Hoppa till innehåll

Visa nytt innehåll
Foto

Lausviks bompass

dagbok havsöring Kapellskär Väddö

• Vänligen logga in för att kunna svara
287 svar till detta ämne

#281 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 066 inlägg

Postad 15 oktober 2017 - 18:08

Bifogad fil  DSC_0007.JPG   52,7K   1 Antal nerladdningar

En underbar eftermiddag.

Bifogad fil  DSC_0006.JPG   86,89K   1 Antal nerladdningar

• Anders jansson gillar detta

#282 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 066 inlägg

Postad 30 oktober 2017 - 13:20

Även den här helgen hann jag med ett bompass. Det var en stund å lördageftermiddagen innan det ihållande regnet övergick i hällregn och kulingvarningen infriades. Resten av helgen ägnades åt aktiviteter som bättre avhandlas i tråden om vinyl och hifi.

#283 X-tap

X-tap

Fiskegalning

• Members
  • 515 inlägg

Postad 30 oktober 2017 - 23:19

Man får aldrig försätta chansen att avverka ett nytt bompass. Skulle man trotts all förmodan få en fisk så kan man ju alltid hålla tyst om det och skriva nytt inlägg så snart nästa bompass upplevts.
  • jmansson gillar detta

Allt har sitt berättigande - även om jag inte förstår det - Somliga söker enbart info som bekräftar den bild dom redan har och absolut inte vill ge upp - andra söker den info som utmanar deras övertygelse.

#284 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 066 inlägg

Postad 31 oktober 2017 - 19:02

Man får aldrig försätta chansen att avverka ett nytt bompass. Skulle man trotts all förmodan få en fisk så kan man ju alltid hålla tyst om det och skriva nytt inlägg så snart nästa bompass upplevts.

Så kan man ju göra. Om olyckan skulle vara framme.

#285 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 066 inlägg

Postad 04 november 2017 - 09:49

Så är planerna för helgen klara. Idag blir det en förhandling i jourdomstolen men i morgon går jag upp tidigt (för att vara mig, en söndag och inovembermörkret), fixar kaffe och mackor (resten ligger redan i ryggsäcken) och sedan hoppas jag på ett glimrande bompass.

#286 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 066 inlägg

Postad 05 november 2017 - 10:59

Igår lade jag räkor i kylen för att tina, knöt några tafsar och gjorde,kort sagt, min fiskeutrustning i ordning. Idag vaknade jag med feber och begynnande halsont. Så jag får vackert stanna hemma och göra en del pappersarbete. Även om jag säkert får ungefär lika mycket fisk på det viset så känns det inte riktigt lika roligt...

#287 X-tap

X-tap

Fiskegalning

• Members
  • 515 inlägg

Postad 05 november 2017 - 14:35

Igår lade jag räkor i kylen för att tina, knöt några tafsar och gjorde,kort sagt, min fiskeutrustning i ordning. Idag vaknade jag med feber och begynnande halsont. Så jag får vackert stanna hemma och göra en del pappersarbete. Även om jag säkert får ungefär lika mycket fisk på det viset så känns det inte riktigt lika roligt...

Så är livet ibland. Men fullmåne i helgen och värdelöst fiske så gör får man säkert lika stor fångst hemma i soffan. Fast du missar ju ännu ett njutningsfullt BOMPASS.  :-P

• lausvik gillar detta

Allt har sitt berättigande - även om jag inte förstår det - Somliga söker enbart info som bekräftar den bild dom redan har och absolut inte vill ge upp - andra söker den info som utmanar deras övertygelse.

#288 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 066 inlägg

Postad 05 december 2017 - 18:55

I går lyckades jag klämma in ett trevligt bompasspå Möcckelö. Dessvärre tvangs jag avbryta det då jag upptäckte att jag glömt mobiltelefonen hos flickvännen så den måste hämtas innan färjan till Kapellskär gick.

Även taggad med dagbok, havsöring, Kapellskär, Väddö

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar