Hoppa till innehåll

Visa nytt innehåll
Foto

Fiske-, jakt- o andra rövarhistorier

• Vänligen logga in för att kunna svara
43 svar till detta ämne

#1 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 173 inlägg

Postad 02 september 2016 - 09:56

MODERNA TIDER.
Hur kom jag till världen pappa?
Jag måste väl förklara för dig förr eller senare.
Din  mamma och jag möttes i ett chattrum
Jag började att maila din mamma
Senare möttes vi på internetcafe i ett eget rum
Din mamma stack då mitt usb-minne in i hennes usb-port
Då jag började överföra så visade det sig att vi inte hade någon brandvägg och det var för sent att trycka på delete
Nio månader senare dyker ett litet virus upp, och det var du.

-------------------------------

Bifogad fil  Magdalena Andersson.jpg   24,45K   8 Antal nerladdningar

Trevlig helg!:)

• Anders jansson gillar detta

/Stefan

Född i Borås, emigrerat från Huskvarna till Kalix via Aneby och sedan via Luleå.

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein

#2 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 173 inlägg

Postad 05 september 2016 - 20:07

Hur smart är Stefan Löfven?

Stefan Löfven reser till Washington för ett möte med Barak Obama. Efter att de ätit middag säger Obama:
– Well Stefan, I don’t know what you think of your ministers but mine are all bright and brilliant.

– How do you know? frågar Löfven.

– Oh well, It’s simple,säger Obama. They all have to take special test before they can be a minister, wait a second.

Han vinkar till sig Madeleine Albright och frågar henne:
– Tell me Madeleine, who is the child of your father and mother who isn’t your brother or sister?

– Ah it’s simple, Mr President, svarar Albright, It’s me!

– Well done, Madeleine, säger Obama och Löfven är mäkta imponerad.

Efter att samtalen avslutats åker vår vän Löfven tillbaka till Stockholm igen. På flyget hem sitter han och tänker på intelligensnivån bland de svenska ministrarna i regeringen.

Väl hemkommen ringer han till Gustav Fridolin och ber honom komma in på sitt kontorsrum. Fridolin gör som Löfven sagt och infinner sig på kontoret omgående.
– Gustav, säger Löfven med en lurig ton på rösten. Säg mig: vem är barn till din mor och din far, men är inte din bror eller din syster?

Fridolin tänker, tänker och tänker men kan inte komma på svaret.
– Kan jag få ytterligare lite betänketid?, säger Fridolin.

– Du får 24 timmar, säger Löfven.

Fridolin går tillbaka till kontoret och tänker så det knakar. Efter att ha grubblat en stund kallar han in Åsa Romson och sin stab. Han lägger fram problemställningen för dem men ingen kan komma på lösningen.

Efter att 20 av de 24 timmarna har gått börjar Fridolin få panik. Ingen har hittills kommit på svaret och sömnlöst grubblande får han en idé. Han ska ställa frågan till Anders Ygeman, den smartaste i regeringen enligt Fridolin.

Han ringer till Anders Ygeman.
– Anders, du måste hjälpa mig, säger Fridolin. Stefan har gett mig en sån där nästan olöslig fråga igen och nu tror jag att min ministerpost står på spel.

– Hur lyder frågan?, säger Ygeman och Fridolin ställer den:

– Vem är barn till din mor och far, men är inte din bror eller din syster?

– Enkelt, svara Ygeman. Det är ju jag!

– Ja, självklart, säger Fridolin som nu löper över till Stefan Löfven och redan i korridoren ropar han:

– Stefan, nu har jag svaret!. Det är Anders Ygeman.

Med förnöjsam blick sätter han sig ner i besöksportföljen framför Stefan. Statsministern tittar med en trött och sorgsen blick på Fridolin.
– Det var synd det här Gustav, men svaret är fel. Rätt svar ska vara Madeleine Albright.

:)

• rolfis gillar detta

/Stefan

Född i Borås, emigrerat från Huskvarna till Kalix via Aneby och sedan via Luleå.

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein

#3 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 173 inlägg

Postad 12 september 2016 - 16:22

Bifogad fil  1.png   573,8K   4 Antal nerladdningar

Bifogad fil  Musen i armhålan.jpg   38,01K   4 Antal nerladdningar

Bifogad fil  First time a boy and girl trying to have SEX.jpg   55,67K   5 Antal nerladdningar

/Stefan

#4 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 173 inlägg

Postad 23 september 2016 - 04:01

Bifogad fil  _20160710_192009.JPG   55,56K   3 Antal nerladdningar

Bifogad fil  Använde dom samma plastkirug till bägge.jpg   66,57K   3 Antal nerladdningar

Bifogad fil  Björn guy.jpg   50,86K   3 Antal nerladdningar

/Stefan

#5 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 173 inlägg

Postad 25 september 2016 - 17:55

En troende muslim åkte taxi och bad taxiföraren att stänga av radion eftersom det på profetens tid inte fanns musik och framförallt inte västerländsk sådan.

Chauffören stänger av radion, stannar taxin, går ut och öppnar dörren för mannen.

Varför stannar du? frågar mannen.

Föraren svarar artigt:

"Min käre kompis, på profetens tid fanns det inga taxibilar heller så varsågod, kliv ut och vänta på en kamel...."

:lol:  :lol:  :lol:

/Stefan

#6 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 173 inlägg

Postad 27 september 2016 - 11:41

Bifogad fil  57e89118a4378_Bjrn.jpg.e6bfd65eaccb4ea814bdc4a1e09e20eb.jpg   112,12K   2 Antal nerladdningar

:D

/Stefan

#7 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 173 inlägg

Postad 30 oktober 2016 - 17:55

Bifogad fil  Ölmage.jpg   388,67K   2 Antal nerladdningar

/Stefan

#8 rolfis

rolfis

Hedersmedlem

• Members
  • 2 245 inlägg

Postad 17 november 2016 - 13:26

Såå nu är det bara och olja in dom grövre bössorna och jaga storvilt på nätet istället på theHunter.com

Svagare bössan får stå vid ytterdörren för räv pang då och då haha Lite fågeljakt blir det nog även ännu.

theHunter spel det ekologiska jakten haha

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  björn.jpg   55,3K   2 Antal nerladdningar

• Anders jansson och bondersbyn gillar detta

#9 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 173 inlägg

Postad 19 november 2016 - 16:21

Räcker en 416 rem mag? Det finns en sådan hemma.;) :)

/Stefan

#10 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 173 inlägg

Postad 09 december 2016 - 09:41

En sexåring och en fyraåring sitter på övervåningen i sovrummet.
- Jag tror det är dags för oss att börja svära, säger sexåringen.
Fyraåringen nickar och håller med.
- När vi går ner och äter frukost tänker jag säga något med “helvete” och du kan säga något med “fan”, fortsätter sexåringen.
Fyraåringen håller entusiastiskt med.
Modern kommer in i köket.
- Vad vill du ha till frukost? frågar hon sexåringen.
- Men för helvete morsan, du vet ju att jag vill ha Havrefras och mjölk!
SMACK!
Han flyger ut ur stolen, snubblar omkring i köket, ner på golvet och sedan upp på övervåningen som en raket, gråtandes medan hans mor förföljer honom och slår honom i rumpan för varje steg han tar.
Hans mor låser rummet.

- Du kan stanna där tills du har vett nog och jag släpper ut dig igen! skriker hans mor.
Hon går sedan ner igen, tittar strängt på fyraåringen:
- Nå, vad vill DU ha till frukost då, min unge man?
- Jag vet inte, svarade fyraåringen, men du kan ge dig fan på att det inte är Havrefras i alla fall!

• rolfis, Troll och Anders jansson gillar detta

/Stefan

#11 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 173 inlägg

Postad 14 december 2016 - 19:00

Lite tips till er singelgrabbar. :lol: 

Bifogad fil  58517e8eb218d_laddaned.jpg.18125cb5fe1eba0b9426cd05ab699bcf.jpg   13,97K   2 Antal nerladdningar

Bifogad fil  Men-VS-Women.jpg.cbf3f75c4e93189a9875ee8d4bda337b.jpg   39,44K   2 Antal nerladdningar

Bifogad fil  funny-women-pointing-finger-drawing.jpg.88d9ca8f440d9726315c8799d34c4062.jpg   41,63K   2 Antal nerladdningar

:lol:

/Stefan

#12 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 173 inlägg

Postad 18 december 2016 - 06:55

En 19-årig tjej stod och väntade på bussen. Precis när den dök upp och hon skulle gå ombord insåg hon att hennes kjol satt alldeles för tight för att hon skulle kunna kliva upp på första steget.
Något generad log hon snabbt mot busschauffören och sträckte handen bakåt för att kunna dra ner dragkedjan lite grann och lätta på kjolen. Hon hoppades att detta skulle göra det lättare att kliva ombord.
Hon försökte sträcka upp foten för att gå ombord men insåg att det inte gick.
Så hon försökte att dra ner dragkedjan lite till, men inte heller denna gång kunde hon höja benet tillräckligt.
Hon kände nu att situationen började bli pinsam och log nervöst mot busschauffören en gång till innan hon för tredje gången sträckte sig för att dra ner dragkedja.. Men det gick fortfarande inte och kvinnan fick nu nästan panik.
Plötsligt tog mannen bakom henne i kön till bussen ett lätt tag om hennes midja och lyfte upp henne på första trappsteget. Kvinnan blev självklart mycket upprörd av att mannen tagit sig en sådan frihet.
”Hur vågar du röra min kropp?! Jag vet inte ens vem du är?”
Mannen log försiktigt och svarade sedan: ”I vanliga fall skulle jag verkligen hålla med dig. Men när du nu försökt att dra ner min gylf tre gånger tänkte jag att vi ju nästan var vänner…”

------------------------------

Bifogad fil  a41188357d8197abf80b48e727fb77db.jpg   496,59K   2 Antal nerladdningar

-----------------------------

Bifogad fil  woman_remote.jpg   30,81K   2 Antal nerladdningar

/Stefan

#13 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 173 inlägg

Postad 20 december 2016 - 05:29

Midvinternattens köld är svår
Tio små nissar i djupsnö går
Rävsax gömd under skynke vitt
Knipsar nisse av på mitt
Livsandarna snabbt för honom tryter
Snart i eget blod han flyter

Nio små nissar i midnattstimma
Traskar fram i månljusstrimma
Ugglan hoar i sitt näste
Istapp faller tyst från fäste
Nisse spetsas utav tappen
Tomte ligger död på trappen

Utanför dörren står gröten och ångar
Åtta nissars intresse den fångar
Under stigande hunger fatet de nalkar
En stackars tomte på kanten halkar
Han sliter, han kämpar, han svettar sig blöt
Men sjunker likväl i kvicksandslik gröt

Många springor stugan har
Där sju tomtar in sig tar
Katten som bak dörren ruva
Slukar nisse med hull och luva
Resterna av tomtehand
Suger Misse bort från tand

Sex små tomtar mot julbord ila
Snabbt de uppför bordsben kila
När sista tomten över kanten hasa
Han tappar greppet och nedåt rasa
Faller nedåt likt ett lod
Mattan färgas röd av tomteblod

Tomtar fem i väldig iver
Springer runt, ty hungern river
Nisse snubblar på sitt skägg
Faller rätt på knivens egg
Lilla nisse, stackars saten
Rinner ut i sillsalaten

Fyra små nissar har festat på sill
Och nu de törsten sin släcka vill
Mot glöggen de springer i samlad tropp
Och tar för sig av drycken i var sin kopp
Ner faller nisse i glögghett hav
Likt skållad mandel hans skinn faller av

Tre små tomtar i granen svingar
Mellan ljus och änglavingar
Nisse sig för när våga
Strax han står i ljusan låga
Doftar snart likt vidbränd stek
Ångrar då sin ystra lek

Två små tomtar kring sig tittar
Då en smällkaramell de hittar
Ner ner på den då hoppar
Men för detta den ej stoppar
I tak, på golv, på gardin med frans
Finns nu Nisses hjärnsubstans

Husbond stiger upp om natten
För att kasta lite vatten
Under husbonns tunga toffla
Nisse blir till krämig våffla
Snön ligger vit lite här och var
Inte en jäkla tomte finns kvar

/Stefan

#14 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 173 inlägg

Postad 27 december 2016 - 12:24

Påminner mig om ett gammalt norskt ordspråk som översatt blir ungefär:

"Kvinnor får inget skägg eftersom deras hakor aldrig är stilla länge nog för att det ska rota sig!" 

/Stefan

#15 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 173 inlägg

Postad 10 januari 2017 - 05:17

Bifogad fil  FullSizeR.jpg   34,09K   1 Antal nerladdningar

• rolfis gillar detta

/Stefan

#16 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 173 inlägg

Postad 12 januari 2017 - 19:24

Två missbrukare hade åkt fast för polisen och hamnat framför skranket där domaren sade "Eftersom det är första gången ni åkt fast så ska jag ge er en chans till bättring. Ni får en vecka på er att gå ut på stadens gator och omvända så många missbrukare som möjligt och så ses vi här igen om en vecka - då ska jag bestämma era straff"
Efter en vecka så stod dom åter inför domaren som nu ställde frågan hur det hade gått.
Missbrukare 1 sade att det hade gått ganska bra och att han hade omvänt 23 personer. Domaren undrade hur han hade gått tillväga och mannen svarade "Jag ritade två cirklar - en stor och en liten".
Domaren såg fundersam ut och undrade vad han menade varpå mannen svarade "Den stora cirkeln är din hjärna innan du börjar knarka och den lilla cirkeln är din hjärna efter att du har knarkat ett tag"
Domaren tyckte det lät fantastiskt smart och frågade därefter missbrukare 2 hur det hade gått för honom? Mannen sade då att han minsann hade omvänt 425 personer.
Fantastiskt tyckte domaren och frågade hur han hade burit sig åt. Mannen svarade "Jag ritade två cirklar - en liten och en stor".
Domaren undrade vad han menade varpå mannen svarade "Jo den lilla cirkeln är ditt rövhål innan du åker i fängelse....."

/Stefan

#17 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 173 inlägg

Postad 13 januari 2017 - 14:06

En bonde stoppades av polisen för fortkörning.

Polisen började hålla föreläsning om hur oansvarigt det är att köra för fort och gjorde allt för att få bonden att känna sig så osäker som möjligt.

Medan polisen stod och skrev böteslappen hade han ett gäng störande flugor som flög runt hans huvud.
- Problem med flugor, sa bonden.

Polisen stannade upp med skrivandet och svarade irriterat:
- Ja, uppenbarligen.
- Jag vet hur det är, det är samma sak på gården. I synnerhet i grishuset, sa bonden.
- Jaha, sa polisen och återgick till att skriva böteslappen.

Efter en minut fick han sig dock en tankeställare och sa:
- Vänta nu, försöker du påstå att jag är ett svin!
- Absolut inte, konstapeln, utbrast bonden. Jag har alldeles för stor respekt för lagens väktare för att ens komma på tanken att kalla er för ett svin!
- Hmmm, det låter bra, sa polisen och återgick till skrivandet.

Efter en lång paus sa bonden:
- Men nog är det svårt att lura de där flugorna...

/Stefan

#18 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 173 inlägg

Postad 26 januari 2017 - 13:00

Varför vinner norrmännen alla skidtävlingar?
De har datummärkt valla... 
Då vet de när det är bäst före...

:P  :lol:  :rolleyes:

/Stefan

#19 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 173 inlägg

Postad 03 februari 2017 - 14:51

En 11-åring insåg att hon hade börjat få hår mellan benen.
Hon blev orolig och frågade sin mamma om håret.
Hennes mamma sa lugnt:
"Den delen där håret har vuxit kallas en apa,
var stolt över att din apa har fått hår."
Nästa morgon, vid frukostbordet sa hon till sin storasyster:
"Min apa har fått hår."
Hennes syster log och sa:
"Det är ingenting! Min äter redan bananer."

Mamman svimmade.default_laugh.png

/Stefan

#20 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 173 inlägg

Postad 07 februari 2017 - 21:14

Bifogad fil  16387988_790339724456041_2700014687835220224_n.thumb.png.45795d50560f780c64f133cb7d36f1e8.png   206,07K   1 Antal nerladdningar

Bifogad fil  facebook_14864942915641.jpg   51,44K   1 Antal nerladdningar

:lol:  :lol:

/Stefan

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar