Hoppa till innehåll

Visa nytt innehåll
Foto

Detta har jag gjort idag

• Vänligen logga in för att kunna svara
489 svar till detta ämne

#461 Troll

Troll

Trogen medlem

• Members
  • 235 inlägg

Postad 06 augusti 2019 - 15:31

Inga renfällar men jag har gott om torr ved som räcker och elda med hela vintern och sedan när solen orkar upp har jag ju solpanelen jag montera upp i sommar som hjälper till även. Skall även köra dit diesel till elverket så att även det räcker hela vintern.

Är det en stuga sen flottningen du har?

Ser ju riktigt mysigt ut.

1 mil på skidor, sitter skidorna på en snöskoter. :)

• bondersbyn gillar detta

#462 rolfis

rolfis

Hedersmedlem

• Members
  • 2 598 inlägg

Postad 06 augusti 2019 - 15:53

Är det en stuga sen flottningen du har?

Ser ju riktigt mysigt ut.

Nä den är byggd för ca 30 år sedan med viss förbätring genom åren. Nu är jag ju pensionär sedan 1 år tillbaks och är äntligen fri och hitta på saker och detta har jag funderat länge på och göra. Nix har ingen snöskoter utan tycker om och smyga fram i skogen med skidor istället och som sagt jag har ju inen brådska och komma fram heller har ju all tid i världen till detta. Enda moderna jag har köpt som jag använder under sommaren och köra saker till stugan är en 4hjuling med vagn.

• Troll och bondersbyn gillar detta

#463 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Moderators
  • 2 958 inlägg

Postad 06 augusti 2019 - 16:11

Inga renfällar men jag har gott om torr ved som räcker och elda med hela vintern och sedan när solen orkar upp har jag ju solpanelen jag montera upp i sommar som hjälper till även. Skall även köra dit diesel till elverket så att även det räcker hela vintern.

Ja, då ska det räcka för att hålla dig varm! :) Det blir fint framåt vårkanten när solen stiger upp! :) Även elverket måste ha bränsle!

/Stefan
Född i Borås, emigrerat från Huskvarna till Kalix via Aneby och sedan via Luleå.

Det enda sättet att upptäcka gränserna för det möjliga är att gå en liten bit förbi dem in i det omöjliga. /Arthur C. Clarke

#464 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Moderators
  • 2 958 inlägg

Postad 06 augusti 2019 - 16:13

Haha! Där fick du till det Troll! :)

• Troll gillar detta
/Stefan
Född i Borås, emigrerat från Huskvarna till Kalix via Aneby och sedan via Luleå.

Det enda sättet att upptäcka gränserna för det möjliga är att gå en liten bit förbi dem in i det omöjliga. /Arthur C. Clarke

#465 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Moderators
  • 2 958 inlägg

Postad 06 augusti 2019 - 16:15

Nä den är byggd för ca 30 år sedan med viss förbätring genom åren. Nu är jag ju pensionär sedan 1 år tillbaks och är äntligen fri och hitta på saker och detta har jag funderat länge på och göra. Nix har ingen snöskoter utan tycker om och smyga fram i skogen med skidor istället och som sagt jag har ju inen brådska och komma fram heller har ju all tid i världen till detta. Enda moderna jag har köpt som jag använder under sommaren och köra saker till stugan är en 4hjuling med vagn.

Finns väl inget bättre än att smyga sig fram i ett vitt skogslandskap på skidor en fin vinterdag. :)

• Troll gillar detta
/Stefan

#466 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Moderators
  • 2 958 inlägg

Postad 06 augusti 2019 - 16:54

Finns väl inget bättre än att smyga sig fram i ett vitt skogslandskap på skidor en fin vinterdag. :)

Givetvis iklädd snödräkt, ett par vita blixten på fötterna o en bössa på ryggen o söka skogsfågel under toppjakten.  :wub:

/Stefan

#467 rolfis

rolfis

Hedersmedlem

• Members
  • 2 598 inlägg

Postad 06 augusti 2019 - 16:58

Givetvis iklädd snödräkt, ett par vita blixten på fötterna o en bössa på ryggen o söka skogsfågel under toppjakten.  :wub:

jajamen och det finns bra med skogsfågel i närområdet...min Sako 5,7 fixar dom. Har även köpt en riktig pilbåge som jag skall träna och hantera om jag kan bemästra en sån så har jag en fundering och åka utomlands där man får jaga med pilbåge?

• Troll och bondersbyn gillar detta

#468 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Moderators
  • 2 958 inlägg

Postad 06 augusti 2019 - 17:44

jajamen och det finns bra med skogsfågel i närområdet...min Sako 5,7 fixar dom. Har även köpt en riktig pilbåge som jag skall träna och hantera om jag kan bemästra en sån så har jag en fundering och åka utomlands där man får jaga med pilbåge?

Se där ja! Då ska du nog klara dig utan några problem i vinter! :)

/Stefan

#469 rolfis

rolfis

Hedersmedlem

• Members
  • 2 598 inlägg

Postad 08 augusti 2019 - 10:10

Så då är bilen packad och tankad så nu drar jag iväg till stugan. Får väl följa svanarna där och se när dom drar iväg. Jag får önska er en bra vinter och kanske vi ses till våren? Jakten börjar ju snart och då har man ju inte brist på vad man kan göra haha

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  svan.JPG   278,28K   0 Antal nerladdningar

• Troll, Norges fiskaren och bondersbyn gillar detta

#470 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Moderators
  • 2 958 inlägg

Postad 08 augusti 2019 - 13:28

Så då är bilen packad och tankad så nu drar jag iväg till stugan. Får väl följa svanarna där och se när dom drar iväg. Jag får önska er en bra vinter och kanske vi ses till våren? Jakten börjar ju snart och då har man ju inte brist på vad man kan göra haha

Lycka till med Living of the Grid o Skitjakt! :)

/Stefan

#471 Norges fiskaren

Norges fiskaren

Storfiskare

• Members
  • 3 099 inlägg

Postad 15 augusti 2019 - 07:27

Nu håller man på med husmålning!!!

#472 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 5 328 inlägg

Postad 15 augusti 2019 - 09:39

Nu håller man på med husmålning!!!

Så det har slutat regna? Eller är det inte ditt hus?

#473 Norges fiskaren

Norges fiskaren

Storfiskare

• Members
  • 3 099 inlägg

Postad 15 augusti 2019 - 10:26

Jag målar hus i Stavanger! ( grabben )

Åker hem på fredag!!! FISKE!!!!
Ska komma massa regn på lördag!!
  • lausvik och bondersbyn gillar detta

#474 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Moderators
  • 2 958 inlägg

Postad 15 augusti 2019 - 17:49

Varit o är hundvakt åt en JRT. Min grannes bror som jag hjälper torsdag o fredag. :)

Bifogad fil  20190815_133438 1.jpg   83,17K   1 Antal nerladdningar

8 månader gammalt energiknippe! :)

/Stefan

#475 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Moderators
  • 2 958 inlägg

Postad 15 augusti 2019 - 17:52

Haft svägerska (Boden) med fam o systerdotter (London) m fam på besök idag.

Fick den här fina flaskan av dom!  :wub:

Bifogad fil  20190815_184304 1.jpg   88,46K   1 Antal nerladdningar

• rolfis, Troll, Norges fiskaren and 1 other like this
/Stefan

#476 rolfis

rolfis

Hedersmedlem

• Members
  • 2 598 inlägg

Postad 17 augusti 2019 - 07:32

Gäller och göra sig fin för fågeljakten börjar strax här uppe. Är i Luleå och provianterar lite bl.a ett nytt batteri till elverket och patroner till småvilt och till älg och björn.

PS/ själv jagar jag inte sjöfåglar.

Bifogad fil(er)

• Troll, Norges fiskaren och bondersbyn gillar detta

#477 rolfis

rolfis

Hedersmedlem

• Members
  • 2 598 inlägg

Postad 18 augusti 2019 - 07:21

Tankat bilen och handlat det jag behöver och då är det bara och lämna Luleå och dra till skogs för björnjakten börjar ju även på onsdag.

• Norges fiskaren och bondersbyn gillar detta

#478 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Moderators
  • 2 958 inlägg

Postad 20 augusti 2019 - 12:22

Klippt grästäppan.

Bifogad fil  20190820_115624 1.jpg   323,47K   1 Antal nerladdningar

Selfie på Jonsson under arbets gång. :)

Bifogad fil  20190820_115822 1.jpg   92,3K   1 Antal nerladdningar

Det gäller att passa på när det är uppehåll o blåsigt som håller div. flygfän borta.  :lol:

Däremot så håller ett par andra flygfän på med stridsövning högt över oss i Kalix.

Det är bra att dom är väl tränade tills den dagen ryssen kommer, om dom nu kommer. :rolleyes:  :P  :lol:

• Norges fiskaren gillar detta
/Stefan

#479 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Moderators
  • 2 958 inlägg

Postad 22 augusti 2019 - 09:40

Plockat ca 13 l svarta vinbär nu på fm. Inne på lunch nu och sedan ska jag ut o plocka mer, ca lika mycket till. :)

Hårt med dubbla sysslor idag.  :rolleyes:  :P  :lol:

• Norges fiskaren gillar detta
/Stefan

#480 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Moderators
  • 2 958 inlägg

Postad 22 augusti 2019 - 16:27

Plockat ca 13 l till svarta vinbär efter lunch. Kokat 8 l svartvinbärssaft o resten blev det gelé av. Gott till älgkött. :wub: 

Ni ska veta att jag o frun har haft fullt upp idag.  :rolleyes:  :P  :D 

/Stefan

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar