Hoppa till innehåll

Visa nytt innehåll
Foto

Fiskevatten i jämtland sen höst??

• Vänligen logga in för att kunna svara
1 svar till detta ämne

#1 wajfoj

wajfoj

Medlem

• Members
  • 11 inlägg

Postad 01 november 2015 - 20:56

Tjenare hade tänkt att sticka ut nästs helg för en sists tur innan isen lägger sig. Har hört att det ska passa bra att fiska gädda nu på sen höst, fiskar gärna gädda men vill ta chansen på annan fisk om det går. Nu har ju öringen och rödingen lekt klart kanske finns nåt bra ställe att nån vet där man jag ta upp några fina öringar eller rödingar? Vill ha vilket tips jag än kan få på fiskeställe eller fisk att fiska i jämtlands län (destå nämre östersund så bättre) tack för vilket svar jag än får!

#2 stickan

stickan

Hedersmedlem

• Members
  • 2 630 inlägg

Postad 03 november 2015 - 21:33

Jag fiskar visserligen inte efter gädda själv men ett ställe som kan vara värt att prova är Indalsälven mellan Midskog och Stugun (sväng in vänster mot Midskog efter Lillsjöhögen  och sen över Näverededammen så kan du köra längs älven hela vägen till Stugun). Det ska finnas riktigt grov fisk där, vet att en som bor i Stugun drog upp ett monster på runt 10 kilo för nåt år sen. Du har samtidigt möjlighet att få öring av försvarlig storlek. Kolla upp vad som gäller med lokala föreskrifter först är mitt tips. I trakterna av Stugun kan Mörtsjön kanske också vara ett alternativ. Samma där, kolla lokala föreskrifter först.

• JontaK gillar detta

En hobby ska vara dyr annars är det bara slöseri med tid.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar