Hoppa till innehåll

Visa nytt innehåll
Foto

Kurs i Spöbyggnad

spöbyggnad Kurs Fiskespön Uniquerods gör det själv flugfiske spinnfiske haspelfiske custom

• Vänligen logga in för att kunna svara
27 svar till detta ämne

#21 Engqvist

Engqvist

Trogen medlem

• Members
  • 412 inlägg

Postad 23 april 2015 - 20:34

Ni ser ut och haft riktigt trevligt. En kurs som jag hakar på vid ett senare tillfälle..

#22 StefanNyberg

StefanNyberg

Trogen medlem

• Members
  • 164 inlägg

Postad 24 april 2015 - 08:48

Du är välkommen Engqvist. Jag funderar lite på när jag kommer köra den nästa gång. Men det lutar åt att det blir framåt hösten någon gång.

Följ gärna mig på Instagram och Facebook under namnet Uniquerods
www.uniquerods.se

Jag finns även på

Instagram & Facebook

#23 Mooki

Mooki

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 91 inlägg

Postad 24 april 2015 - 11:51

Tycker nog det ser rätt bra ut, med "rätt" rulle - dock har jag nog tänkt ha just den här rullen (eller dess tvilling) på det nedsänkta rullfästet så det blir nog en tvålkopp här om den inte balanserar rätt med en klassisk 45:a eller så.

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  2.jpg   104,82K   4 Antal nerladdningar

• JontaK gillar detta

Alldeles för många runda ambor, men ändå inte tillräckligt många...

#24 Patrik_A

Patrik_A

Trogen medlem

• Members
  • 363 inlägg

Postad 08 maj 2015 - 16:17

Snygga spön! ska själv ge mig på att bygga ett spö till hösten. får nog bli ett #3 Flugspö

#25 StefanNyberg

StefanNyberg

Trogen medlem

• Members
  • 164 inlägg

Postad 10 maj 2015 - 11:14

Snygga spön! ska själv ge mig på att bygga ett spö till hösten. får nog bli ett #3 Flugspö

Ja det är kul att bygga sitt egna spö. Vad hade du tänkt köra på för klinga?

Följ gärna mig på Instagram och Facebook under namnet Uniquerods
www.uniquerods.se

Jag finns även på

Instagram & Facebook

#26 StefanNyberg

StefanNyberg

Trogen medlem

• Members
  • 164 inlägg

Postad 01 juni 2015 - 22:50

Det tog sin lilla tid innan det andra spöt från kursen blev klart. Men nu är det klart i alla fall och det blev riktigt bra. Ett flugspö av sorten MHX 990-4 Mattsvart klinga med svarta lindningar. Inget bling bling utan rent snyggt och numera klart för hårt gäddfiske på Mälaren.

Bifogad fil(er)

• JontaK gillar detta

Jag finns även på

Instagram & Facebook

#27 JontaK

JontaK

Storfiskare

• Members
  • 5 455 inlägg

Postad 01 juni 2015 - 22:56

Riktigt snyggt med svart rullfäste, svarta lindningar och den gråsvarta klingan!

Tror minsann det liknar ett annat spö du snart ska bygga. ;)

Vänstervevat är bara en fluga.
Bättre att ha men inte behöva än att behöva men inte ha.

#28 StefanNyberg

StefanNyberg

Trogen medlem

• Members
  • 164 inlägg

Postad 01 juni 2015 - 23:01

HAHA japp då tänker du på inlägget i "Mina senaste spöbyggen" kan jag tänka mig ;)

Jag finns även på

Instagram & Facebook

Även taggad med spöbyggnad, Kurs, Fiskespön, Uniquerods, gör det själv, flugfiske, spinnfiske, haspelfiske, custom

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar