Hoppa till innehåll

Visa nytt innehåll
Foto

Lausviks bompass

dagbok havsöring Kapellskär Väddö

• Vänligen logga in för att kunna svara
436 svar till detta ämne

#421 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 6 189 inlägg

Postad 03 januari 2020 - 13:47

Det blev årets längsta sovmorgon idag och klockan var närmare ett när jag masade mig ur bingen för att ordna med frukost. Vid tre måste man ju stötts juniorkronorna så någon fisketur hinns inte med idag. Det får bli Vinterstudion, hockey, disk och litet redskapspyssel istället.

• bondersbyn och Trasselkludd gillar detta

#422 bondersbyn

bondersbyn

Expert & respekterad f. d. storfiskare. Gäller ej flugfiske

• Moderators
  • 4 481 inlägg

Postad 03 januari 2020 - 14:06

Det blev årets längsta sovmorgon idag och klockan var närmare ett när jag masade mig ur bingen för att ordna med frukost. Vid tre måste man ju stötts juniorkronorna så någon fisketur hinns inte med idag. Det får bli Vinterstudion, hockey, disk och litet redskapspyssel istället.

Nu måste väl Herr Lausvik vara i sömn, eller hur!? :rolleyes:  :P  :lol:  Bägge semifinalerna spelas imorgon lördag. Däremot så får du se skidåkning från Tour de ski kl 15.00. Vi får sätta hoppet till Calle Halvarssom och Jens Burman idag, tror jag!

• Norges fiskaren och lausvik gillar detta

/Stefan
Född i Borås, emigrerat från Huskvarna till Kalix via Aneby och sedan via Luleå.

:wub: HV71 & IFK Göteborgsupporter :wub:

http://forum.robsoft...p?f=21&t=100304

Det enda sättet att upptäcka gränserna för det möjliga är att gå en liten bit förbi dem in i det omöjliga. /Arthur C. Clarke

#423 Trasselkludd

Trasselkludd

Storfiskare

• Members
  • 1 427 inlägg

Postad 03 januari 2020 - 14:09

Förmodligen väl förunnat och som herre över egen hydda fullt "legalt" och möjligt... Önskar att jag hade lite "nytt" att skruva ner och maintaina fast jag kan ju börja om från början med det jag har... Sk fortlöpande underhåll... Väntar på 4000x och en Shimano mlz 30 att sätta tänderna i....

Skickat från min XT1039 via Tapatalk
  • Norges fiskaren gillar detta

#424 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 6 189 inlägg

Postad 03 januari 2020 - 14:59

Väntar på 4000x

Grattis! 

• Trasselkludd gillar detta

#425 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 6 189 inlägg

Postad 03 januari 2020 - 15:00

Nu måste väl Herr Lausvik vara i sömn, eller hur!? :rolleyes:  :P  :lol:  Bägge semifinalerna spelas imorgon lördag. Däremot så får du se skidåkning från Tour de ski kl 15.00. Vi får sätta hoppet till Calle Halvarssom och Jens Burman idag, tror jag!

Men vaffan... När ska man hinna fiska?

edit. Det får bli söndag. Skulle det bli bronsmatch så gör det mindre om man missar första perioden och det där absurda med en massa skidåkare som ska ta sig uppför en slalombacke har begränsat underhållningsvärde. Dessutom är ju måndagen ledig... Och kommer jag upp tidigt i morgon så kanske det hinns med några kast innan sportbevakningen tar vid?

• Norges fiskaren, bondersbyn och Trasselkludd gillar detta

#426 bondersbyn

bondersbyn

• Moderators
  • 4 481 inlägg

Postad 03 januari 2020 - 17:54

Men vaffan... När ska man hinna fiska?

edit. Det får bli söndag. Skulle det bli bronsmatch så gör det mindre om man missar första perioden och det där absurda med en massa skidåkare som ska ta sig uppför en slalombacke har begränsat underhållningsvärde. Dessutom är ju måndagen ledig... Och kommer jag upp tidigt i morgon så kanske det hinns med några kast innan sportbevakningen tar vid?

Prioritering, Herr Lausvik! Vad tror du jag missade när jag var aktiv inom tävlingsfiske, havsfiske o gösfiske??? Du kan nog räkna ut hur mycket jag missade när jag låg på runt 170 fiskedagar/år, men det gav resultat till slut! :)

Ja visst är det mycket som man ska hänga med och se på dumburken också. En transistorradio el. bilradion jämte stranden så får du höra direktsändning?  :rolleyes:  :P  :lol:

• lausvik gillar detta

/Stefan
Född i Borås, emigrerat från Huskvarna till Kalix via Aneby och sedan via Luleå.

Det enda sättet att upptäcka gränserna för det möjliga är att gå en liten bit förbi dem in i det omöjliga. /Arthur C. Clarke

#427 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 6 189 inlägg

Postad 03 januari 2020 - 17:59

Prioritering, Herr Lausvik! Vad tror du jag missade när jag var aktiv inom tävlingsfiske, havsfiske o gösfiske??? Du kan nog räkna ut hur mycket jag missade när jag låg på runt 170 fiskedagar/år, men det gav resultat till slut! :)

Ja visst är det mycket som man ska hänga med och se på dumburken också. En transistorradio el. bilradion jämte stranden så får du höra direktsändning?  :rolleyes:  :P  :lol:

Låt oss säga att mina prioriteringar inte är desamma idag som för trettio-femtio år sedan. Å andra sidan så verkar jag ju fiska betydligt mer frekvent än vad du gör nuförtiden. Utslaget på vår livstid är jag inte säker på att du fiskat mer än vad jag gjort. Men var och en råder (nåja) över sina agna prioriteringar. En liten Sony transistorradio ingår i fiskeutrustningen och jag har fiskat mig genom såväl Olympiska Spel som VM-matcher i fotboll.

• Norges fiskaren gillar detta

#428 bondersbyn

bondersbyn

• Moderators
  • 4 481 inlägg

Postad 03 januari 2020 - 18:38

Låt oss säga att mina prioriteringar inte är desamma idag som för trettio-femtio år sedan. Å andra sidan så verkar jag ju fiska betydligt mer frekvent än vad du gör nuförtiden. Utslaget på vår livstid är jag inte säker på att du fiskat mer än vad jag gjort. Men var och en råder (nåja) över sina agna prioriteringar. En liten Sony transistorradio ingår i fiskeutrustningen och jag har fiskat mig genom såväl Olympiska Spel som VM-matcher i fotboll.

Ja visst gör man det! 

Någon radio har jag aldrig haft med mig ut på sjön men OS, VM-matcher i fotboll,  simning, m. m. har jag bränt flera gånger. Jag gillar lugnet! :)

• Norges fiskaren och lausvik gillar detta

/Stefan

#429 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 6 189 inlägg

Postad 19 januari 2020 - 15:40

Bifogad fil  IMG_20200119_134343258_HDR.jpg   130,85K   1 Antal nerladdningar

• Norges fiskaren, Trasselkludd och pegaso gillar detta

#430 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 6 189 inlägg

Postad 26 januari 2020 - 16:36

Bifogad fil  IMG_20200126_134746691_HDR.jpg   164,83K   1 Antal nerladdningar

• Norges fiskaren, bondersbyn, Trasselkludd and 2 others like this

#431 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 6 189 inlägg

Postad 28 januari 2020 - 11:56

Som bompass får väl räknas de besök (3 st?) jag sedan årsskiftet gjort hos Dogger eftersom jag varje gång glömt att köpa fiskekort 2020 för klubbens vatten. Å andra sidan så har jag aldrig lämnat butiken tomhänt. Idag måste jag åka dit igen för jag behöver fiskekortet.Vi får se hur det går den här gången. :roll:

• Norges fiskaren och Trasselkludd gillar detta

#432 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 6 189 inlägg

Postad 01 februari 2020 - 16:45

Bifogad fil  IMG_20200201_140352908_HDR.jpg   69,79K   1 Antal nerladdningar

• Norges fiskaren och Trasselkludd gillar detta

#433 lausvik

lausvik

Fiskargubbe