Hoppa till innehåll

Visa nytt innehåll
Foto

Ingen information är i nuläget tillgänglig

• Vänligen logga in för att kunna svara
91 svar till detta ämne

#81 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 366 inlägg

Postad 07 februari 2016 - 13:42

Personligen tror jag att just fisket är på nedgång ordentligt vad gäller fiske intresserade...

Intresset för att diskutera fiske är uppenbarligen lågt. Här är det ju närmast dött och på fiskesnack rör den övervägadnde majoriteten av inlägg prylar snarare än fiske. Nå, hade jag inte haft så j*vla ont i vänstra vristen (börjar undra om den är bruten på något mysko vis) så hade jag inte skrivit det här inlägget utan varit ute någonstans längs kusten med ett haspelspö i näven.

#82 tonyex

tonyex

Fiskegalning

• Members
  • 589 inlägg

Postad 08 februari 2016 - 10:51

Uppenbarligen det finns fiskare som har hittat rätt i fiskepryldjungel och de upplever att de får mer fisk idag än förut och självklart har de det lite roligare. Det är just därför de vill berätta för andra hur bra dom har det och tanken är att kunna hjälpa andra att köpa rätt prylar från början och på så sätt att ha fokus på just fisket när man fiskar och inte ha fokus på att fiskeprylarna inte fungerar när man mest behöver dom.

Det blir lite synd då att det blir mer inlägg om prylarna än om själva fisket. Men att fiska är inte svårt , när man har rätt och välfungerande prylar, är på rätt plats och förutsättningar är optimala för just den fiskart man är ute efter då. :)

Sen tycker jag att sportfiske är inte det det jag vill hålla på med. Sportfiske i de former det utövas idag  håller på att förstöra vad fisket har betytt för mig under alla  dessa år jag har fiskat. Fisket har blivit för kommersialiserat och det har påverkat oss som har fisket som avkoppling.

//T

• JontaK gillar detta

#83 Engqvist

Engqvist

Trogen medlem

• Members
  • 412 inlägg

Postad 09 februari 2016 - 17:02

Att de flesta trådarna handlar om utrustning är ganska självklart.. För just utrustning biten tar mycket mer tid i tankarna än själva fisket i sig.. Nu när isarna inte bär men ändå hindrar från att rasta båten så finns inte mycket annat att göra än pilla med utrustningen.
Men även en dag som man ska ut så grubblar jag på vilka spön och rullar och vilka beten som ska användas..

#84 X-tap

X-tap

Fiskegalning

• Members
  • 573 inlägg

Postad 12 februari 2016 - 14:08

Inga rapporter om 12/ 93 eller liknande. Vet inte hur man får fram dessa. Vad dom nu betyder men gissar på inloggade personer och skrivna inlägg.

Allt har sitt berättigande - även om jag inte förstår det - Somliga söker enbart info som bekräftar den bild dom redan har och absolut inte vill ge upp - andra söker den info som utmanar deras övertygelse.

#85 mange g

mange g

Nykomling

• Members
  • 8 inlägg

Postad 12 februari 2016 - 17:05

Uppenbarligen det finns fiskare som har hittat rätt i fiskepryldjungel och de upplever att de får mer fisk idag än förut och självklart har de det lite roligare. Det är just därför de vill berätta för andra hur bra dom har det och tanken är att kunna hjälpa andra att köpa rätt prylar från början och på så sätt att ha fokus på just fisket när man fiskar och inte ha fokus på att fiskeprylarna inte fungerar när man mest behöver dom.

Det blir lite synd då att det blir mer inlägg om prylarna än om själva fisket. Men att fiska är inte svårt , när man har rätt och välfungerande prylar, är på rätt plats och förutsättningar är optimala för just den fiskart man är ute efter då. :)

Sen tycker jag att sportfiske är inte det det jag vill hålla på med. Sportfiske i de former det utövas idag  håller på att förstöra vad fisket har betytt för mig under alla  dessa år jag har fiskat. Fisket har blivit för kommersialiserat och det har påverkat oss som har fisket som avkoppling.

//T

Internet.......   Informationsflödet är enormt idag.  Svårt att freda sig.  Svårt att inte känna sig lockad av reklam och annan info som sköljer över oss.  Det tror jag är en av anledningarna till att det handlar om utrustning och prylar.  Inte lika upphetsande att

läsa om känslan som infinner inombords när man står där med spöt i handen och ser solen sakta försvinna. När man känner vardagens eventuella bekymmer försvinna när du upptäcker att du fått världens bottennapp......... 

#86 X-tap

X-tap

Fiskegalning

• Members
  • 573 inlägg

Postad 13 februari 2016 - 15:51

Tror nog inte det bara är all reklam som gör att vi handlar. Jag tror det har betydligt djupare liggande orsaker som att vi har blivit ett extremt shoppingfolk precis som amerikaner.

Allt har sitt berättigande - även om jag inte förstår det - Somliga söker enbart info som bekräftar den bild dom redan har och absolut inte vill ge upp - andra söker den info som utmanar deras övertygelse.

#87 Engqvist

Engqvist

Trogen medlem

• Members
  • 412 inlägg

Postad 17 februari 2016 - 08:17

Jaha! Fortfarande inga kommentarer från de styrande..
När man bara går in på sidan och kollar flödet är det två diskussioner som tar all plats..
Att skylla på Facebook och annat hjälper inte.. Folk hänger nog fortfarande på forum men de behöver skötas och inte missskötas som här.
Här ger man ledningen en känga och inte så mycket som en kommentar får man..
Jag börjar tröttna rejält som nästan alla andra gjort också och lämnat forumet.. De är bara några få eldsjälar som kämpar för att hålla igång det..

#88 rolfis

rolfis

Hedersmedlem

• Members
  • 2 348 inlägg

Postad 17 februari 2016 - 09:28

Jaha! Fortfarande inga kommentarer från de styrande..
När man bara går in på sidan och kollar flödet är det två diskussioner som tar all plats..
Att skylla på Facebook och annat hjälper inte.. Folk hänger nog fortfarande på forum men de behöver skötas och inte missskötas som här.
Här ger man ledningen en känga och inte så mycket som en kommentar får man..
Jag börjar tröttna rejält som nästan alla andra gjort också och lämnat forumet.. De är bara några få eldsjälar som kämpar för att hålla igång det..

Sorgligt och säga men jag måste nog faktiskt hålla med dig och det var detta jag befarade när man väckte åter sidan från sin mångåriga Törnrosa sömn.

#89 Mathias

Mathias

Administratör

• Administrators
  • 1 343 inlägg

Postad 17 februari 2016 - 09:31

Tjena! Uppdatera mig om vad det är som ni vill ha svar på? Försöker lokalisera kritiken/frågan men hittar inte? Skickat via PM till någon annan än mig?

Webbredaktör/Fiskejournalen
mathias.larsson[at]aller.se

#90 Engqvist

Engqvist

Trogen medlem

• Members
  • 412 inlägg

Postad 18 februari 2016 - 19:38

Tjena! Uppdatera mig om vad det är som ni vill ha svar på? Försöker lokalisera kritiken/frågan men hittar inte? Skickat via PM till någon annan än mig?

Allt går att läsa i tråden.. Men min kritik går ut på att jag vill ha en aktiv ledning som har tid och engagemang på forumet..
Jag hade en idé om att senaste tråd ska visas på första sidan.. Istället för varje enskilt inlägg..
Så är det på nästan varje stort forum.. Jag tror att de flesta är som jag. Och går nästan bara in på första sidan och kollar flödet.. Här kan en eller ett par trådar ta all plats istället för att de senaste inläggen visas i 8-10 trådar..
Frågan har varit uppe innan, men nu måste det bli fart på er som håller i det.. Sportfiskeforum är ett väldigt bra forum och behövs. Men hinner ni inte vara aktiva och verkligen ta hand om det så kanske en försäljning vore på plats?
  • JontaK gillar detta

#91 Mathias

Mathias

Administratör

• Administrators
  • 1 343 inlägg

Postad 19 februari 2016 - 14:12

Jag ska kika på flödet på startsidan och se om det går att förändra enligt önskemål. Angående önskemål om mer engagemang från ledningen (mig) så kan jag i dagsläget inte göra mer än vad som redan görs. Vi har blivit färre på redaktionen och den knappa tiden gör det svårt. Det vi skulle kunna göra är att fråga om någon här på forumet skulle kunna bli en del av "ledningen" och driva på forumet lite. Jag önskar jag hade ett huvud och två armar till men verkligheten ser inte sådan ut. Försäljning av forumet är nog inte aktuellt i dagsläget då det ägs av Aller Media och inte av tidningen Fiskejournalen.

Så är det någon som har tekniska kunskaper av den typen som krävs för att driva Sportfiskeforum, flink i svenska språket och mycket tid så är jag mer än glad om hen vill hjälpa till. Förstår er frustration till fullo och vill inget annat än få mer timmar över till den här arenan!

• rolfis, JontaK och Engqvist gillar detta
Webbredaktör/Fiskejournalen
mathias.larsson[at]aller.se

#92 X-tap

X-tap

Fiskegalning

• Members
  • 573 inlägg

Postad 09 september 2017 - 22:17

Senaste veckan måste siffrorna va enorma 2/1

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar