Hoppa till innehåll

Visa nytt innehåll
Foto

TÄVLING! TÄVLING! TÄVLING!

• Vänligen logga in för att kunna svara
11 svar till detta ämne

#1 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 127 inlägg

Postad 25 november 2014 - 10:34

Det ska tydligen komma att anordnas någon rolig och spännande tävling med fantastiska priser här på forumet. Snart. Bara vi har tålamod... När som helst nu. Fast jag vill inte vänta! Därför anordnar jag nu en tävling om den bästa/fräckaste/snyggaste etc fiskehatten. Reglerna är enkla. Man tävlar med sin egna fiskehatt och postar nedan ett inlägg med A) en bild på hatten (gärna på den stolte ägarens huvud) och B) några korta ord om hatten. Dessa ord får man välja själv. Den som inte har klart för sig vad som gäller kan kolla in det första inlägget i tråden Min fiskehatt.

Bifogad fil  avatar.JPG   16,96K   6 Antal nerladdningar

Exempel på fiskehatt

Bidragen ska vara postade senast den 10 december. Vinnaren utses av en jury bestående av mig, Juryns beslut kan naturligtvis inte överklagas.

Vinnaren erhåller ett halvdussin engelska metkrokar (#4, en bra allroundstorlek) monterade på nylontafs.

Bifogad fil  DSCN1180.JPG   51,33K   6 Antal nerladdningar

Fabulöst förstapris!

(Exempel på fiskehatt)

#2 Öste

Öste

Trogen medlem

• Members
  • 202 inlägg

Postad 25 november 2014 - 12:55

,

#3 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 127 inlägg

Postad 25 november 2014 - 16:00

Metkrokar vet jag inte riktigt om jag skulle kalla dom, "baitholder" kallas krokar med hullingar på skaftet,som är bra att ha när man fiskar med tex räka.
Skulle man kunna få en påse fikon istället så kan jag överväga att ställa upp...

Alternativpriset är en påse fikon. Metkrokarna behåller jag gärna.

#4 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 127 inlägg

Postad 26 november 2014 - 01:53

Jag såg nyss en formlig parad av fiskehattar. Det var tuffa kepsar, det var rallarslokhattar prydda med solblekta streamers, beppehattar som rasslade av spinnare, en gammal vegamössa, toppluvor, det var en rödsvartrutig byfånekeps med öronlappar (nej, f*n, den var ju min...) och en deerstalker i tweed under vilken ett vänligt mansansikte med en pipa i mungipan log mot mig. Gubben vars bild pryder metkroksförpackningen! Så vaknade jag. Hade somnat när jag blundade litet där på soffan. Men vilken vacker dröm! Det är väl bara där, i drömmarnas rike, man får se riktiga fiskehattar...

• Mathias gillar detta

#5 Öste

Öste

Trogen medlem

• Members
  • 202 inlägg

Postad 26 november 2014 - 17:35

,

#6 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 127 inlägg

Postad 26 november 2014 - 17:38

hatt.png
gifs upload
Min tuffa keps med LED-belysning för 49 spänn från Clas Ohlson och ovanpå den min snygga byfånemössa med öronlappar från nån billig skit affär typ Jula. Bara pannlampa som fattas sen är jag redo för lakmetet!
PS. marinera gärna fikonen i nån dyr cognac, tack.

Med den ansiktsfärgen ska du nog ta det litet försiktigt med spriten. Men kanske får du fikon...

#7 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 127 inlägg

Postad 28 november 2014 - 12:46

Men vaffan... Fiskar ni barhuvade hela byket eller är era huvudbonader så anskrämliga att ni inte vågar visa upp dem? En fiskehatt är något att bära med stolthet. Ska ni verkligen låta en smurf i elektrifierad byfånemössa ta ham spelet? Kom igen!!!

#8 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 127 inlägg

Postad 12 december 2014 - 20:00

Hoppsan! Jag inser att jag inte satt ut någon sluttid i tävlingsbestämmelerna... Detta kan naturligtvis vara antingen ett förbiseende eller ett slugt försök att få behålla de fina metkrokarna. Eller fikonen. :ph34r:  Hur som helst så är det fortfarande fritt fram att posta sitt bidrag!

#9 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 127 inlägg

Postad 20 mars 2015 - 00:42

Det har varit dåligt med tävlingsbidrag men jag har ännu inte gett upp. Östes bidrag är föremål för diskussioner inom juryn då det finns anledning anta att det inte är hans autentiska fiskehatt, dvs att han inte använder den vid reguljärt fiske. Att han fotat eländet monterat på en målad ballong snarare än postat ett foto av sig själv från en riktig fisketur talar, dessvärre, i den riktningen. Dessutom anges det klart i tävlingsbestämmelserna att priset till faller den "bästa/fräckaste/snyggaste etc fiskehatten" och det kravet kan väl inte ens ägaren till det uppvisade missfostret på allvar inbilla sig att det uppfyller? Öste fick alltså fikon!

Kom igen!

#10 Öste

Öste

Trogen medlem

• Members
  • 202 inlägg

Postad 21 mars 2015 - 14:02

,
  • lausvik gillar detta

#11 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 127 inlägg

Postad 21 april 2015 - 09:33

Ahvaffan... Inte vill jag att en fiskebroder, inte ens om han ser ut som en uppblåst blåmupp i byfånemössa, ska bli ledesn på ögat. PM:a mig en tjänlig postadress så skickar jag ett tröstpris. Tävlingen avblåses härmed och jag får väl säga som han norrlänningen (Lars Ekborg) om hur det gick när kärringarna i byn ordnade en skönhetstävling: "Ingen vann!"

• Öste gillar detta

#12 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 127 inlägg

Postad 18 oktober 2017 - 13:59

Något i efterhand så har jag nu sammanträtt och dels omprövat mitt tidigare beslut att blåsa av tävlingen och dels (viktigast!) utsett mig själv till vinnare.

GRATTIS!!! :P

• Anders jansson gillar detta

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar