen var att trafiken på varje enskild kategori var för låg och att vi tror det blir bättre att samla oss till en kategori som det ser ut just nu. Inget är hugget i sten dock och om behov finns av fler kategorier i framtiden så skall vi naturligtvis omvärdera vår ståndpunkt.

Jag vill inte ha en egen huvudkategori för flugbindning, däremot skulle man kunna tänka sig en lösning med olika deltavlor under kategorin flugfiske. Vi får ta med oss det och se vart åt det lutar.

Vänliga hälsningar
/Fredrik

#6 Steve

Steve

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 89 inlägg

Postad 06 juli 2010 - 21:19

:silenced:

#7 Morren

Morren

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 74 inlägg

Postad 06 augusti 2010 - 08:59

Tjo!
Blir nästan slöare o slöare här inne för varje år.... :(

Tror det behövs nått mer för att få folk att framförallt posta i trådarna. Tror att det är väldigt många som är inne och läser utan att skriva nått. (säger han som varit medlem sedan 2005 o har bara 50+ poster)
Någonting som drog mycket (va jag tror) o höll "flugbindar-delen" levande va binddagböckerna. Så länge man får lite kommentarer, så är det som attan o slänga upp lite egenbundna flugor. Trots att man är långt ifrån en duktig bindare...

Kan man inte anordna lite små-tävlingar?
Månadens fluga? (1 i veckan tror jag kan bli lite tuffs för den som ska hålla i "tävlingen". Ut med ett mönster, medlemmarna postar sina exakt likadana-mönster eller egna varianter. En vinnare utses sista dagen varje månad o får nått litet pris. Menar inga märkvärdiga priser, utan mer som en kul grej. "coustom titel" på forumet, (antal vinster står med?). 5 vinster = en keps/T-shirt tex. 10 vinster = får välja vart & när Fredrik ska bada (Peken får filma) :D

Bara en tanke...

#8 Hagi

Hagi

Moderator

• Administrators
  • 2 132 inlägg

Postad 06 augusti 2010 - 14:27

Hej och tack för dina synpunkter!

För det första har du rätt, många läser och tittar, men allt för få är aktiva för att forumet skall hållas riktigt "levande" idag. Jag tror också att det behövs nya tag för att boosta forumdelen igen. Dels så måste vi locka den blivande generationen flugfiskare, nybörjaren, men även de erfarna som har något att tillföra i form av erfarenhet o kunskap och som dessutom är villig att dela med sig av sin kunskap, sin erfarenhet och att lägga ned en liten del av sin egen tid på detta.

bloggar, facebook o allt vad det heter har säkert tagit sin beskärda del i minskat antal aktiva på olika de forum. Ska forumen, i synnerhet SFF, överleva måste vi vara attraktiva i framtiden.

Dagböckerna var bra, de finns fortfarande kvar under flugfiske, aktiviteten var så låg att det kändes överarbetat med en uppdelning dock. Tävlingar kan vara ett mycket bra sätt att öka intresset för att dela med sig och för att öka aktiviteten.

ha ha -ingen isvak nu igen, har redan testat det och tyckte inte det var behagligt.

/Fredrik

#9 Salvelinus_alpinus

Salvelinus_alpinus

Trogen medlem

• Members
  • 110 inlägg

Postad 24 augusti 2010 - 19:12

tjenare!

om jag fattat rätt så finns det altså ingen officiel (klistrad) flugbindningstråd här på flugfiske delen?

tror ni de hade vart nå?

#10 Hagi

Hagi

Moderator

• Administrators
  • 2 132 inlägg

Postad 03 september 2010 - 09:16

Tjena!

Ja du har förstått det rätt. Förr hade vi en tråd för flugbindning och en för flugfiske -nu finns de gemensamt under flugfiske. Om aktiviteten ökar så kommer kanske en uppdelning att vara motiverad och aktuell igen.

Vi tackar så mycket för dina synpunkter men i den situation som är nu tror vi inte att en uppdelning igen är motiverad.

Vänliga hälsningar
/Fredrik

#11 ramsis_iv

ramsis_iv

Storfiskare

• Members
  • 4 855 inlägg

Postad 26 december 2010 - 00:50

Vad har hänt med EFFA? eller vad de heter...fanns det inte en separat sektion för dem här på forumet?
Le poisson que vous remettez à l'eau est un cadeau que vous faites à un autre pêcheur, tout comme il s'agit peut-être d'un cadeau qu'un autre pêcheur vous a fait!

PB 2009:
Inga än, dock kan jag inte misslyckas med att slå 2008 års lista....

#12 Hagi

Hagi

Moderator

• Administrators
  • 2 132 inlägg

Postad 26 december 2010 - 09:24

Vad har hänt med EFFA? eller vad de heter...fanns det inte en separat sektion för dem här på forumet?

Hej!

Du minns rätt. EFFA hade en egen kategori i forumet tidigare, det slog nte så väl ut tyvärr. Så det finns inte kvar idag.

Hälsningar
/Fredrik

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar