Hoppa till innehåll

Visa nytt innehåll
Foto

Månadens fisk, juli -15 - AVGJORD

• Vänligen logga in för att kunna svara
5 svar till detta ämne

#1 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 6 340 inlägg

Postad 30 juni 2015 - 14:16

Månadens fisk, juli -15; Regler

Fisken ska vara fångad under juli månad 2015 på sportfiskemässigt sätt och med sportfiskeredskap. För att vara med i tävlingen måste en rapport om fångsten postas nedan i den här tråden senast kl 12.00 lördagen den 1 augusti 2015. Rapporten ska innehålla (minst) en bild av fångsten och några korta ord (det är ingen novelltävling!) om hur, var etc och vad som enligt fångstmannen gör den speciell.

Månadens fisk handlar inte om störst eller längst (även om naturligtvis en rekordfisk bör ha goda chanser att vinna) utan vinnare är den som kl 12.00 lördagen den 8 augusti fått flest "gilla". Man får rösta på fler än ett bidrag men de som röstar uppmanas att inte gödsla med gillanden utan att iaktta en viss återhållsamhet. I annat fall lär det inte bli någon större reda med det hela. Att rösta på eget bidrag är naturligtvis dålig stil. Naturligtvis är det fritt fram att anmäla fler än en fångst (om man skulle ha sådan tur).

Förhoppningsvis är ovanstående regler tillräckliga och någotsånär klara. Vi får se hur det går. Priser finns det inge i nuläget men det kanske dyker upp någon sponsor? Vi får se hur det går med den saken också.  Det viktigaste är ju, hur som helst, de "bragging rights" som följer med en vinst...

Skitfiske! :)

#2 puffan

puffan

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 87 inlägg

Postad 26 juli 2015 - 13:51

Semester har det vart för vår del...dock följer ju alltid fiskegrejerna med😊
Pojkarna hamnade vid en put-and-take pöl i Orsa och kastmetade med mask.
Medans jag stod och pratade med en annan fiskare vid sjön som talade om vilket trögt fiske det vart under dagen så drog pojkarna nästan samtidigt upp en varsin regnbåge.
Viktors på 900 gram och Jespers på 1200gram.

Bifogad fil  image.jpg   247,62K   11 Antal nerladdningar
  • stickan, Norges fiskaren och Gotthard gillar detta
🐟🐟Glöm inte att rösta i månadens fisk tävlingen!!🐟🐟

#3 fiskarlennart

fiskarlennart

Fiskegalning

• Members
  • 775 inlägg

Postad 26 juli 2015 - 19:35

Eftersom det är så lite bidrag lägger jag upp dagens fångst. Inte mycket för världen men katten var nöjd. En gädda i 2-3kg:s klassen fattade tycke för mitt 5m:s maskagnade toppknutna metspö. Jisses vad det drog iväg, en kort men hård kamp innan en sylvass gäddtand skar av linan, ingen reservkrok så var den lilla fisketrippen slut. Fick bli lite hjortron och kantarellplockning i stället, riktigt bra med hjortron här i Göteborgstrakten detta år

Bifogad fil(er)

• puffan gillar detta

#4 Norges fiskaren

Norges fiskaren

Storfiskare

• Members
  • 3 683 inlägg

Postad 30 juli 2015 - 17:23

Var ute med båten och dörja efter lax. Hadde fått ett tips om att det var en del lax på fjorden.
Efter en tim bet laxen på,efter en rusning på 40-50meter.
Så började ett par nerv pirrande minuter.

Det var lina inn och lina ut på rullen. Men den gjorde jobben idag.
Efter ca 5-10 min kom laxen in till båten. Då var huggkroken klar.
Och jag kunde andas ut.

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  image.jpg   133,74K   13 Antal nerladdningar

• stickan, lausvik, Gotthard and 1 other like this

#5 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 6 340 inlägg

Postad 10 augusti 2015 - 10:00

Anders förrymda kasslax vann, knappt, juliomgången. GRATTIS! Pris (vad det nu kan vara, kommer så småningom).

#6 Norges fiskaren

Norges fiskaren

Storfiskare

• Members
  • 3 683 inlägg

Postad 10 augusti 2015 - 18:17

Jag tackar alla som rösta på min kassefisk. . Fisk är fisk..

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar