Hoppa till innehåll

Visa nytt innehåll
Foto

Fiske och jakt.

fiske jakt

• Vänligen logga in för att kunna svara
135 svar till detta ämne

#61 rolfis

rolfis

Hedersmedlem

• Members
  • 2 286 inlägg

Postad 23 december 2016 - 10:08

Räven raskar inte över isen .....

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  räven.jpg   700,41K   0 Antal nerladdningar

• fiskarlennart, Anders jansson och bondersbyn gillar detta

#62 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 270 inlägg

Postad 24 december 2016 - 22:12

Grattis Rolfis!:)

/Stefan

Född i Borås, emigrerat från Huskvarna till Kalix via Aneby och sedan via Luleå.

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein

#63 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 270 inlägg

Postad 31 januari 2017 - 07:44

Vad ska man säga??? Sjukt! Man ser mer och mer sådant nu. Ska man ha koll på det så får man granska allt som ungarna ska kolla på. Det får väl vara någon måtta..... Hets mot folkgrupp? Konstigt att dom inte nämner fiskare som dödar fisk som dom får upp.

http://svenskjakt.se...utas-barnradio/

:(

/Stefan

Född i Borås, emigrerat från Huskvarna till Kalix via Aneby och sedan via Luleå.

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein

#64 Anders jansson

Anders jansson

Storfiskare

• Members
  • 1 738 inlägg

Postad 31 januari 2017 - 14:29

Obs!! Det var en tuff barneberättelse.
Hadde inte läst den för mina ungar,om dom hadde varit små!!
  • bondersbyn gillar detta

#65 rolfis

rolfis

Hedersmedlem

• Members
  • 2 286 inlägg

Postad 31 januari 2017 - 16:49

Licensjakt på lodjur från 1 mars!

TORNEDALEN: Länsstyrelsen beslutade i torsdags om årets licensjakt på lo. Jakten får bedrivas från och med den 1 mars till och med den 15 april, eller när jakten avlyses i respektive område.

Totalt åtta, varav fyra lodjur ovan odlingsgränsen och fyra lodjur nedan odlingsgränsen, får under jaktperioden fällas.
– I beslutet har man eftersträvat en rättvis fördelning mellan områdena, enligt Magnus Enbom, rovdjurshandläggare på Länsstyrelsen i Norrbottens län.
– Med ett motorfordon får man endast spåra och ringa in ett lodjur på befintliga vägar och skoterleder. Ovanför odlingsgränsen är vägnätet glesare så vi har därför valt att dela in länet i två jaktområden så att man parerar för de olika förutsättningar som råder inom länet.
Nytt för i år är att länsstyrelsen beslutat tillåta typgodkända lofällor i årets jakt.
– Det har sedan länge funnits önskemål om detta ute i länet, berättar Magnus Enbom.
Licensjakten får inte förekomma inom skyddade områden där föreskrifterna förbjuder rovdjursjakt.

#66 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 270 inlägg

Postad 01 februari 2017 - 05:59

Obs!! Det var en tuff barneberättelse.
Hadde inte läst den för mina ungar,om dom hadde varit små!!

Inte jag heller.

/Stefan

#67 rolfis

rolfis

Hedersmedlem

• Members
  • 2 286 inlägg

Postad 11 februari 2017 - 15:16

Sako 5.7 fixar det lätt som en plätt.

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  räv.jpg   616,45K   0 Antal nerladdningar

• Anders jansson och bondersbyn gillar detta

#68 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 270 inlägg

Postad 11 februari 2017 - 17:48

Grattis!:)

/Stefan

#69 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 270 inlägg

Postad 11 februari 2017 - 19:02

Lite från RÄV-SM! Jäkla ligister som håller på. :(

http://www.helagotla...d-13930032.aspx

/Stefan

#70 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 270 inlägg

Postad 13 februari 2017 - 13:53

Miljöaktivister ska ges ökat inflytande

http://www.jaktojaga...tande-20170213/

/Stefan

#71 rolfis

rolfis

Hedersmedlem

• Members
  • 2 286 inlägg

Postad 13 februari 2017 - 14:41

EU.....jag rösta ju NEJ till denna klubb men vi var tyvärr för få som gjorde detta. Dom som klagar mest på EU är faktiskt dom som rösta JA

#72 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 270 inlägg

Postad 13 februari 2017 - 15:44

EU.....jag rösta ju NEJ till denna klubb men vi var tyvärr för få som gjorde detta. Dom som klagar mest på EU är faktiskt dom som rösta JA

Även jag röstade nej till denna klubb.

/Stefan

#73 rolfis

rolfis

Hedersmedlem

• Members
  • 2 286 inlägg

Postad 15 februari 2017 - 06:25

Snart är det höst igen hehe

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  snart.jpg   158,52K   0 Antal nerladdningar

• Anders jansson och bondersbyn gillar detta

#74 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 270 inlägg

Postad 15 februari 2017 - 19:26

Drygt 1/2-året bort. :) Fint foto!:)

/Stefan

#75 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 270 inlägg

Postad 02 april 2017 - 09:05

http://lipoptena.blo...n-65x55-30.html

;)  :lol:

/Stefan

#76 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 270 inlägg

Postad 13 juni 2017 - 06:45

Bifogad fil  WP_20170613_05_18_20_Pro_LI 1.jpg   123,2K   0 Antal nerladdningar

Förbannat också! Vi har ju aldrig haft något sådant förut el. strul med veganer. Så där rök kvällens nöje. :(

/Stefan

#77 rolfis

rolfis

Hedersmedlem

• Members
  • 2 286 inlägg

Postad 13 juni 2017 - 10:07

Tja man kan ju ha skottpengar på veganer?.....bra träning för många yrkesgrupper hehe

• Anders jansson gillar detta

#78 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 270 inlägg

Postad 13 juni 2017 - 11:28

Tja man kan ju ha skottpengar på veganer?.....bra träning för många yrkesgrupper hehe

Nu har jag fått svaret o det är tydligen en schism om hur banan används. Läs nedan:

"Det har inget med veganer eller jaktmotståndare att göra utan hur banorna används, eller borde användas. I sak är det en berättigad fråga men sättet som frågeställaren gjort det på är åt helvete. Tyvärr bottnar det nog i en 30-årig "shism" som till stor del hållits på sandlådenivå...

Jag hoppas inblandade tar sig en funderare på hur man som vuxna människor beter dig mot varandra och löser "problemet" så att vi kan komma igång och skjuta igen."

Trots att jag har bott i Kalix i ca 27 år så har jag aldrig hört talats om detta.

/Stefan

#79 rolfis

rolfis

Hedersmedlem

• Members
  • 2 286 inlägg

Postad 13 juni 2017 - 11:35

Shit och jag som tänkte föreslå att ladda hagelbössan med grovsalt så det svider lite i skinnet haha

#80 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 270 inlägg

Postad 13 juni 2017 - 12:50

Shit och jag som tänkte föreslå att ladda hagelbössan med grovsalt så det svider lite i skinnet haha

Ja, det hade svidit skönt i skinkorna på dom isf. :D Väl saltade skinkor hade det blivit. :lol:

/Stefan

Även taggad med fiske, jakt

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar