Hoppa till innehåll

Visa nytt innehåll
Foto

Ingen information är i nuläget tillgänglig

• Vänligen logga in för att kunna svara
91 svar till detta ämne

#1 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 314 inlägg

Postad 12 december 2015 - 21:13

Rubriken är vad man just nyss fick upp om man klickade på det senste dygnets 20-i-topp-postare, dvs inte ett enda inlägg de senaste 24 timmarna...

#2 JontaK

JontaK

Storfiskare

• Members
  • 5 346 inlägg

Postad 13 december 2015 - 02:54

Tråkigt, väldigt tråkigt...

Det kanske är på det viset att det bara är att acceptera.

Forumet hade troligen behövt en omgång rejäla lockelser som tävlingar och dylikt för att återigen dra hit

lite folk.

Den handfull som är här har tappert hållit igång nu en tid men i alla fall jag tröttnar lite på att posta inlägg när det

ekar tomt i trådarna.

Vänstervevat är bara en fluga.
Bättre att ha men inte behöva än att behöva men inte ha.

#3 rolfis

rolfis

Hedersmedlem

• Members
  • 2 337 inlägg

Postad 13 december 2015 - 05:50

Det är som jag skrev i början när denna forum startades igen.....det går inte för uppehållet med forumet var för länge och dom flesta under denna forums glansdagar har försvunnit till andra kanaler på nätet...facebook och sånt skit. För min del så tar jag inte ens med en tång tag på namnet facebook. Vi får bara inse att det var roligt en gång i tiden på denna forum när inlägg ramlade ner som en myggsvärm i sandåslandet haha

Tiderna förändras och vi med den.

R.I.P skall man kanske säga åt detta forum!

#4 Fiskelifisken

Fiskelifisken

Nykomling

• Members
  • 6 inlägg

Postad 13 december 2015 - 09:11

Tråkigt, verkligen tråkigt :(
Skitfiske på dig!

#5 fiskarlennart

fiskarlennart

Trogen medlem

• Members
  • 354 inlägg

Postad 13 december 2015 - 09:16

Håller med ,det verkar inte gå att sparka upp forumet ur dvalan, tycker ändå att vi få som varit inne haft trevliga diskussioner och fått en hel del nyttig info.

• Anders jansson och lausvik gillar detta

#6 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 314 inlägg

Postad 13 december 2015 - 10:08

Håller med ,det verkar inte gå att sparka upp forumet ur dvalan, tycker ändå att vi få som varit inne haft trevliga diskussioner och fått en hel del nyttig info.

Trevligt och informativt är det men inte särskilt livligt.

• Anders jansson gillar detta

#7 TomasFrid

TomasFrid

Nykomling

• Members
  • 2 inlägg

Postad 13 december 2015 - 13:45

Hej Alla

Jag har aldrig varit med här förut, men jag skulle inte misströsta allt för mycket nu såhär års för att forumet inte är aktivt.
Gissar att de flesta fiskar vår, sommar och höst och att forumet blir mer aktivt då?

Sen är det bara några veckor kvar till jul. ;)

#8 Anders jansson

Anders jansson

Storfiskare

• Members
  • 2 012 inlägg

Postad 13 december 2015 - 13:47

Skulle önska jag kunde bidra mer. Men ser och läser att mycke
Handlar om fiske i SWE. Som förståligt!!

Jag ska göra så gott jag kan för att bidra.
Hoppas att inte vi ramlar av lasset!!! Det skulle vara mycket tråkigt!!

Har lärt massa nytt! Och hoppas att gje ifrån info som kan komma
andra till nytta!
STÅ PÅ!!!!!!!!
  • lausvik gillar detta

#9 Anders jansson

Anders jansson

Storfiskare

• Members
  • 2 012 inlägg

Postad 13 december 2015 - 13:50

Hej Alla
Jag har aldrig varit med här förut, men jag skulle inte misströsta allt för mycket nu såhär års för att forumet inte är aktivt.
Gissar att de flesta fiskar vår, sommar och höst och att forumet blir mer aktivt då?

Du har ett poeng!! Men många fiskar vinterstid också!!
Men det är snart jul. ( Kanske du köper fiskesaker till jul ??? )

#10 Anders jansson

Anders jansson

Storfiskare

• Members
  • 2 012 inlägg

Postad 13 december 2015 - 14:01

Jag är enig i det.

#11 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 314 inlägg

Postad 13 december 2015 - 16:16

Hej Alla

Fast då borde ju folk ha mer tid att hänga här så här års...

#12 Anders jansson

Anders jansson

Storfiskare

• Members
  • 2 012 inlägg

Postad 13 december 2015 - 16:21

Fast då borde ju folk ha mer tid att hänga här så här års...

Det har du rätt i. får hoppas du får rätt!!!!!!

#13 Anders jansson

Anders jansson

Storfiskare

• Members
  • 2 012 inlägg

Postad 13 december 2015 - 16:23

Det är iallafall många gäster innom!!!!
Tänk om dom hadde varit aktiva här inne !

#14 Engqvist

Engqvist

Trogen medlem

• Members
  • 412 inlägg

Postad 14 december 2015 - 07:26

Det som lockar folk är utrustnings trådar..
Ex import trådar på andra forum är de absolut mest lästa och skrivna.
Det är bara se här. När det varit någon diskussion om i första hand multirullar så har det även blivit lite fart här också..
  • JontaK och Anders jansson gillar detta

#15 rolfis

rolfis

Hedersmedlem

• Members
  • 2 337 inlägg

Postad 14 december 2015 - 08:24

Provocera Mera.....ha åsikter om fiske, redskap, miljö, fiskepolitik.....skappa debbat med andra ord det finns måmga olika viljor bland oss fiskare?......kanske vi på detta sätt kan få tangentbordet och glöda?

Snart öppet vatten igen haha

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  snart.jpg   145,48K   0 Antal nerladdningar

#16 JontaK

JontaK

Storfiskare

• Members
  • 5 346 inlägg

Postad 14 december 2015 - 10:47

Det som lockar folk är utrustnings trådar..
Ex import trådar på andra forum är de absolut mest lästa och skrivna.
Det är bara se här. När det varit någon diskussion om i första hand multirullar så har det även blivit lite fart här också..

Det tror jag också.

Eller åtminstone delvis är det nog så.

Traditionellt sett verkar främst två typer av trådar ha lockat här på forumet. Det är dels just utrustningstrådar men även bildtunga trådar med någon form av fiskerapporter i.

Just bilder är väldigt populärt och det har det varit relativt ont om på det här forumet sedan ett bra tag tillbaka.

Jag har aldrig köpt det här att Facebook tar över fiskeforumens aktivitet men kan gå med på att bloggar, Instagram och till viss del Facebook har blivit populärt när det gäller fiskerapporter. Gällande utrustning känns forumen fortfarande som bästa mediet.

När det går trögt på forumet tror jag det är viktigt att de som håller i trådarna ser till att visa framfötterna.

Det är nog alltid viktigt att moderatorer och administratörer aktivt syns ute i forumet. Se på Fiskesnack som exempel, där är både administratör och moderatorer relativt aktiva i trådarna. Det ser helt enkelt väldigt bra ut när så är fallet.

Så var det här också en gång i tiden och då fanns det en slags "bas" som alla var väldigt fiskeintresserade och hade mycket intressant att skriva.

Jag dömer inte ut någon rent personligt på grund av bristande aktivitet, jag var själv en frånvarande moderator i perioder.

Men för en ny användare kan det ju naturligtvis te sig märkligt om denne kikar på listan över moderatorer och inser att flera av dessa inte varit inloggade på veckor, månader och till och med år.

Jag vet att både moderatorer och administratörer på detta forumet sitter inne med bra kunskap om fiske, många intressanta åsikter och är duktiga på att skriva. Skulle hälften av personerna i administrationen ägna bara 20-30 minuter i veckan åt att skriva aktivt skulle forumet, tillsammans med oss få andra skribenter, få just en bas som skapar intresse.

#17 X-tap

X-tap

Fiskegalning

• Members
  • 573 inlägg

Postad 14 december 2015 - 21:03

Hej alla! ! ! ny fiske nörd i skutan här.

Ville hitta ett forum för vanliga människor. Men blir lite brydd när jag läser detta.

Har ni lyssnat på er själva?
- de är tråkigt
- jag sa ju det - de går inte
- nej väldigt tråkigt
- jag är enig med det.

Ni låter som ett gäng småpojkar som sålt smöret och tappat pengarna. Se detta som en fest. Det är frivilligt att gå hit. Men vem vill komma när festdeltagarna sitter tysta i ett hörn och klagar på hur tråkig festen är. Ingen fest blir roligare än de deltagarna gör det till.

Men det finns en värd på alla fester vars uppgift är att förse festen med bränsle. Är inte värden intresserad av det så fint det andra fester.

Men ni kanske har rätt, det blir nog aldrig roligare än så här, lika bra å ge upp. Logga ut och försvinna.
  • rolfis, JontaK, Anders jansson and 1 other like this

Allt har sitt berättigande - även om jag inte förstår det - Somliga söker enbart info som bekräftar den bild dom redan har och absolut inte vill ge upp - andra söker den info som utmanar deras övertygelse.

#18 JontaK

JontaK

Storfiskare

• Members
  • 5 346 inlägg

Postad 14 december 2015 - 21:59

X-tap, sunda åsikter från en ny medlem.

Jag tror definitivt att forumet har potential. Det är snyggt, lättnavigerat, har en bra ämnesuppdelning och

är en rik informationskälla. Även om många trådar nu är gamla är informationen i sig tidlös.

Klart stämningen kan bli lite moloken ibland då det varit några uppåtgående trender tidigare i år som nu

ser ut att ha vänt neråt.

Nu har jag inget med administrationen att göra så frågan är inte min att ställa egentligen men skitsamma;

Vad vill du som ny medlem se mer av på forumet?

• Anders jansson och X-tap gillar detta

#19 rolfis

rolfis

Hedersmedlem

• Members
  • 2 337 inlägg

Postad 15 december 2015 - 05:52

hmmmm skall ju finnas 906 medlemmar i forummet :shock:

#20 Anders jansson

Anders jansson

Storfiskare

• Members
  • 2 012 inlägg

Postad 15 december 2015 - 08:50

hmmmm skall ju finnas 906 medlemmar i forummet :shock:

Var är dom?? Kanske dom skulle ha slätta alla och börjar på nytt??
Men det är många gäster här inne på forumet. Kanske det skulle var innlogging för alla??

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar