Hoppa till innehåll

Visa nytt innehåll
Foto

Fiske och jakt.

fiske jakt

• Vänligen logga in för att kunna svara
174 svar till detta ämne

#161 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 600 inlägg

Postad 01 juli 2018 - 05:25

Naturvårdsverket vill tillåta jakt med pilbåge

https://svenskjakt.s...kt-med-pilbage/

Kvarnen maler långsamt och det har det gjort under flera år. Länk från ett av jaktforumen.

http://forum.robsoft...p?f=22&t=244471

/Stefan

Född i Borås, emigrerat från Huskvarna till Kalix via Aneby och sedan via Luleå.

Det enda sättet att upptäcka gränserna för det möjliga är att gå en liten bit förbi dem in i det omöjliga. /Arthur C. Clarke

#162 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 600 inlägg

Postad 01 juli 2018 - 05:28

Skulle vara en intressant jakt med båge?.............

Ja visst skulle det vara det men jag vet inte om jag vill jaga vildsvin med båge. Inte nalle heller tror jag.

Du ska vara en väldigt dukig skytt samt komma nära inpå bägge arterna. Dom har väl pratat om max 30 m el. något åt det hållet.

/Stefan

Född i Borås, emigrerat från Huskvarna till Kalix via Aneby och sedan via Luleå.

Det enda sättet att upptäcka gränserna för det möjliga är att gå en liten bit förbi dem in i det omöjliga. /Arthur C. Clarke

#163 rolfis

rolfis

Hedersmedlem

• Members
  • 2 357 inlägg

Postad 01 juli 2018 - 06:32

Träning och åter träning och det är ju samma med bössan även ingen har ju pangat bra med en bössa utan just träning. Det finns otroliga pilspetsar idag som man kan använda sig av med på storvilt även har jag sett på nätet när dom skjutit på älg och björn med god resultat. Tror att småvilts jakten skulle man som sagt tillåta här i Sverige utan problem. Man kan ju tänka sig att få tillstånd skulle man behöva avlägga ett prov för pilbåge?

• bondersbyn gillar detta

#164 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 600 inlägg

Postad 01 juli 2018 - 09:35

Träning och åter träning och det är ju samma med bössan även ingen har ju pangat bra med en bössa utan just träning. Det finns otroliga pilspetsar idag som man kan använda sig av med på storvilt även har jag sett på nätet när dom skjutit på älg och björn med god resultat. Tror att småvilts jakten skulle man som sagt tillåta här i Sverige utan problem. Man kan ju tänka sig att få tillstånd skulle man behöva avlägga ett prov för pilbåge?

Ja, jag har sett sådana filmer också. Jag förstår inte att dom ska vara så skeptiska till nya jaktmetoder i Sverige. Där kan den säkert bli lovlig till jakt.  Ja, det kommer du säkert att få göra,

/Stefan

#165 Anders jansson

Anders jansson

Storfiskare

• Members
  • 2 162 inlägg

Postad 04 juli 2018 - 07:35

Då kan experttise från swe komma på jakt till nor.
Jägare här måste ha massa info.

Ser bara när det är hjortejakt. Då har dom fällt hästar!
När det då ska jakta på grisar!
Ville inte varit hundägare då!!!!( katt)

#166 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 600 inlägg

Postad 04 juli 2018 - 07:56

Då kan experttise från swe komma på jakt till nor.
Jägare här måste ha massa info.

Ser bara när det är hjortejakt. Då har dom fällt hästar!
När det då ska jakta på grisar!
Ville inte varit hundägare då!!!!( katt)

Ja, om det finns några bågjaktexperter här i Sverige.

Ja, det finns det säkert en massa info!

Svenskar el. norrmän?

Nej, det ska man akta sig för!

Det finns många hundar som blir sprättade av grisens betar under grisjakt o eftersök på skadad gris i Sverige.

Det är tur att det finns vetrinärer som kan sy ihop hunden.

/Stefan

#167 rolfis

rolfis

Hedersmedlem

• Members
  • 2 357 inlägg

Postad 06 juli 2018 - 13:48

Var och kolla hjortron och såg att björnen slagit en ren inte så långt från stugan min vid älven.

Bifogad fil(er)

• Anders jansson gillar detta

#168 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 600 inlägg

Postad 06 juli 2018 - 20:35

Var och kolla hjortron och såg att björnen slagit en ren inte så långt från stugan min vid älven.

Det var inte mycket kvar av den renen.

/Stefan

#169 rolfis

rolfis

Hedersmedlem

• Members
  • 2 357 inlägg

Postad 25 juli 2018 - 12:05

God tillgång på skogsfågel inför årets jakt i norra Sverige!

#170 rolfis

rolfis

Hedersmedlem

• Members
  • 2 357 inlägg

Postad 26 juli 2018 - 02:31

Går faktiskt och äta den men då måste man slänga fisken i röken ett tag haha

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  fisk.JPG   156,15K   0 Antal nerladdningar

• Anders jansson och bondersbyn gillar detta

#171 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 600 inlägg

Postad 26 juli 2018 - 03:43

Går faktiskt och äta den men då måste man slänga fisken i röken ett tag haha

Grattis! Fin abborre! :)

Smaklig måltid!

Bifogad fil  6.jpg   10,6K   0 Antal nerladdningar

• Anders jansson gillar detta

/Stefan

#172 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 600 inlägg

Postad 05 augusti 2018 - 06:01

Imorgon om 4 veckor börjar älgjakten. :)

Jag med flera undrar hur det är med älgstammen först efter en snörik vinter o sedan en stekhet sommar?

/Stefan

#173 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 600 inlägg

Postad 03 september 2018 - 03:26

Det blr varmt för hundarna i år. Det är lovat +20-22. :(

Skitjakt! :)

/Stefan

#174 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 600 inlägg

Postad 03 september 2018 - 13:22

Jag var på pass vid 5.45 o +11,7 på biltermometern. En del behövde lite längre tid på sig när dom skulle traska någon km genom skog o över myrmark. 2 ensama älar o en ko m enkelklav har vi sett idag. Ko m enkelkalv har vi fredade tills hondjuren är skjutna. Dom andra fanns det inget skottillfälle på. Jag själv har inte sett något. Vi bröt kl 10 i samband med lunchen fattades beslutet för att inte köra slut på hundarna o då var det ca +19 o strålande sol över jaktmarken o solen skiner i norr o runt +20 nu.default_sad.gif 19 jägare varav 3 hundförare så det fanns väl lite luckor i passlinjen. 0 älgar fällda.

/Stefan

#175 rolfis

rolfis

Hedersmedlem

• Members
  • 2 357 inlägg

Postad 04 september 2018 - 06:08

Igår en ko och kalv men dessa djur är fredade för oss under hela jakten.

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  stigen.JPG   141,33K   0 Antal nerladdningar

• Anders jansson och bondersbyn gillar detta

Även taggad med fiske, jakt

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar