Hoppa till innehåll

Visa nytt innehåll
Foto

Genialt!

• Vänligen logga in för att kunna svara
12 svar till detta ämne

#1 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 5 329 inlägg

Postad 23 september 2016 - 10:16

EliteDeluxe1.4SandEelGreen.png

• rc200 gillar detta

#2 rc200

rc200

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 66 inlägg

Postad 01 december 2016 - 14:32

EliteDeluxe1.4SandEelGreen.png

Till havsöring?

#3 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 5 329 inlägg

Postad 01 december 2016 - 14:52

Till havsöring?

Till exempel...

• rc200 gillar detta

#4 rolfis

rolfis

Hedersmedlem

• Members
  • 2 598 inlägg

Postad 01 december 2016 - 15:19

Roliga timmen??????????????

#5 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 5 329 inlägg

Postad 01 december 2016 - 16:25

Tja, litet smålustigt kanske, men jag är helt övertygad om att draget på bilden fungerar på, till exempel, havsöring (kanske med en något mindre krok). Den där typen av kastpilk är ju något av ett allroundbete vid kustfiske och finns i storlekar för allt från sk LRF till pilkning på stora djup. Det jag tyckte var intressant var riggningen. Själv föredrar jag enkelkrok framför trekrok och att välja en något större krok samt förse den med lekande och plastslang uppfattade jag som om inte genialt så i alla fall innovativt.

#6 jmansson

jmansson

Fiskegalning

• Members
  • 729 inlägg

Postad 01 december 2016 - 16:29

Har väl bara hakat på trenden att beten ska lika någon typ av missfoster :)

Bifogad fil  theheadsoder4.jpg   19,24K   2 Antal nerladdningar

Bifogad fil  Blue-1x1_large.png   119,16K   1 Antal nerladdningar

#7 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 5 329 inlägg

Postad 01 december 2016 - 17:10

Har väl bara hakat på trenden att beten ska lika någon typ av missfoster :)

attachicon.gif22621325-origpic-958515.jpg

attachicon.gifbig mmt 1.JPG

attachicon.giftheheadsoder4.jpg

Om man så vill, men just en grön liten pilk med en bit grön slang blir ju en lättkastad tobisimitation. Åtminstone i mina ögon. Hur fisken uppfattar det återstår att se.

#8 jmansson

jmansson

Fiskegalning

• Members
  • 729 inlägg

Postad 01 december 2016 - 17:43

Om man så vill, men just en grön liten pilk med en bit grön slang blir ju en lättkastad tobisimitation. Åtminstone i mina ögon. Hur fisken uppfattar det återstår att se.

Var väl lite det jag siktade på, tar gäddan vilka jäkla konstruktionsfel som helst bör väl Hö ta ditt drag,

Du kan väl testa att klippa av en jigg och sätta fast svansen på en kustwobbler, borde funka hur bra som helst till gädda. 

Finns säker många gäddfiskare som med rätt reklam från din sida skulle ge 500 kr för skapelsen :)

#9 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 5 329 inlägg

Postad 01 december 2016 - 18:31

Du kan väl testa att klippa av en jigg och sätta fast svansen på en kustwobbler, borde funka hur bra som helst till gädda. 

Finns säker många gäddfiskare som med rätt reklam från din sida skulle ge 500 kr för skapelsen :)

Vicke med en lagom stor twister (inte avklippt) på den enkelkrok mina alltid får innan jag börjar fiska med dem är redan ett beprövat gäddbete.

#10 rc200

rc200

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 66 inlägg

Postad 02 december 2016 - 09:16

Var väl lite det jag siktade på, tar gäddan vilka jäkla konstruktionsfel som helst bör väl Hö ta ditt drag,

Ja å med en liten krumelyr signatur på så kan du säkert få nån hundralapp extra ;)

Sjukt vad dyra vissa gäddprylar är.

Iofs väldigt snygga en del av dem. Själv hade jag inte vågat fiska med så dyra saker hade ju blivit ledsen när första gäddan hugger och sätter sina bitmärken i den.

• jmansson gillar detta

#11 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 5 329 inlägg

Postad 02 december 2016 - 13:26

Det är rätt imponerande vilken kassako redskapsindustrin lyckats skapa av det svenska gäddfisket. Den tid då det ansågs helt normalt att ta storgäddor med en Abumatic 170 på ett 6'6'' Zoom Fiske 2-spö och laddad med Abulon, en böjd 15 cm färdigköpt ståltafs och ett gammalt Utödrag är ett minne blott (och knappt ens det). Fast gick gjorde det. Riktigt bra till och med. Nu kan man köpa den utrustningen second hand för mindre än vad ett av de "värre" moderna gäddbetena kostar.

#12 jmansson

jmansson

Fiskegalning

• Members
  • 729 inlägg

Postad 02 december 2016 - 13:26

Ja å med en liten krumelyr signatur på så kan du säkert få nån hundralapp extra ;)

Sjukt vad dyra vissa gäddprylar är.

Iofs väldigt snygga en del av dem. Själv hade jag inte vågat fiska med så dyra saker hade ju blivit ledsen när första gäddan hugger och sätter sina bitmärken i den.

Jag tycker en vanlig kustwobbler är för dyr, :)

#13 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 5 329 inlägg

Postad 02 december 2016 - 13:40

Jag tycker en vanlig kustwobbler är för dyr, :)

Man kan ju tälja dem själv. Fast krok och järntråd kostar ju en del. Och en morakniv (om man inte råkar ha en). Det kostar att ligga på topp!

• Norges fiskaren gillar detta

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar