Hoppa till innehåll

Visa nytt innehåll
Foto

Fiske och jakt.

fiske jakt

• Vänligen logga in för att kunna svara
125 svar till detta ämne

#121 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 173 inlägg

Postad 19 september 2017 - 17:22

På sina håll verkar det finnas hur mycket björn som helst. T o m så att thailändarna åker hem mitt i bärsäsongen.:)

http://hbwebben.se/f...re-att-aka-hem/

/Stefan

Född i Borås, emigrerat från Huskvarna till Kalix via Aneby och sedan via Luleå.

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein

#122 rolfis

rolfis

Hedersmedlem

• Members
  • 2 245 inlägg

Postad 20 september 2017 - 07:25

Jo faktiskt har sett märken efter björn ovanligt många gånger denna höst och jag ger en ordentlig spark i röven åt skrivbordsmupparna som stoppade årets björnjakt här uppe dom har ingen som helst kontroll hur många björnar det finns här.
  • bondersbyn gillar detta

#123 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 173 inlägg

Postad 20 september 2017 - 14:16

Jo faktiskt har sett märken efter björn ovanligt många gånger denna höst och jag ger en ordentlig spark i röven åt skrivbordsmupparna som stoppade årets björnjakt här uppe dom har ingen som helst kontroll hur många björnar det finns här.

Det har synts spår nere vid kusten också, så det finns nog mer björn i länet än vad LST erkänna. Ja, dom behöver får en riktigt stor spark i arslerna.

Bifogad fil  10.jpg   160,97K   0 Antal nerladdningar

/Stefan

Född i Borås, emigrerat från Huskvarna till Kalix via Aneby och sedan via Luleå.

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein

#124 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 173 inlägg

Postad Igår, 18:14

Det blev en händelserik idag men lika förbaskat så var det bara 1 tjur som blev fälld idag. Det var en udda 6:a.

WP_20170923_13_25_45_Pro_LI.thumb.jpg.ff

Även jag fick både ko m tvillingar o gråhund o get med kiddar på passet idag men kom inte till skott på ena kalven. Dom gick så tätt intill kon som dom nästan bara kunde komma o ibland så gick dom 3 jämsides. Inte nog med detta så gick detta ekipage runt mig o någon passgranne till i över 1 tim o skallet ekade i skogen till slut hade jag dom igen vid mitt pass men ca 100 m bakom ryggen o på andra sidan vägen inne i skogen så det var bara att sitta tyst o hoppas att dom skulle visa sig igen men så blev inte fallet.default_sad.png Ytterligare en större tjur tog sin tillflykt över älven o klarade simborgarmärket men på ett annat ställe än förra helgen. Ägaren till hunden som drev tjuren över älven sa att den hade runt 18-20 pinnar på skallen. Imorgon är sista dagen innan vi tar 12 dagars frivilligt uppehåll under brunsten så att älgarna får para sig i lugn o ro.default_wub.png I övrigt så hade vi igång flera ko med enkelkalv o någon pinntjur o någon mellanstor tjur typ 8-10 pinnar. Igår hade dom björnobs på grannmarken så några nallar finns det kvar även nere vid kusten.default_thumbsup.gif

/Stefan

#125 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 173 inlägg

Postad Igår, 18:14

Dubbelt på något konstigt sätt! :ph34r:

/Stefan

#126 rolfis

rolfis

Hedersmedlem

• Members
  • 2 245 inlägg

Postad Idag, 05:12

Var hemma igår och åt paj haha....skall vara hemma idag även men inte äta paj utan steka strömming istället. Förkyld så in i bomben så jag får vila några dagar för man skrämmer ju alla med den evinnerliga hostan i skogen.

Bifogad fil(er)

Även taggad med fiske, jakt

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar