Hoppa till innehåll

Visa nytt innehåll
Foto

Fiske från land i skåne

Fiske från land Skåne Hässleholm gädda aborre spinnfiske

• Vänligen logga in för att kunna svara
4 svar till detta ämne

#1 malmsanne

malmsanne

Nykomling

• Members
  • 1 inlägg

Postad 04 november 2014 - 07:22

Nu är det såhär att jag är nyinflyttad i Hässleholm och att hitta bra fiskevatten här är inte svårt men... Jag har varken båt eller körkort så när jag inte har nära och kära som kan så är det svårt att hitta bra ställen i närheten som man kan ta sig till med hjälp av kollektivtrafik och gång samt att då hitta bra ställen att stå på från land eller hyra båt. Någon som här lite mer erfarenhet från området ?

#2 JontaK

JontaK

Storfiskare

• Members
  • 5 346 inlägg

Postad 07 november 2014 - 20:00

Jag har varit i dessa trakter och fiskat en del.

Det är väl egentligen som ofta när det gäller brist på transport och stort fiskesug, man tager vad man haver.

Se det som en utmaning att promenera runt och hitta intressanta platser vid lokala vatten och försök sedan lära känna några av dessa. Prata med äldre lokalbefolkning boende nära vattnet, de brukar ha ha hyfsad koll.

Om jag minns rätt finns det tyvärr ganska dåligt med mindre vatten i eller precis runt Hässleholm. Finjasjön har ju platser där det går att fiska från land, jag hade dock ingen större lycka då jag prövade.

Vänstervevat är bara en fluga.
Bättre att ha men inte behöva än att behöva men inte ha.

#3 stickan

stickan

Hedersmedlem

• Members
  • 2 630 inlägg

Postad 07 november 2014 - 21:01

Jag har begränsad erfarenhet av Hässleholmsområdet men om du inte har något emot att åka iväg en liten bit så har du väldigt bra vatten i och runt Kristianstad med Hammarsjön och Helgeån. Du kan promenera till fiskevattnen från järnvägsstationen eller busstorget. Ett gott tips är dock att kolla med förbudstider och liknande först. Annars är ju kusten inte så långt borta.

En hobby ska vara dyr annars är det bara slöseri med tid.

#4 Flexi

Flexi

Nykomling

• Members
  • 3 inlägg

Postad 10 november 2014 - 00:23

Ett semestertips eller dagsutflyktstips; Vid gränsen mellan Blekinge och Skåne ligger Harasjömåla, där ett antal sjöar med bl.a regnbåge och öring finns.
Mycket trevlig miljö och omgivning, som jag ofta tillbringar mina lediga dagar vid.

#5 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 2 978 inlägg

Postad 12 november 2014 - 11:00

Det måste väl vara möjligt att med allmänna kommunikationmedel ta sig från Hässleholm till kusten?

Även taggad med Fiske, från, land, Skåne, Hässleholm, gädda, aborre, spinnfiske

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar