Hoppa till innehåll

Visa nytt innehåll
Foto

Old School Sportfishing

• Vänligen logga in för att kunna svara
23 svar till detta ämne

#1 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 2 835 inlägg

Postad 17 oktober 2016 - 12:30

Helgens bompass fick ställas in eftersom en elak förkylning höll mig hemma. Konsekvensen av detta och av att det var dött här på forumet blev att jag startade en blogg om sportfiske enligt den gamla skolan.

• rolfis gillar detta

#2 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 2 835 inlägg

Postad 19 oktober 2016 - 12:27

Ni som orkat gå in och titta närmare på min blogg är välkomna att lämna kritik, förslag eller önskemål. Här eller i bloggens kommentarsfält. Just nu postar jag inlägg mer eller mindre dagligen för att få upp en grundvolym men framöver kommer frekvensen antagligen att minska. 

• Anf74 gillar detta

#3 Anf74

Anf74

Nykomling

• Members
  • 6 inlägg

Postad 19 oktober 2016 - 19:28

Ni som orkat gå in och titta närmare på min blogg är välkomna att lämna kritik, förslag eller önskemål. Här eller i bloggens kommentarsfält. Just nu postar jag inlägg mer eller mindre dagligen för att få upp en grundvolym men framöver kommer frekvensen antagligen att minska. 

Trevlig läsning!!

• lausvik gillar detta

#4 fiskarlennart

fiskarlennart

Trogen medlem

• Members
  • 345 inlägg

Postad 19 oktober 2016 - 21:27

Håller med ovanstående .Trevlig läsning!!!!!

• lausvik gillar detta

#5 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 2 835 inlägg

Postad 20 oktober 2016 - 11:20

Håller med ovanstående .Trevlig läsning!!!!!

Tack! Och nu finns det ännu mer att läsa.

• Anf74 gillar detta

#6 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 2 835 inlägg

Postad 21 oktober 2016 - 11:47

Forumet verkar ju ha tvärdött. Inte ett inlägg har postats det senaste dygnet. Fick Bondersbyn ingen middag igår? Ska man vara orolig? Hur som helst så är det ju ingen idé att hänga på ett diskussionsforum där ingen diskuterar så jag fortsätter att tjöta på min blogg.

#7 Anf74

Anf74

Nykomling

• Members
  • 6 inlägg

Postad 21 oktober 2016 - 20:54

Forumet verkar ju ha tvärdött. Inte ett inlägg har postats det senaste dygnet. Fick Bondersbyn ingen middag igår? Ska man vara orolig? Hur som helst så är det ju ingen idé att hänga på ett diskussionsforum där ingen diskuterar så jag fortsätter att tjöta på min blogg.

Dött forum, men din blogg är intressant och värd att besöka..så fortsätt gärna med den!

• lausvik gillar detta

#8 Engqvist

Engqvist

Trogen medlem

• Members
  • 403 inlägg

Postad 22 oktober 2016 - 13:50

Att forumet är dött är inte konstigt. Ägaren och de som ska sköta det skiter i förslag som vi gett dem som skulle göra forumet bättre och mer levande.
Skyller på att tiden inte räcker till. Jag föreslog. Sälj det! Tydligen var det inget alternativ. Varför?? Ni hinner inte sköta det och nu de allra mest lojala lämnar det. Tråkigt. Börja jobba riktigt hårt med forumet eller sälj det!!!!

#9 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 2 835 inlägg

Postad 22 oktober 2016 - 16:21

Såja, det är väl ändå inte ägaren som ska skriva inläggen? Det är gott nog att han tillhandahåller forumet och ser till att det fungerar.  

#10 Engqvist

Engqvist

Trogen medlem

• Members
  • 403 inlägg

Postad 22 oktober 2016 - 19:15

Ägaren ska givetvis inte skriva inläggen. Men forumet måste ha en attraktiv första sida som lockar folk. Givetvis ska inte senaste inläggen utan senaste trådarna ta utrymmet på första sidan. Så är det på nästan alla andra forum. De flesta gör nog som jag. Går in på första sidan och kollar om det är några intressanta trådar.
Blir det en diskussion i den här tråden så kanske den tar allt utrymme på första sidan. Det är förödande.

#11 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 2 835 inlägg

Postad 22 oktober 2016 - 19:57

Men forumet måste ha en attraktiv första sida som lockar folk.

Helt klart och det här forumets förstasida är pinsam (vilket jag många gånger påpekat). Den fyller, som den sett ut sedan jag kom hit, ingen annan funktion än att skicka signalen att forumet är dött. Det vore bättre att helt ta bort den än som det är nu.

#12 rolfis

rolfis

Hedersmedlem

• Members
  • 2 121 inlägg

Postad 23 oktober 2016 - 06:23

Inse att sakta men säkert försvinner detta forum som många andra gjort till Nätets Kyrkogård!

#13 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 2 835 inlägg

Postad 23 oktober 2016 - 07:36

Medborgare, om etthundra år, finns du ej längre kvar...

#14 Engqvist

Engqvist

Trogen medlem

• Members
  • 403 inlägg

Postad 23 oktober 2016 - 13:15

Inse att sakta men säkert försvinner detta forum som många andra gjort till Nätets Kyrkogård!

Det är hög tid att sälja forumet. Både edge och fiskesnack är det hög aktivitet på så att folk lämnar forumen stämmer inte. Men det måste vara aktivitet från de styrande. Som vanligt så kommer det inga kommentarer från dem.
Men det är klart. Vad ska de säga? Innan har de svarat att de inte hinner och de vägar sälja det.

#15 Engqvist

Engqvist

Trogen medlem

• Members
  • 403 inlägg

Postad 23 oktober 2016 - 13:22

Varför bryr jag mig?? Jag kunde lämna det som alla andra. Men jag tycker att det fyller en funktion. Fiskesnack är allt för styrt av olika starka personer. Det har varit olika "maffior som styrt. Först cwc, sen UT och nu senast st croix. Behövs ytterligare ett forum så allt inte blir så likriktat.
  • lausvik gillar detta

#16 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 2 835 inlägg

Postad 23 oktober 2016 - 14:01

Men det måste vara aktivitet från de styrande. Som vanligt så kommer det inga kommentarer från dem.

På ett annat forum, där den som styr det är aktiv, blev jag avstängd (enligt vad jag förstått på grund av underhand förmedlade önskemål från användare som inte gillade mig) och blir jag fortfarande tråkad/åthutad för att inte alla gillar allt jag skriver. Jag föredrar nog hur det är här.

#17 Engqvist

Engqvist

Trogen medlem

• Members
  • 403 inlägg

Postad 23 oktober 2016 - 18:50

På ett annat forum, där den som styr det är aktiv, blev jag avstängd (enligt vad jag förstått på grund av underhand förmedlade önskemål från användare som inte gillade mig) och blir jag fortfarande tråkad/åthutad för att inte alla gillar allt jag skriver. Jag föredrar nog hur det är här.

Det är precis det jag menar. Det gäller att följa strömmen. Och när drevet går är alla snabba att haka på. Jag gillar också detta forumet bättre. Men det måste göras mer attraktivt. Nu tar förmodligen mitt gnäll upp den mesta platsen på första sidan. Är det så fruktansvärt svårt att göra om den??

#18 Anf74

Anf74

Nykomling

• Members
  • 6 inlägg

Postad 23 oktober 2016 - 20:40

Det är precis det jag menar. Det gäller att följa strömmen. Och när drevet går är alla snabba att haka på. Jag gillar också detta forumet bättre. Men det måste göras mer attraktivt. Nu tar förmodligen mitt gnäll upp den mesta platsen på första sidan. Är det så fruktansvärt svårt att göra om den??

"Problemet" är att sportfiskare har en förmåga att snabbt hamna i en "trend-fåra"..ett tag var det bara jerkfiske, nu är det bara gummibeten...samma gäller med prylar. Kör du inte St. Croix och en Conquest så är du inget. Nu raljerar jag men lite så är det..

#19 Engqvist

Engqvist

Trogen medlem

• Members
  • 403 inlägg

Postad 23 oktober 2016 - 22:24

Jovisst så följer sportfiskare trender. Men jag har svårt för märkes hysterin som tyvärr är väldigt utbredd..
St croix har fina spön men ibland kan man tro att det är världens bästa och enda märket som existerar.
Sportfiskare eller iallafall de som nu hänger på vissa forum känns ibland som en flock får som alla följer ledaren in i fållan. :)

#20 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 2 835 inlägg

Postad 24 oktober 2016 - 00:25

Jovisst så följer sportfiskare trender. Men jag har svårt för märkes hysterin som tyvärr är väldigt utbredd..
St croix har fina spön men ibland kan man tro att det är världens bästa och enda märket som existerar.
Sportfiskare eller iallafall de som nu hänger på vissa forum känns ibland som en flock får som alla följer ledaren in i fållan. :)

Att de följer trender är en sak. En annan är när de inte tolererar de som avviker från trenden.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar