Hoppa till innehåll

Visa nytt innehåll
Foto

Spännande tid! Dela med er av årets upplevelser i skog, sjö, hav o fjäll!

• Vänligen logga in för att kunna svara
64 svar till detta ämne

#41 Anders jansson

Anders jansson

Storfiskare

• Members
  • 1 371 inlägg

Postad 31 maj 2016 - 17:11

Nu är makrillfiskarna på platsen! Fiskar runt 6m grundet!
Nu är sommaren här!! Kan nästan lukta makrill hit.

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  image.jpeg   69,54K   2 Antal nerladdningar

• bondersbyn gillar detta

#42 bondersbyn

bondersbyn

Fiskegalning

• Members
  • 861 inlägg

Postad 31 maj 2016 - 18:25

Inte dumt med färsk makrill till middag. :)

/Stefan

Född i Borås, emigrerat från Huskvarna till Kalix via Aneby och sedan via Luleå.

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein

#43 bondersbyn

bondersbyn

Fiskegalning

• Members
  • 861 inlägg

Postad 31 maj 2016 - 18:27

Söt liten krabat.:)

/Stefan

Född i Borås, emigrerat från Huskvarna till Kalix via Aneby och sedan via Luleå.

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein

#44 bondersbyn

bondersbyn

Fiskegalning

• Members
  • 861 inlägg

Postad 01 juni 2016 - 08:49

Hittade ingen speciell fototråd så bilden får hamna här då.

Bifogad fil  Ipad.jpg   106,44K   2 Antal nerladdningar

:)

/Stefan

#45 bondersbyn

bondersbyn

Fiskegalning

• Members
  • 861 inlägg

Postad 08 juni 2016 - 13:47

Våren o försommaren är full av överraskningar o nu har inlandet i norr fått sitt bakslag.
Vinterdäck på. Snö i Norrbottens inland o upp efter Tornedalen. Tydligen finns det mer foton på FB för er som har konto där kan ju logga in på Radio Norrbottens hemsida o kika.

https://www.facebook...ream?tab=photos

:)

/Stefan

#46 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 2 855 inlägg

Postad 08 juni 2016 - 14:23

Ja herregud, jag minns när jag firade Valborg i Luleå. Manshöga snövallar runt brasan och -20 om man gick en bit ifrån den...

#47 bondersbyn

bondersbyn

Fiskegalning

• Members
  • 861 inlägg

Postad 08 juni 2016 - 14:29

Ja herregud, jag minns när jag firade Valborg i Luleå. Manshöga snövallar runt brasan och -20 om man gick en bit ifrån den...

Jag har varit med om det här uppe också i Bondersbyn. Fruns hemby. Då kom det snöflingor stora som dasslock på Valborg. ;)

/Stefan

#48 rolfis

rolfis

Hedersmedlem

• Members
  • 2 148 inlägg

Postad 08 juni 2016 - 16:50

Tja mins en gång att det snöa ordentligt natten till midsommaraftonen och det såg fint ut när björklöven var gröna och snön tryckt ner dom så dom var böjda mot marken. Denna sommar tappa dom även löven mycket tidigt. Nu var det ju inte här i Luleå utan 20 mil uppåt landet där jag bodde då.

#49 bondersbyn

bondersbyn

Fiskegalning

• Members
  • 861 inlägg

Postad 08 juni 2016 - 17:59

Tja mins en gång att det snöa ordentligt natten till midsommaraftonen och det såg fint ut när björklöven var gröna och snön tryckt ner dom så dom var böjda mot marken. Denna sommar tappa dom även löven mycket tidigt. Nu var det ju inte här i Luleå utan 20 mil uppåt landet där jag bodde då.

Var det uppåt G-vare med omnejd någonstans då? Visst är vädret underbart. Ca 27 m/s i byarna ute i Bottenviken idag o runt 20 m/s på fastlandet.

/Stefan

#50 JontaK

JontaK

Storfiskare

• Members
  • 5 346 inlägg

Postad 08 juni 2016 - 22:29

Smålänning/västgöte som jag är tyckte jag 10 plusgrader var hutlöst kallt för en junikväll när jag var ute med hunden för en stund sedan. :D

Bifogad fil  TröttHund01a.jpg   600,64K   1 Antal nerladdningar

Den svenska lapphunden Lennon klagar inte på lite svalare väder, han börjar frysa först vid -25.

Vänstervevat är bara en fluga.
Bättre att ha men inte behöva än att behöva men inte ha.

#51 bondersbyn

bondersbyn

Fiskegalning

• Members
  • 861 inlägg

Postad 09 juni 2016 - 04:27

Smålänning/västgöte som jag är tyckte jag 10 plusgrader var hutlöst kallt för en junikväll när jag var ute med hunden för en stund sedan. :D

attachicon.gifTröttHund01a.jpg

Den svenska lapphunden Lennon klagar inte på lite svalare väder, han börjar frysa först vid -25.

Så tidigt? Jag trodde du skulle skriva -35.  :P

/Stefan

#52 bondersbyn

bondersbyn

Fiskegalning

• Members
  • 861 inlägg

Postad 09 juni 2016 - 09:54

Fotot talar för sig själv samt snöblandat regn ute idag.

Bifogad fil  WP_20160609_08_26_18_Pro.jpg   93,43K   1 Antal nerladdningar

:(

/Stefan

#53 rolfis

rolfis

Hedersmedlem

• Members
  • 2 148 inlägg

Postad 09 juni 2016 - 10:42

Vinden var en aning hård igår så det var ingen ide och prova kasta en fluga i motvind haha

Bifogad fil(er)

#54 bondersbyn

bondersbyn

Fiskegalning

• Members
  • 861 inlägg

Postad 09 juni 2016 - 13:00

Haha! Nej, det hade det verkligen inte varit! Nu har den avtagit lite grand här uppe men det blåser rätt bra ändå.

/Stefan

#55 JontaK

JontaK

Storfiskare

• Members
  • 5 346 inlägg

Postad 09 juni 2016 - 13:38

Så tidigt? Jag trodde du skulle skriva -35.  :P

Hundstackarn är ju sörlänning av tvång och har väl därför blivit lite klen...

Vi hade frost här i norra Småland i morse, så ska det ju inte vara i juni!

#56 bondersbyn

bondersbyn

Fiskegalning

• Members
  • 861 inlägg

Postad 09 juni 2016 - 18:34

Hundstackarn är ju sörlänning av tvång och har väl därför blivit lite klen...

Vi hade frost här i norra Småland i morse, så ska det ju inte vara i juni!

Ja, då är det ju förklaringen till att den är frusen av sig vid -25.

Ja, det kan bli det där nere också.

Vars bor du i n Småland mellan tummen o pekfingret?

Jag bodde först i Huskvarna innan jag flyttade t Aneby.

Jag hade även stuga efter 32:an mellan Aneby-Tranås o en bit upp i skogen.:)

/Stefan

#57 JontaK

JontaK

Storfiskare

• Members
  • 5 346 inlägg

Postad 09 juni 2016 - 22:07

Vars bor du i n Småland mellan tummen o pekfingret?

Jag bor mellan Ören och Bunn, 800 meter till Ören och ett par kilometer till Mellanbunn.

Här har inte bara våren utan även sommaren kommit men det är ett känt köldhål och sen

nattfrost får vi tyvärr leva med.

#58 bondersbyn

bondersbyn

Fiskegalning

• Members
  • 861 inlägg

Postad 10 juni 2016 - 04:00

Jag bor mellan Ören och Bunn, 800 meter till Ören och ett par kilometer till Mellanbunn.

Här har inte bara våren utan även sommaren kommit men det är ett känt köldhål och sen

nattfrost får vi tyvärr leva med.

Ok! Fint i dom trakterna. Har varit mycket i mellan o norra Bunn o fiskat gädda medan jag bodde Huskvarna o Aneby. :)

Ja, det vet jag att det är ett köldhål. Jag hade sällskap med en brud borta på Öland. Fint i den omgivningen. :) Hon hade båt nere vid Vättern så det blev rätt många tim ute på Vättern men ingen röding men gäddor o abborrar vad det bra med. :)

/Stefan

#59 bondersbyn

bondersbyn

Fiskegalning

• Members
  • 861 inlägg

Postad 05 november 2016 - 15:40

Nu har första isen lagt sig på Kalix älv. Vi får väl se om den har lagt sig för resten av vintern el. om den kommer att gå upp om det blir riktigt blåsigt. Det var bara några mindre råkar som var öppna. :)

Bifogad fil  WP_20161105_12_51_02_Pro.jpg   121,63K   0 Antal nerladdningar

/Stefan

#60 rolfis

rolfis

Hedersmedlem

• Members
  • 2 148 inlägg

Postad 05 november 2016 - 17:22

Kalixälv 1 november vid stugan var och ställde den i vintervila.

Bifogad fil(er)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar