Hoppa till innehåll

Visa nytt innehåll
Foto

lågprofil rulle, hjälp...

• Vänligen logga in för att kunna svara
5 svar till detta ämne

#1 taxi3000

taxi3000

Trogen medlem

• Members
  • 283 inlägg

Postad 14 juni 2010 - 08:56

Hejsan, ska skaffa mig en lågprofil spinrulle som klarar kasta (lång) med mindre drag (10-15gr.)
Behöver lite råd från er kunnade genom spinrulle. Vad ska jag kolla efter? har kullager betydelse? tex. 5 kullager + 2 rullager eller 8 kullager + 1 rullager är bäst för mindre drag?
Har budget på max 1500:-, kom gärna med förslag och varför...om det är inte för besvärlig :D
Tack i förhand
Joe S.

#2 tonyex

tonyex

Fiskegalning

• Members
  • 589 inlägg

Postad 14 juni 2010 - 10:17

Svårt fråga :(
Om max budget är 1500, då kan det vara lite jobbigt att hitta något som är riktigt bra här hemma,
i så fall bör du titta på på eviken. Det finns dock ett antal daiwa lp rullar runt 1500 , som man kan köpa i e-butiker runt landet, fast , som sagt, mina pengar skulle gå till eviken ändå.

Det finns mkt att lära sig om multirullar genom att gå igenom denna tråd:
http://www.sportfisk.../topic7773.html
och som kort svar på din fråga, då kan man väl säga att några bra kullager är att föredra istället för att ha många dåliga. Tills sist har vi olika smaker, så det bästa är att du bildar dig en uppfattningen om vad du vill ha.
Häls /T

#3 taxi3000

taxi3000

Trogen medlem

• Members
  • 283 inlägg

Postad 14 juni 2010 - 11:14

"eviken" är det ett märke eller butik?
Jag har tittat på Revo SX från tyskland och de ligger runt 1200-1500SEK. kan det va nåt att ha?

#4 Masken_Gurra

Masken_Gurra

Trogen medlem

• Members
  • 222 inlägg

Postad 14 juni 2010 - 12:40

"eviken" är det ett märke eller butik?
Jag har tittat på Revo SX från tyskland och de ligger runt 1200-1500SEK. kan det va nåt att ha?

eBay

#5 maldoror

maldoror

Nykomling

• Members
  • 2 inlägg

Postad 31 maj 2019 - 09:49

Hejsan, ska skaffa mig en lågprofil spinrulle som klarar kasta (lång) med mindre drag (10-15gr.)
Behöver lite råd från er kunnade genom spinrulle. Vad ska jag kolla efter? har kullager betydelse? tex. 5 kullager + 2 rullager eller 8 kullager + 1 rullager är bäst för mindre drag?
Har budget på max 1500:-, kom gärna med förslag och varför...om det är inte för besvärlig :D
Tack i förhand
Joe S.

Köp en Daiwa Tatula CT, happyangler.se har dom för 1395kr just nu.

Var själv ute efter en låg multi som kastar långt med mindre, men samtidigt kan användas vid gäddfiske. Köpte Tatulan efter att ha läst massa omdömen om rullar, och det är utan tvekan den skönaste jag använt.

Kastar längre med den än med haspel när det gäller wobblers/jerk runt 9-12g, och att den samtidigt orkar kasta beten upp till 100g utan problem. (Har inga tyngre än så att testa med)

Bara man ställer spolbromsen lite löst och aldrig rör den igen så löser magnetbromsen resten automatiskt.

#6 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 4 842 inlägg

Postad 31 maj 2019 - 13:38

Svar direkt.

• Troll och jmansson gillar detta

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar