Hoppa till innehåll

Visa nytt innehåll
Foto

i dag har jag köpt...

• Vänligen logga in för att kunna svara
7 svar till detta ämne

#1 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 068 inlägg

Postad 07 oktober 2016 - 17:18

...en ny matberedare (eller food processor som det heter på modern svenska). Min gamla har försvunnit, antagligen i min flytt för ca tre år sedan och i morgon ska jag ut och fiska efter gädda. Eftersom jag tillhör de sportfiskare av den gamla stammen som äter upp sin fångst och då det var alltför länge sedan jag njöt av gäddqueneller med vitvinssås så var den investeringen nödvändig. Det blev en Elektrolux med 700W motor. Avgörande var att den var liten och smidig och att den var nedsatt till 699 kr (från ordinarie pris 1.299 kr). Hoppas att den fungerar som den ska.

Vidare så har jag köpt sju gamla haspelrullar av en legend, men det är en annan (och mycket roligare) historia.

#2 Anders jansson

Anders jansson

Storfiskare

• Members
  • 1 738 inlägg

Postad 07 oktober 2016 - 22:16

Får höra den då!!!!!!

#3 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 068 inlägg

Postad 10 oktober 2016 - 10:44

Får höra den då!!!!!!

Nyss fick jag SMS att paketet kan hämtas på ICA. Det får bli i eftermiddag/kväll efter jobbet. Sedan kanske du får veta...

• Anders jansson gillar detta

#4 X-tap

X-tap

Fiskegalning

• Members
  • 517 inlägg

Postad 10 oktober 2016 - 12:37

Nya löparskor för den ringa lilla summan 1899 :- några par fotriktiga strumpor till så landade allt på 2399 :-

Allt har sitt berättigande - även om jag inte förstår det - Somliga söker enbart info som bekräftar den bild dom redan har och absolut inte vill ge upp - andra söker den info som utmanar deras övertygelse.

#5 Anders jansson

Anders jansson

Storfiskare

• Members
  • 1 738 inlägg

Postad 16 november 2017 - 12:09

Daisy C5 military sunglsses.
110kr på wish.com

Bifogad fil(er)

#6 X-tap

X-tap

Fiskegalning

• Members
  • 517 inlägg

Postad 17 november 2017 - 22:12

en trave nya linor till mina multirullar. 

Och en drös med strumpor, totalt 12 par och lika många fillingar och T-shirt. Nu kan man kasta allt gammalt så spar man el och tvättmedel.

Och lade just en beställning på en . . packe vinyl  . . blandat nytt å beg.

Allt har sitt berättigande - även om jag inte förstår det - Somliga söker enbart info som bekräftar den bild dom redan har och absolut inte vill ge upp - andra söker den info som utmanar deras övertygelse.

#7 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 068 inlägg

Postad 25 november 2017 - 11:01

Inte idag (är ju köpfria dagen...) men igår köpte jag en smidig liten gasbrännare, Primus Express Spider Lightweight Gas Stove. Jag har ett gammalt Trangia som jag för flera år sedan uppgraderade med gasbrännare men det är så meckigt att hålla på med och tar sådan plats i packningen. Det här integrerade stativet/brännaren går ned i en liten platt tygpåse (som följer med).

#8 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 068 inlägg

Postad 29 november 2017 - 17:19

Får höra den då!!!!!!

Jo, under vårvintern 2015 läste jag i Luis Rasmussens blogg att han rensade i sin spöarsenal. Det var ett rätt gammalt inlägg men jag mailade till honom och de spön jag ville ha fanns kvar. Enda haken var att han inte ville skicka utan att spöna skulle hämtas. Jag tänkte att det kunde väl bli trevligt med en tur söderöver framåt våren så vi gjorde upp affären och jag betalade. Sedan kom en massa annat i vägen så det dröjde till i slutet av augusti, då jag var på Gotland, som jag kom på att jag ju kunde ta färjan till Västervik istället för till Nynäshamn, så jag ringde Luis och vi stämde träff.

När jag kom till Nybro mötte han upp och sedan satt vi i kanske en timme och drack kaffe och snackade fiske innan jag tog spöna jag köpt och några till han sålde till mig och packade in dem i min Skoda Fabia (inte det idealiska fortskaffningsmedlet om man ska transportera tvådelade 13-fotare, men det gick).

Sedan läste jag i bloggen att Luis ville göra sig av med några gamla Daiwa- och Shimanorullar så jag kontaktade honom igen men den här gången fick han lov att skicka dem (vilket ju är enklare med rullar än med spön). Sedan har det, av hälsoskäl, inte blivit just något fiske för mitt vidkommande men till kommande säsonger så har jag en av Sveriges bästa meteutrustningar.

Roligast var annars att tjöta med den danske sportfiskelegenden. Vi är i stort sett jämnåriga och kom väl överens. Och så är det ju litet extra roligt när man är ute och fiskar med ett spö och/eller en rulle som hanterats av en så framstående fiskarbroder...

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar