Hoppa till innehåll

Visa nytt innehåll
Foto

Tips på rulle till Gunki Shigeki S-190ML

rulle haspelrulle Gunki Shigeki 190ml

• Vänligen logga in för att kunna svara
1 svar till detta ämne

#1 stachurski1216

stachurski1216

Nykomling

• Members
  • 1 inlägg

Postad 07 augusti 2016 - 14:43

Hejsan!

Jag är ny här på hemsidan och skulle behöva lite hjälp kring inköp av ny haspelrulle. 

Jag har precis investerat i ett Gunki Shigeki S-190ML men är osäker på vilken rulle jag ska inhandla. Jag kommer främst jigga om det spelar någon roll men även prova på drop shot och några mindre wobblers! Fiskar mest efter abborre!

Jag har fiskat i flera år men skulle inte vilja påstå att jag är jätte kunnig när det kommer till rullar utan det har personal i butik fått hjälpa mig med! Så hjälp uppskattas! smile.gif

Enda kravet jag har är att rullen ska vara frambromsad! 

Budget 1000-3000 kr. Ge gärna tips på rullar i olika prisklasser och motivera vad som är bra med just denna! luxhello.gif

Victor

#2 JontaK

JontaK

Storfiskare

• Members
  • 5 455 inlägg

Postad 08 augusti 2016 - 12:53

En rulle jag visserligen bara testat några enstaka gånger men som känns riktigt bra är nyaste Shimano Stradic.

Till ditt spö skulle en 1000HGFK sitta fint, den höga utväxlingen som ger ett linintag på 78cm är väldigt användbart vid jiggfiske men kanske inte sämre om du ska fiska tungrodda vobblers.

Själv använder jag en Shimano Technium 1000FD på ett spö som kastar 3-15 gram. Det är en bra rulle och för mig passar den lägre utväxlingen då jag använder spöt till alla möjliga typer av beten.

• Gotthard gillar detta
Vänstervevat är bara en fluga.
Bättre att ha men inte behöva än att behöva men inte ha.

Även taggad med rulle, haspelrulle, Gunki, Shigeki, 190ml

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar