Hoppa till innehåll

Visa nytt innehåll
Foto

Fiske i Borås

borås

• Vänligen logga in för att kunna svara
4 svar till detta ämne

#1 EmilH

EmilH

Fiskegalning

• Members
  • 836 inlägg

Postad 10 mars 2014 - 14:00

Hej, nu är det så här jag flyttade till Borås i höstas för att plugga och har inte en aning om vart man kan fiska. 

Det enda jag vet är i stort sett Viskan som jag har fiskat i väldigt mycket nerströms i mina hemtrakter där jag har fått en del färna brax osv. Men nu till frågan vart kan man fiska relativt bra helst fluga eller mete i Borås har ingen bil så där har vi ett rejält problem :)

#2 TechMark

TechMark

Moderator

• Administrators
  • 3 447 inlägg

Postad 13 mars 2014 - 09:00

Har ingen egen erfarenhet av Borås, men jag hoppas att de här länkarna kan vara till hjälp.

http://www.boras.se/...8800013385.html

http://www.boras.se/...ae80004663.html

Nemo nascitur artifex!
Jakobsbergs Sportfiskeklubb anno 1954.
Sportfiskarna - stöd svensk fiskevård.
Älvräddarna - hjälp oss bevarade svenska vattnen rinnande.
Twitter: @joppedi_72

#3 EmilH

EmilH

Fiskegalning

• Members
  • 836 inlägg

Postad 14 mars 2014 - 19:37

Var inne på fiskebutiken här och kollade, tyvärr är Borås nästintill dött fiskeväg enda som funkar är lite brax och gädda i Viskan.

#4 TechMark

TechMark

Moderator

• Administrators
  • 3 447 inlägg

Postad 18 mars 2014 - 10:41

Tänk på att många är insnöade på en viss typ av fiske och inte alltid tänker i större drag.
Har du ett vattendrag där det finns både brax och gädda så finns det en chans att det finns riktigt stora gäddor som jagar braxen nu när den går in på grundvattnet för att äta upp sig inför leken.
Fiska med stora breda skedar i silver eller mässing, eller om du flugfiskar efter gädda kolla på Niklas Bauers braximiterande tubflugor för gädda på våren.

• Daniel Lindberg gillar detta
Nemo nascitur artifex!
Jakobsbergs Sportfiskeklubb anno 1954.
Sportfiskarna - stöd svensk fiskevård.
Älvräddarna - hjälp oss bevarade svenska vattnen rinnande.
Twitter: @joppedi_72

#5 AlexandroSVE

AlexandroSVE

Nykomling

• Members
  • 2 inlägg

Postad 20 september 2015 - 09:56

Hej, nu är det så här jag flyttade till Borås i höstas för att plugga och har inte en aning om vart man kan fiska. 

Det enda jag vet är i stort sett Viskan som jag har fiskat i väldigt mycket nerströms i mina hemtrakter där jag har fått en del färna brax osv. Men nu till frågan vart kan man fiska relativt bra helst fluga eller mete i Borås har ingen bil så där har vi ett rejält problem :)

testa vid Reningsverket där finns det stora abborrar

Alexander Svensson

Även taggad med borås

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar