Hoppa till innehåll

Visa nytt innehåll
Foto

Veckans snackis *AVSLUTAD*

• Vänligen logga in för att kunna svara
40 svar till detta ämne

#1 Mathias

Mathias

Administratör

• Administrators
  • 1 343 inlägg

Postad 03 november 2010 - 14:51

Hej gott folk!

Jag inleder härmed Sportfiskeforums nya rullande tävling kallad "Veckans snackis". Vi kommer från och med idag belöna den person som under de kommande 7 dagarna postar den roligaste filmlänken, nyttigaste fisketipset, roligaste fiskehistorien, fräckaste bilden, roligaste citatet, bästa nyheten, coolaste prylen eller helt enkelt det bästa foruminlägget etc etc... valet är helt och hållet ditt om vad som är Veckans snackis? Tävlingen kommer pågå varje vecka med start varje onsdag. Varje onsdag koras en vinnare samtidigt som ett nytt pris utlyses till kommande Veckans snackis! And so on...

Reglerna är enkla:

1. Posta din Veckans snackis i DEN HÄR TRÅDEN!
3. Du behöver inte vara "uppfinnaren" av Veckans snackis, du behöver bara tipsa om den här i forumet
4. Vinnaren koras nästa onsdag och utannonseras i den här tråden.
5. Är du en vinnare? Skicka ditt fullständiga namn och adress i ett PM till mig så skickar jag priset på stört!

Vi startar kommande veckas snackis med en skitfräck vattentät PENTAX (Optio W90) digitalkamera från Focus Nordic!

Bifogad fil  snackis_inlaggsff.png   159,62K   2577 Antal nerladdningar
Innanför linsen på denna finner du följande:

*12,1 Mpx
*5 X Optisk zoom
*HDMI output
*2,7" Wide LCD-skärm
*Vattentät ner till 20 fot
*Köldsäker ner till -10C
*Stötsäker från 3,9 ft fallhöjd
*Videoinspelning

Fullständig spec hittar du här: http://www.focustrad...t/PEN-OPTIO-W90

Kolla in Smartsons test här: http://www.smartson.... ... o_w90.html

Vinner du den här så har du säkrat dina kommande fiskebilder. Allt från fajtande gäddor i vattenytan till undervattensvideo på harrar i klara norrländska strömmar. Fantasin är oändlig..!

Låt Veckans snackis starta!
Webbredaktör/Fiskejournalen
mathias.larsson[at]aller.se

#2 Lundin

Lundin

Trogen medlem

• Members
  • 177 inlägg

Postad 03 november 2010 - 16:22

Får väl hänvisa då till min "Tumlare på fluga - historia" som ligger i min Fiskedagbok
topic16086-45.html?hilit=luddes#p242206

Mina PB:
Gädda 11,6 kg
Gös 6,0 kg
Abborre 1,4 kg
Havsöring 3,9kg
Luddes Fiskedagbok
Min Blogg

#3 Qezo

Qezo

Medlem

• Members
  • 14 inlägg

Postad 03 november 2010 - 16:35

topic21067.html

#4 Mathias

Mathias

Administratör

• Administrators
  • 1 343 inlägg

Postad 03 november 2010 - 16:38

Här kommer mitt bidrag till Veckans snackis (givetvis får inte jag vara med i tävlingen)

topic21068.html
Webbredaktör/Fiskejournalen
mathias.larsson[at]aller.se

#5 Sevenoak

Sevenoak

Trogen medlem

• Members
  • 174 inlägg

Postad 03 november 2010 - 16:59

Ny, häftig, cool, fräck, underhållande, fantastisk, välredigerad.. trailer till isfisket vintern 2011.

topic21024.html

Postad bild

#6 Renskav

Renskav

Nykomling

• Members
  • 2 inlägg

Postad 03 november 2010 - 17:00

Här kommer mitt bidrag, lite av en klassiker, men en liten film man BARA MÅSTE se mer än 1 gång!!!

topic21069.html

Klockrent! :lol:

Om du har ett problem du inte kan lösa, då har du inget problem :)

Renskav.sportfiskeforum.se

#7 O'Meara

O'Meara

Storfiskare

• Members
  • 1 683 inlägg

Postad 03 november 2010 - 17:02

Nya serien Fiske som dragit igång på TV4-sport på onsdagar, men framförallt youtubeklippet som sammanfattar det mesta av tidigare program :) http://www.sportfisk...18.html#p273318

#8 Roos_13

Roos_13

Medlem

• Members
  • 16 inlägg

Postad 03 november 2010 - 17:37

Här är en liten annorlunda variant av fiske tyvärr funkar inte C&R så bra men det blir nog en matfisk. Även fiskaren lever nog lite farligt när det gäller fångstmetoden.

There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot. ~Steven Wright

#9 Sevenoak

Sevenoak

Trogen medlem

• Members
  • 174 inlägg

Postad 03 november 2010 - 18:17

Kan man använda en radiostyrd båt som "spö" ? - JA!

post273325.html#p273325

Postad bild

#10 johansun

johansun

Trogen medlem

• Members
  • 142 inlägg

Postad 03 november 2010 - 18:49

Släng i spöt bara!
Här är en riktigt rolig video på precis det:
topic21071.html

Jag har själv en gång nästan förlorat ett spö och hela faderullan på liknande sätt. Jag fastnade i ett av mina spön med krokarna när jag kastade ut. Snacka om chock :shock: Som tur var satt det fortfarande fast när jag vevade in :D

Mvh Johan S
Mitt personliga galleri: johansun personliga galleri
min fiskedagbok: http://www.sportfisk... ... 654#195654
PB
Fjällröding3,7kg 2008
Gädda7,2kg 2008
Abbis1,54kg 2008
Öring1,1-1,2kg
Rengbåge2,0kg 2008
Gös2,0kg
bäckröding 0,5
harr2-3hg
m.m

#11 eitan

eitan

Nykomling

• Members
  • 6 inlägg

Postad 03 november 2010 - 21:27

jag har sett det här och jag har väntat på en sådan grej, att filma samtidigt som man fiskar, specielt de där häftiga yt hugg, tänk att man kan uppleva de om och om, och dela den med kompisar! :D
jag har sett video på tuben och jag har kollat deras sida- det ser bra ut och jag tror att det kan bli den nästa hit. jag tror att jag kommer att göra något likadan- jag ska ta en skruv från en stativ och fixa den på en keps! enkelt och billigt! och tänk om jag hade redan gjort det så skulle ni ha sett de häfiga hugg som jag har sett idag... annars kan ni kolla på min blogg för rapport.

http://lurehunter.blogspot.com/
här är en film

och här är länk till deras sida.
http://www.hatcams.com/

videoklipp som är en av de häftigaste!
... r_embedded

, jag vill verkligen vinna den här kameran :) (forutom att den är riktigit bra) så har min fiske kamera lagt av efter 5 tuffa år).

#12 Timpa1p

Timpa1p

Nykomling

• Members
  • 2 inlägg

Postad 03 november 2010 - 21:47

Här är mitt bidrag i tävlingen "veckans snackis!" två sanslöst roliga klipp på ett napp:D

... re=related

#13 Johan93

Johan93

Medlem

• Members
  • 14 inlägg

Postad 03 november 2010 - 22:13

Min absoluta favoritbild denna sommaren!

http://www.sportfisk...topic21072.html
Fiske! Finns det något bättre?!?

Bra sida!:

http://www.netflies.se/

#14 Masken_Gurra

Masken_Gurra

Trogen medlem

• Members
  • 222 inlägg

Postad 03 november 2010 - 22:38

Två bra filmer om gäddans Amerikanska kusin.

#15 HJC

HJC

Nykomling

• Members
  • 3 inlägg

Postad 04 november 2010 - 13:49

http://www.sportfisk...topic21074.html

#16 Valt3r

Valt3r

Medlem

• Members
  • 11 inlägg

Postad 04 november 2010 - 15:18

Den här har inget med fiske att göra, men coolt är det :)

#17 Gbgrobin

Gbgrobin

Trogen medlem

• Members
  • 185 inlägg

Postad 04 november 2010 - 19:10

Lite undervattens-filmer från Tuben. Ganska fräckt när man ser braxarna och mörtarna passera framför kameran i stora stim, då förstår man varför det alltid smäller på flera spön samtidigt när stimmen cirkulerar ens mäskområde ;)
(Undervattensfilmer - vattentät kamera, hehehe - get it?)

#18 johansun

johansun

Trogen medlem

• Members
  • 142 inlägg

Postad 04 november 2010 - 20:40

:whistle: ...när storfiskarn talar om hur stora fiskar han får... :clap:

En gammal klassisk vals från Thore Skogman som precis berättar sanningen och ingenting annat än sanningen
Jag hoppas att en sådan finer vals räknas
topic21075.html

Mvh Johan S
Mitt personliga galleri: johansun personliga galleri
min fiskedagbok: http://www.sportfisk... ... 654#195654
PB
Fjällröding3,7kg 2008
Gädda7,2kg 2008
Abbis1,54kg 2008
Öring1,1-1,2kg
Rengbåge2,0kg 2008
Gös2,0kg
bäckröding 0,5
harr2-3hg
m.m

#19 fiskenicke

fiskenicke

Nykomling

• Members
  • 2 inlägg

Postad 04 november 2010 - 22:15

Re: NY TÄVLING - VECKANS SNACKIS!

Tack för harren!

Det var dagen före midsommar 2004. Min man Niklas hade övertalat mig och våra två söner att

följa med honom till Älvdalen och fiska harr.

Vi hyrde en stuga och gav oss iväg. Det var en lång väg, och killarna bråkade och kivades

med varandra hela vägen. Min systerdotter på 4 år följde även hon med och retade killarna

rejält. När vi kom fram till Älvdalen stannade vi på turistbyrån och hämtade nycklarna till stugan.

Väl framme skulle allt packas upp väldigt fort, för nu var Niklas fiskesugen. Så vi gav oss ner

till älven. Niklas vadade ut och jag stod vid land med Adam, Linus och Sanja och metade.

Niklas var som vanligt helt inne i harrfisket, och jag tog hand om de tjatande barnen.

I två timmar stod jag ut. Under dessa två timmar fick jag höra säkert 1000 kommentarer från barnen som att:

-Jag får aldrig fisk.

-Varför får inte jag fisk mm.

Till slut ropade jag in Niklas och sa att han kunde fortsätta fiska själv om han körde hem oss själv.

Jag kände mig otroligt trött frusen och irriterad.

När vi väl kom till stugan tog jag tempen och hade ganska hög feber. Men Niklas skulle fiska harr,

och tog Adam, våran äldsta och åkte iväg igen. Själv gick jag runt i tjocka tröjor och försökte

övertala de andra två barnen att lägga sig och sova tidigt. Det gick inte så bra, men efter ett

antal timmar så sov dom.

Ungefär när de sovit i en timma så kommer Niklas och Adam tillbaka UTAN fisk IGEN!!!!!

Niklas var väldigt sällskaplig och pratade konstant om att I MORGON, då skulle han få harr.

Så på midsommarmorgonen när jag klev upp runt 8 hade Niklas och Adam gett sig iväg redan

och jag gjorde den traditionella jordgubbstårtan som vi alltid äter till frukost på midsommar.

När tårtan är färdig kommer storfiskarna tillbaka, även denna gång UTAN fisk. Jag trugade på

Niklas lite tårta, men han var så besviken över att inte få en fisk, så han ville bara iväg igen.

Vi åt lunch senare och efter det åkte dom iväg igen. Jag var helt matt i hela kroppen av feber

och försökte bara hålla ögonen öppna och vara med barnen så gott det gick.

Dom förstod snabbt att jag var sjuk och inte orkade säga ifrån saker så dom var väldigt nöjda med

att få så mycket godis och annat gott att äta, så dom var rätt lugna.

Efter några timmar öppnas dörren och in kommer mina två fiskare. Det lös om far och son,

och jag förstod direkt varför de var så glada. Dom hade fått fisk!!!!!

Dom la ut fisken på diskbänken och såg sååå stolta ut bägge två.

(Själv undrade jag bara hur man kan bli så glad över en fisk!!).

Så jag spelade med och talade om för dom att det var en jättefin fisk dom fått och så stor den var!!!!

( I själva verket var den 38 cm lång och vägde så lite att min man inte ens vägde den).

Resten av midsommarafton var jättemysig och vi åt gott och umgicks. Det kändes underbart att sitta

hela familjen i stugan. Men än idag kan jag känna tacksamhet mot harren som fastnade på min mans fluga!!.

Jag törs inte tänka på en gång hur trevligt det hade blivit om Niklas hade fått åka hem utan en enda fisk!!!

/En fiskeänka!!!
Sarah Johansson-Berg

Fiskenicke

#20 Elkman54

Elkman54

Nykomling

• Members
  • 1 inlägg

Postad 04 november 2010 - 23:19

For this kind of fishing you really need a watertight camera
Hälsningar
Elmar