Hoppa till innehåll

Visa nytt innehåll
Foto

Ingen information är i nuläget tillgänglig

• Vänligen logga in för att kunna svara
91 svar till detta ämne

#21 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 576 inlägg

Postad 15 december 2015 - 10:22

Var är dom?? Kanske dom skulle ha slätta alla och börjar på nytt??
Men det är många gäster här inne på forumet. Kanske det skulle var innlogging för alla??

Att det är fler som läser än vad det är som skriver är helt klart och det är väl i och för sig OK. Frågan är hur man uppfattar ett diskussionsforum. Många verkar se det mest som en informationsbank eller som ett ställe där man kan fråga om saker. Själv tycker jag att det är mest givande när det blir just diskussioner. Inte i betydelsen debatter och polemik utan erfarenhetsutbyte.

• Anders jansson gillar detta

#22 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 576 inlägg

Postad 15 december 2015 - 14:55

Nu ser det i alla fall litet bättre ut. De senaste 24 timmarna har 8 användare varit aktiva och producerat 24 inlägg.

#23 rolfis

rolfis

Hedersmedlem

• Members
  • 2 360 inlägg

Postad 15 december 2015 - 16:27

Nu ser det i alla fall litet bättre ut. De senaste 24 timmarna har 8 användare varit aktiva och producerat 24 inlägg.

jepp då är det bara och hålla koll på om dom andra 898 dyker upp då haha

#24 Anders jansson

Anders jansson

Storfiskare

• Members
  • 2 190 inlägg

Postad 15 december 2015 - 16:44

Att det är fler som läser än vad det är som skriver är helt klart och det är väl i och för sig OK. Frågan är hur man uppfattar ett diskussionsforum. Många verkar se det mest som en informationsbank eller som ett ställe där man kan fråga om saker. Själv tycker jag att det är mest givande när det blir just diskussioner. Inte i betydelsen debatter och polemik utan erfarenhetsutbyte.

Det är jag enig i!!

#25 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 576 inlägg

Postad 15 december 2015 - 17:53

...och nu är vi uppe i nio aktiva användare med över trettio inlägg det senaste dygnet. Forumet är snart uppe i styrfart.

#26 Engqvist

Engqvist

Trogen medlem

• Members
  • 412 inlägg

Postad 15 december 2015 - 19:19

Det rör på sig :)
Men det som verkligen skulle behövas är en riktig hetsig debatt som gärna får spåra ut lite.. Det brukar alltid skapa intresse.
Den gamla klassikern,multi vs haspel? Alltid ett intressant ämne..
  • JontaK gillar detta

#27 X-tap

X-tap

Fiskegalning

• Members
  • 611 inlägg

Postad 15 december 2015 - 19:20

...och nu är vi uppe i nio aktiva användare med över trettio inlägg det senaste dygnet. Forumet är snart uppe i styrfart.

Vad har hänt ? 30 inlägg wow plötsligt blivit ett jä. drag 

Men det som verkligen skulle behövas är en riktig hetsig debatt som gärna får spåra ut lite.. Det brukar alltid skapa intresse. 

Eller en liten snäll fråga vad är sportfiske, underförstått att trolling och angelfiske på is och några andra fiskemetoder inte är det. Då jä.. ska ni se på drag under galoscherna  :-P

Allt har sitt berättigande - även om jag inte förstår det - Somliga söker enbart info som bekräftar den bild dom redan har och absolut inte vill ge upp - andra söker den info som utmanar deras övertygelse.

#28 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 576 inlägg

Postad 16 december 2015 - 07:46

64 inlägg av 8 användare :)

#29 Engqvist

Engqvist

Trogen medlem

• Members
  • 412 inlägg

Postad 16 december 2015 - 09:40

Vad har hänt ? 30 inlägg wow plötsligt blivit ett jä. drag 

Eller en liten snäll fråga vad är sportfiske, underförstått att trolling och angelfiske på is och några andra fiskemetoder inte är det. Då jä.. ska ni se på drag under galoscherna  :-P

Det behöver ju inte diskuteras. Alla vet ju att angel och trolling inte är sportfiske. Lika väl som alla vet att haspel är för barn och amatörer. :)
  • JontaK och X-tap gillar detta

#30 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 576 inlägg

Postad 16 december 2015 - 10:53

Det behöver ju inte diskuteras. Alla vet ju att angel och trolling inte är sportfiske. Lika väl som alla vet att haspel är för barn och amatörer. :)

Alla riktiga sportfiskare är amatörer.

• Anders jansson gillar detta

#31 Anders jansson

Anders jansson

Storfiskare

• Members
  • 2 190 inlägg

Postad 16 december 2015 - 10:55

OK??? När du sagt A får du säga B!!!
Vad är det vi har gått miste om? Vi som är barn/amatörer!!???????

#32 rolfis

rolfis

Hedersmedlem

• Members
  • 2 360 inlägg

Postad 16 december 2015 - 11:30

hmmm fiske med Karbid.....e de sportfiske?......tömmer en bäck på foreller snabbt och sedan får man vänta i herrans många år tills det kommer nya.

#33 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 576 inlägg

Postad 16 december 2015 - 11:39

hmmm fiske med Karbid.....e de sportfiske?......tömmer en bäck på foreller snabbt och sedan får man vänta i herrans många år tills det kommer nya.

Eller det gamla hederliga nobeldraget.

#34 X-tap

X-tap

Fiskegalning

• Members
  • 611 inlägg

Postad 16 december 2015 - 17:33

Är nog inte så svårt att få fart på den här skutan.

Bara att utlysa ett pris om ett StCroix legend med nya Amba Beasten till den som postar flest gillade inlägg till mars månads utgång.

Jag ska nog kunna greja ett par tusen, kom igen å våga utmana. Men vill ha kvitto på priset först.

Allt har sitt berättigande - även om jag inte förstår det - Somliga söker enbart info som bekräftar den bild dom redan har och absolut inte vill ge upp - andra söker den info som utmanar deras övertygelse.

#35 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 576 inlägg

Postad 16 december 2015 - 18:44

Många inlägg kan ju vilket stolpskott som helst posta men  man vill ju gärna att de ska ha någon substans också.

#36 Fiskelifisken

Fiskelifisken

Nykomling

• Members
  • 6 inlägg

Postad 16 december 2015 - 19:08

Väldans vad aktivt det har blivit här! Trefligt!

Skitfiske på dig!

#37 Engqvist

Engqvist

Trogen medlem

• Members
  • 412 inlägg

Postad 16 december 2015 - 19:53

OK??? När du sagt A får du säga B!!!
Vad är det vi har gått miste om? Vi som är barn/amatörer!!???????

Ja vad har ni gått miste om? Givetvis multirullen totala överlägsenhet.:)
Hoppas alla verkligen insåg ironin i inläggen..
  • JontaK och jmansson gillar detta

#38 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 576 inlägg

Postad 16 december 2015 - 19:58

Ironi? Sån sk*t kör vi inte med här.

#39 X-tap

X-tap

Fiskegalning

• Members
  • 611 inlägg

Postad 16 december 2015 - 20:53

Många inlägg kan ju vilket stolpskott som helst posta men  man vill ju gärna att de ska ha någon substans också.

Tack får jag väl säga fast du kallar mig stolpskott. Nu sa jag ju gillade inlägg om du läst och förstått hela meningen. Alltså inlägg som andra uppskattar och därmed borde stolpskotten utgå.

till den som postar flest gillade inlägg till mars månads utgång.

Men oavsett så tycker jag du har en tråkig inställning, Jag ser gärna många roliga glada trevliga inlägg i ett forum, även om dom saknar det du kallar "substans".  :)

#40 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 576 inlägg

Postad 16 december 2015 - 21:00

Tack får jag väl säga fast du kallar mig stolpskott. Nu sa jag ju gillade inlägg om du läst och förstått hela meningen. Alltså inlägg som andra uppskattar och därmed borde stolpskotten utgå.

Men oavsett så tycker jag du har en tråkig inställning, Jag ser gärna många roliga glada trevliga inlägg i ett forum, även om dom saknar det du kallar "substans".  :)

Men snälla... Jag har inte kallat dig (eller, för den delen, någon annan) för stolpskott. et jag skrev var en spontan kommentar till ditt förlag om en tävling med attraktiva priser till den som postar flest inlägg under en viss tid. Jag såg för mig hur det skulle kunna generera en flodvåg av nonsensinlägg och det tror jag inte är vad forumet behöver. Däremot fler inlägg med innehåll, så "keep up the good work"!

edit. Och jag ska erkänna att jag nog läste ditt inlägg litet slarvigt och missade gillabiten.

edit2. PM:a idén till Mathias (adm). Han kanske nappar.

• X-tap gillar detta

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar