Hoppa till innehåll

Visa nytt innehåll
Foto

Fisketeknik vid användning av viktlösa jiggar?

• Vänligen logga in för att kunna svara
43 svar till detta ämne

#41 Ö::::::::::

Ö::::::::::

för låg nivå här

• Validating
  • 678 inlägg

Postad 30 september 2016 - 22:54

OK, nu har du varit rolig två gånger och vi har rett ut att du förstår vad tråden handlar om så jag hoppas att ditt nästa inlägg på något vis kommer att bidra till diskussionen.

Aaah du såg detta som ett skämt ! De va ju inge skoj. Men då kan jag bidra till att skapa viktlösa ji.... eller snarare öka flytkraften genom att med en spruta trycka in små bubblor av luft i gummikroppen. brännförsegla nålsticket. Placering, luftmängd, antal efter vilken gång man vill ha på betet. 

Allt har INTE sitt berättigande - även om jag förstår det - Somliga är helt enkelt för korkade.

#42 davidoff

davidoff

Nykomling

• Members
  • 2 inlägg

Postad 29 augusti 2019 - 14:13

Har kört en del mindre plastbeten direkt på krok i sommar med bra resultat, abborre, gädda och asp. Har inte använt så mycket med wormkrok (bara testat lite) utan kört med mosquito och cirkelkrokar. Jiggen går precis under ytan eller på ytan, ger bra ythugg och fastnar inte ofta i näckrosor. 

Gången blir riktigt fin med lite ryck här och var där betet rullar.  

#43 jmansson

jmansson

Fiskegalning

• Members
  • 729 inlägg

Postad 29 augusti 2019 - 15:07

Finns flytande skallar till jiggar, använder man rätt storlek på skalle flyter jiggen långsamt upp till ytan när man slutar veva.

Kör man jigg utan skalle gäller det enligt mina erfarenheter att ha ett riktigt bra lekande annars tvinnar sig linan något fruktansvärt.

#44 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 5 386 inlägg

Postad 29 augusti 2019 - 17:31

Kör man jigg utan skalle gäller det enligt mina erfarenheter att ha ett riktigt bra lekande annars tvinnar sig linan något fruktansvärt.

Det beror delvis på hur man tacklar betet. Använder man en sk offset wormhook så fungerer den som en köl, (antikink) i vart fall vid måttligt snabb hemtagning.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar