Hoppa till innehåll

Visa nytt innehåll
Foto

Vad lagar du för delikat till middag idag?

• Vänligen logga in för att kunna svara
288 svar till detta ämne

#281 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 271 inlägg

Postad 01 april 2018 - 18:30

Jag gjorde en lammcurry med lök, äpple, kikärtor, tomater och grönkål. Satt som en fläskläpp.

• Anders jansson gillar detta

#282 Anders jansson

Anders jansson

Storfiskare

• Members
  • 1 938 inlägg

Postad 11 april 2018 - 13:52

Idag laga jag, stekt torskfele’
Smält smör,potatis och kokta morötter!

Dricka blev friskt fjällvatten alla ‘2018’
  • lausvik gillar detta

#283 rolfis

rolfis

Hedersmedlem

• Members
  • 2 311 inlägg

Postad 11 april 2018 - 15:44

Älgstek pottis och en bira.

#284 Anders jansson

Anders jansson

Storfiskare

• Members
  • 1 938 inlägg

Postad 12 april 2018 - 12:57

Nu slipper jag att laga mat på 2vek.
Nu ska jag bara servera meg själv.

Bara äta och slappa efter middagen!!!
  • rolfis gillar detta

#285 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 271 inlägg

Postad 12 april 2018 - 15:34

I går kväll åt jag våfflor (med drottningsylt och vispad grädde) men det blev smet kvar. I den skar jag idag ner två mogna bananer och ett ägg. Sedan fräste jag gul lök i stekpannan (i smör och olja), skar i bitar av den kycklingfilé som blev över i förrgår. Så hällde jag över smeten och stekte ett tag, bröt upp med stekspaden så att jag kunde steka på andra sidan. Kryddade med litet Madras curry och färskmalen svartpeppar, skvätte på litet japansk soja och serverade med en mangosalsa (och vitt vin). Inte så dumt.

#286 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 271 inlägg

Postad 13 april 2018 - 19:05

Det blev suveränt. ICA hade rostbiff i bit för 129 kr/kg. Till det sötpotatis och zucchini som jag stekte/grillade i en sådan där grillpanna. Lohmanders bea men ingen Malbec. Det blev en Montepulciano d´Abruzzo istället.

#287 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 271 inlägg

Postad 14 april 2018 - 13:18

Nu frös jag in den del av biffen jag inte grillade igår men nu börjar det suga i grilltarmen igen... Eftersom jag behöver få hem kol och tändvätska så blir det en vända till butiken och förmodligen en ny köttbit av något slag. Och paprika. Det är märkligt vad goda grönsaker blir när man sveder dem litet...Det italienska röda drack jag inte ens upp flaskan av (och jag bar hem tre stycken, så på den fronten är det under kontroll).

Jag älskar mat. Och att laga den. Men på något vis, hur mycket man än kan åstadkomma vid spisen, är det ingenting som slår (eller ens kommer i närheten av) att få grilla sin mat å glödande kol. Det är väl grottmansgenerna som gör sig påminda. Undrar om ICA har mammutbiff?

#288 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 271 inlägg

Postad 15 april 2018 - 17:19

[t-quote name="Anders jansson" post="264239" timestamp="1461728390"]

Gårdagens middag och efterrätt!!
Vi svälter inte här ute i havet.

Tänkte gå ner 10kg för sommaren, nu har jag bara 15kg igjen!!!!!!
[/t-quote][t-color=#F7F7F7][t-b]
Jag antar att det där var till flera än bara dig? Annars tror jag att du får svårt med bantningen...[/t-b][/t-color]

[t-color=#F7F7F7][t-b]
Själv ska jag snart tända grillen och göra en repris på fredagens middag (men i kväll blir det paprika också i grillpannan). När jag var på väg hem från ICA insåg jag att jag missat att köpa kol och tändvätska så jag svängde förbi Lidl. Kom ut med två påsar briketter och en liten trevlig grill som blir perfekt att ha i bilens baklucka. Den såg ut ungefär som en stor ABU-rök så det bör gå att varmröka fisk i den också. Nu har jag tre grillar. Det bör räcka...[/t-b][/t-color]

#289 Anders jansson

Anders jansson

Storfiskare

• Members
  • 1 938 inlägg

Postad 15 april 2018 - 18:17

Jag antar att det där var till flera än bara dig? Annars tror jag att du får svårt med bantningen...

Själv ska jag snart tända grillen och göra en repris på fredagens middag (men i kväll blir det paprika också i grillpannan). När jag var på väg hem från ICA insåg jag att jag missat att köpa kol och tändvätska så jag svängde förbi Lidl. Kom ut med två påsar briketter och en liten trevlig grill som blir perfekt att ha i bilens baklucka. Den såg ut ungefär som en stor ABU-rök så det bör gå att varmröka fisk i den också. Nu har jag tre grillar. Det bör räcka...

Svårt att hålla vikten här ute!! Ändå svårare att gå ner i vikt!!
Men man står stödigt på dörken här ute!!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar