Hoppa till innehåll

Visa nytt innehåll
Foto

one man show

• Vänligen logga in för att kunna svara
15 svar till detta ämne

#1 X-tap

X-tap

Trogen medlem

• Members
  • 435 inlägg

Postad 28 januari 2016 - 13:35

Varför ser det ut så här över senaste veckans trådar? Fler trådar än urklippet visar har övervägande samma figur som senaste inlägg.

Bättring pojkar 

Bifogad fil(er)

Allt har sitt berättigande - även om jag inte förstår det - Somliga söker enbart info som bekräftar den bild dom redan har och absolut inte vill ge upp - andra söker den info som utmanar deras övertygelse.

#2 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 2 910 inlägg

Postad 02 februari 2016 - 11:53

Varför ser det ut så här över senaste veckans trådar? Fler trådar än urklippet visar har övervägande samma figur som senaste inlägg.

Bättring pojkar 

Instämmer. Var det inte någon som skulle... Nåja. Just nu är det inte många som postar men å andra sidan så är det en hyfsat hög genomsnittlig kvalitet på inläggen här jämfört med andra liknande fora.

• X-tap gillar detta

#3 X-tap

X-tap

Trogen medlem

• Members
  • 435 inlägg

Postad 02 februari 2016 - 16:28

"Var det inte någon som skulle?"

Jag förstår precis vad du syftar på :P

Men det utlystes ju aldrig något pris för flest gillade inlägg. Är så satans tävlingsinriktad så bara det blir fia med knuff flyger fa... i en. Och i det läget hade nog skrivlusten kommit.

Händer inget runt omkring mig så dalar intresset. Sedan har jag mycket å göra just nu både på jobbet å hemma. Men det finns ju några till på detta fora som borde kunna säga "hej på er skitstövlar" eller något annat skoj som sparkar liv i detta de sovande.

:)

Allt har sitt berättigande - även om jag inte förstår det - Somliga söker enbart info som bekräftar den bild dom redan har och absolut inte vill ge upp - andra söker den info som utmanar deras övertygelse.

#4 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 2 910 inlägg

Postad 02 februari 2016 - 17:37

Leta...

#5 X-tap

X-tap

Trogen medlem

• Members
  • 435 inlägg

Postad 02 februari 2016 - 21:28

Letade.....

Och . . . . Letar

#6 X-tap

X-tap

Trogen medlem

• Members
  • 435 inlägg

Postad 12 februari 2016 - 14:27

Orkade inte dra ut någon bild. Men idag är det jag som äger showen.

X-tap på hela sidan. Gör om det den som kan ;)

#7 rolfis

rolfis

Hedersmedlem

• Members
  • 2 245 inlägg

Postad 12 februari 2016 - 15:56

Fattas några innan du fyllt sidan......bra jobbat ändå haha

#8 X-tap

X-tap

Trogen medlem

• Members
  • 435 inlägg

Postad 13 februari 2016 - 15:47

Njä, Rolfis. Jag skrev mitt inlägg 14:27 och då hade jag fyllt sidan. Ditt svar kom 15:56 ca: 1,5 tim senare och då hade några varit där å petat bort min full pott.

#9 X-tap

X-tap

Trogen medlem

• Members
  • 435 inlägg

Postad 13 februari 2016 - 16:48

Och nu ser det ut såhär :

Bifogad fil(er)

#10 X-tap

X-tap

Trogen medlem

• Members
  • 435 inlägg

Postad 02 februari 2017 - 22:53

Jag vann. Priset va en ny Fladen flytväst. Jättefin.

#11 JontaK

JontaK

Storfiskare

• Members
  • 5 346 inlägg

Postad 02 februari 2017 - 23:48

Tyst och lugnt är det.
Det andra fiskeforumet, som är mer befolkat, har också lugnat sig ordentligt i förhållande till fiskeforumens glansdagar för knappt tio år sedan.
När det började dala skylldes mycket på Facebook.
Jag som tidigare ivrig FB-motståndare, numera innehavare av ett konto men fortfarande motsträvig har väldigt svårt att se hur Facebook skulle dragit skribenter från forumen.

Den lilla som skrivs på fiskeforum är fortfarande generellt av avsevärt högre kvalité än det mesta fiskerelaterade jag bevittnat på Facebook. Antingen är det grupper med frågor där svaren ofta består av butikslänkar postade av reklamstinna kepskillar eller "vittnesmål" från sponsrade fiskare om hur överlägsen just deras produkt (som de naturligtvis inte alls är ekonomiskt förknippade med) är.
I övrigt är det tidningars, grossisters, fiskebutikers eller tillverkares sidor där ryggdunkningarna duggar tätt och plats för oliktänkande når Sovjet-klass.

Nä, jag tror många av dagens fiskare skiter högaktningsfullt i att läsa och skriva. Att vara "stammis" i en fiskebutik, svälja allt sponsrat innehåll på nätet och i tidningar, köpa allt det nya, kolla på videoklipp med profilerna och vara nöjd med sin nya sköööna Tatula HD räcker gott och väl.

Fiskeforumen är döda - länge leve fiskeforumen!

Vänstervevat är bara en fluga.
Bättre att ha men inte behöva än att behöva men inte ha.

#12 X-tap

X-tap

Trogen medlem

• Members
  • 435 inlägg

Postad 03 februari 2017 - 22:19

Jag är med i några fiske grupper och båt grupper på Fb. Och det stämmer. Där förekommer otroligt mycket diskussion om allt. Det som lockar är det det är snabbt och enkelt för alla även de okunniga att stoltsera med galenskaper och rena dravlet. Där förkommer inga kunniga som orkar förklara i text, vilket oftast innebär myrket skrivande för att förklara och även kräver att mottagarna har läsförståelse. Jag svarade några få fb. Frågor med långa riktiga inlägg och såg mitt arbete dränkas av okunnigt skit och dravel. För att senare se frågeställaren svara och tacka med orden så ska jag göra. Det han köpte var i varje tillfälle det enklaste, kortaste inlägget som var lätt att läsa och lätt att ta till sig men även lätt att förverkliga. De yngre men även andra på fb. Vill ha enkla svar, även på svåra tekniska frågeställningar. De få frågeinlägg jag följde och besvarade uppvisade alla samma mönster. Det dummaste sämsta och ibland idiotiska lösningen köptes.

Fb har blivit forumet för de okunniga där alla får vara sin egen expert och ingen behöver argumentera eller förklara eller stå för sina ord. Och fb. Är rummet där alla lätt kan haspla ur sig galenskaper och dumheter och därmed får även noobsen känna sig som viktiga kunniga personer som hjälper sina fiskefränder. Ingen granskar eller tillrättalägger felaktigheter och därmed blir inte dom korkade nerpackade på jorden utan får bli kvar som den kunniga expert som deras korta dumma svar fick dom att känna sig som. Det är helt sjukt så mycket jä. Dumt som sprids på fb.
  • JontaK gillar detta

#13 Engqvist

Engqvist

Trogen medlem

• Members
  • 412 inlägg

Postad 04 februari 2017 - 20:40

Är också med i en del grupper på Facebook. En del riktigt bra, andra sämre. Men en sak som gäller samtliga. Blir omöjligt att hitta äldre trådar. Det är väl därför så många okunniga kan sprida sin "sanning" där. Det hinner aldrig bli några riktiga diskussioner för de dränks i nya inlägg. Och är det något bra så är det nästan omöjligt att hitta.
Jag föredrar forumen. Där går det hitta 10år gamla trådar om man vill..
  • JontaK och Anders jansson gillar detta

#14 X-tap

X-tap

Trogen medlem

• Members
  • 435 inlägg

Postad 04 februari 2017 - 23:54

Är också med i en del grupper på Facebook. En del riktigt bra, andra sämre. Men en sak som gäller samtliga. Blir omöjligt att hitta äldre trådar. Det är väl därför så många okunniga kan sprida sin "sanning" där. Det hinner aldrig bli några riktiga diskussioner för de dränks i nya inlägg. Och är det något bra så är det nästan omöjligt att hitta.
Jag föredrar forumen. Där går det hitta 10år gamla trådar om man vill..

Exakt. Så är det. Fb. Och andra sociala medier är snabba och flödet stort och konstant. Inget inlägg bli motsagt utan dränks i flödet av nya inlägg. Det är lätt för alla att haspla ur sig sina sanningar utan att behöva få dom ifrågasatta. Det är viktigare att vara med och synas och tämligen oviktigt VAD det är man säger

Ibland undrar jag vart mänskligheten är på väg.

#15 Engqvist

Engqvist

Trogen medlem

• Members
  • 412 inlägg

Postad 05 februari 2017 - 11:59

En sak som tyvärr blivit vanlig på forum och andra grupper.
Är den här rullen bra? Att frågan ställs är varken konstig eller dålig. Men fortsättningen. Någon påpekar att den rullen kanske inte är så bra. Blir svaret. Har ingen betydelse. Jag har redan köpt den!
Man vill gärna visa upp sina rullar och få beröm för dem. Men få någon konstruktiv kritik är nu helt ointressant..
  • JontaK och X-tap gillar detta

#16 X-tap

X-tap

Trogen medlem

• Members
  • 435 inlägg

Postad 05 februari 2017 - 16:09

Hahaha. Jo den typen av trådar har jag sett många av. Och ännu värre är dom som får massor av bra och tom bättre förslag men sedan i alla fall köper den skit dom frågade om. Man kan ju undra varför dom satarna frågade.
  • jmansson gillar detta

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar