Hoppa till innehåll

Visa nytt innehåll
Foto

Kustwobbler på västkusten

kustwobbler havsöring färg modell västkust

• Vänligen logga in för att kunna svara
3 svar till detta ämne

#1 CjohanR

CjohanR

Nykomling

• Members
  • 2 inlägg

Postad 16 januari 2013 - 14:30

Hej.
Är helt ny på detta forum och kommer direkt med en fråga som jag hoppas få svar på. Jag fiskar framförallt havsöring och befinner mig oftast på västkusten runt Kungsbacka, Onsala och Särö.

Min fråga är om det är någon som fiskar med kustwobbler på västkusten och kan rekommendera någon modell och färg? Eller är det bortkastat att lägga pengar på det?

Tänkte prova detta i år då jag annars kör uteslutande skeddrag och fluga. Tackar på förhand för er hjälp

#2 Fiska fiskar

Fiska fiskar

Trogen medlem

• Members
  • 187 inlägg

Postad 16 januari 2013 - 18:10

Det var ett tag sen jag spinnfiskade på kusten och det har mest varit mellan Uddevalla och Strömstad men det har förmodligen ingen betydelse i detta avseende.
Gladsax var ofta gångbart, beroende på väder i lite olika färger, men röd och orange var favoriter även neongult har funkat. Någon dag med riktigt fint väder tog de även på någon brun och dunkel grön färg.

Daniel

#3 CjohanR

CjohanR

Nykomling

• Members
  • 2 inlägg

Postad 16 januari 2013 - 20:09

Tack för svaret Daniel!

Vad är det för vikt på wobblerna du använde?

Calle

#4 grifter

grifter

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 37 inlägg

Postad 14 mars 2013 - 10:36

Gul/orange Vicke 12 gram och Vit/Röd Hansen Vims 7gram är de absolut bästa enligt min mening, Den sistnämnda är en kombination mellan drag och wobbler, har otroligt snygg gång och riktig killer om man byter ut trekroken mot en enkelkrok,

• Daniel Lindberg gillar detta
Gädda är för amatörer, proffs fiskar öring.

Även taggad med kustwobbler, havsöring, färg, modell, västkust

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar