Hoppa till innehåll

Visa nytt innehåll
Foto

Fiske i Narvik (från land)

• Vänligen logga in för att kunna svara
294 svar till detta ämne

#221 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 095 inlägg

Postad 09 maj 2017 - 12:19

Haha. Jag kände det på mig. Sportfiskare kräks när de läser min tråd. Men wtf, jag är ingen sportfiskare utan bara någon som älskar att fiska och att äta fisk

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

Ja, du får skylla dig själv eftersom det var du som tog upp det med långrev. :P  Jag är inte sen att hugga om jag får chansen. :lol: Jag vet själv hur det är. När jag var Sveriges okrönte Göskung så var det många o fula rykten som surrade i sportfiskevärlden. :(  Jag hade fullt upp med försvara mig. Det var en del kända sportfiskare som var dit o provade på gösfisket o nog fick dom stor o grov gös så dom flesta kastade i handduken när dom hade räknat ut snittvikten på sina gösar. :lol:

Ja, jag börjar förstå det rovfiskaren el. ska jag skriva svartfiskaren! :(  :P  :lol:

• storebro20 gillar detta

/Stefan

Född i Borås, emigrerat från Huskvarna till Kalix via Aneby och sedan via Luleå.

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein

#222 storebro20

storebro20

Trogen medlem

• Members
  • 108 inlägg

Postad 09 maj 2017 - 12:27

Rovfiskare eller svartfiskare får jag ta. Kommer ändå inte ha 300 meter lina ute. Kevlarlinan ä på 50 m. Men jag kommer hitta på något iaf 😊

• bondersbyn gillar detta

#223 Anders jansson

Anders jansson

Storfiskare

• Members
  • 1 522 inlägg

Postad 09 maj 2017 - 14:05

Tror den kevlarlinan kostar lika mycke som en byggsats till linefiske.
En lina med 30 krokar och allt annat ca 500kr.+ hink!!

Men jag gleder meg till vad du har fått till!! :-).
Ska bli kul att höra!!

#224 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 095 inlägg

Postad 09 maj 2017 - 19:24

Rovfiskare eller svartfiskare får jag ta. Kommer ändå inte ha 300 meter lina ute. Kevlarlinan ä på 50 m. Men jag kommer hitta på något iaf

Ja, du får väl göra det!

/Stefan

Född i Borås, emigrerat från Huskvarna till Kalix via Aneby och sedan via Luleå.

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein

#225 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 095 inlägg

Postad 20 maj 2017 - 05:56

Det här kanske något för dig? Du kan ju kanske söka jobb där så att du får lite mer fisk.

http://www.sportfisk.../17189-tv-tips/

Det är ju bara en bit upp åt nordost.

;)  :P  :lol:

/Stefan

#226 Anders jansson

Anders jansson

Storfiskare

• Members
  • 1 522 inlägg

Postad 04 juni 2017 - 22:25

Nu är våren och fin vädret kommit till Nord-Norge!
Räknar med att du är ute och fiskar.

Hur går det??

#227 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 095 inlägg

Postad 05 juni 2017 - 04:01

Nu är våren och fin vädret kommit till Nord-Norge!
Räknar med att du är ute och fiskar.

Hur går det??

Bra fråga Anders!

Han har nog blivit kär i en norska tror jag. ;)  :lol:

/Stefan

#228 storebro20

storebro20

Trogen medlem

• Members
  • 108 inlägg

Postad 05 juni 2017 - 10:10

Hej ni därute. Det har tyvärr blivit alldeles för dåligt med fiske och för mycket jobb. Om en vecka bär det hemåt för 2 veckors semester. Sedan åter till Norge igen. Fast då med bil.

• Anders jansson och bondersbyn gillar detta

#229 storebro20

storebro20

Trogen medlem

• Members
  • 108 inlägg

Postad 05 juni 2017 - 10:14

Men jag har inplanerat gösfiske med en riktigt god vän i Sthlm. Det ska bli kul att återse gamla jaktmarker

#230 Anders jansson

Anders jansson

Storfiskare

• Members
  • 1 522 inlägg

Postad 05 juni 2017 - 13:04

Men jag har inplanerat gösfiske med en riktigt god vän i Sthlm. Det ska bli kul att återse gamla jaktmarker

Då får vi vänta på den fisketuren.
Hur gick det med linefisket ditt???

#231 storebro20

storebro20

Trogen medlem

• Members
  • 108 inlägg

Postad 05 juni 2017 - 13:05

Det här kanske något för dig? Du kan ju kanske söka jobb där så att du får lite mer fisk.
http://www.sportfisk.../17189-tv-tips/
Det är ju bara en bit upp åt nordost.
;)

Var ju ute med en lokal yrkesfiskare och det är häftigt. Man blir riktigt liten jämfört med naturen 😂

#232 storebro20

storebro20

Trogen medlem

• Members
  • 108 inlägg

Postad 05 juni 2017 - 13:06

Tror den kevlarlinan kostar lika mycke som en byggsats till linefiske.
En lina med 30 krokar och allt annat ca 500kr.+ hink!!

Men jag gleder meg till vad du har fått till!! :-).
Ska bli kul att höra!!

Jag köpte kevlarlina för under 50 kr inklusive frakt 😊

#233 storebro20

storebro20

Trogen medlem

• Members
  • 108 inlägg

Postad 05 juni 2017 - 13:08

Sakerna jag köpte ligger kvar ouppackade. Dygnet runt jobb och många röda dagar innebär fint klirr i kassan

#234 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 095 inlägg

Postad 05 juni 2017 - 13:46

Hej ni därute. Det har tyvärr blivit alldeles för dåligt med fiske och för mycket jobb. Om en vecka bär det hemåt för 2 veckors semester. Sedan åter till Norge igen. Fast då med bil.

...och då med ännu mer fiske än vad du har presenterat hitills. :P  :lol:

/Stefan

#235 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 095 inlägg

Postad 05 juni 2017 - 13:48

Var ju ute med en lokal yrkesfiskare och det är häftigt. Man blir riktigt liten jämfört med naturen

Ja, du har nämnt det tidigare! Ja, naturen är mäktig där uppe o fjordarna är djupa. :) Det är den i o f s runt hela Norges kust. :)

/Stefan

#236 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 095 inlägg

Postad 05 juni 2017 - 13:51

Sakerna jag köpte ligger kvar ouppackade. Dygnet runt jobb och många röda dagar innebär fint klirr i kassan

Kapitalist! :P Du ska unna dig lite ledighet också pöjk o gå ut o träffa någon trevlig norska för dom är trevilga i norr jäntorna. :P  :lol:

• Anders jansson och storebro20 gillar detta

/Stefan

#237 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 095 inlägg

Postad 05 juni 2017 - 13:52

Den turen lär vi få vänta på ett bra tag tror jag.

/Stefan

#238 storebro20

storebro20

Trogen medlem

• Members
  • 108 inlägg

Postad 05 juni 2017 - 14:26

Kapitalist! Du ska unna dig lite ledighet också pöjk o gå ut o träffa någon trevlig norska för dom är trevilga i norr jäntorna.

Instämmer i att de är trevliga. Innan ni hinner blinka har jag sökt norskt medborgarskap 😊

#239 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 095 inlägg

Postad 05 juni 2017 - 17:48

Instämmer i att de är trevliga. Innan ni hinner blinka har jag sökt norskt medborgarskap

Se där ja! Du har kommit på det till slut. :rolleyes: Fått napp också el. har du blivit uppraggad? ;)  :P Lätt hänt o sedan slipper du medlemskapet i EU. :D Bara det är ett stort +. :) En annan fördel är ju att så många har båt ute vid kusten så det gäller att du väljer rätt brud så att du får tillgång till en hyfsad båt som du o jäntan kan åka ut med. :lol:  :P

/Stefan

#240 Anders jansson

Anders jansson

Storfiskare

• Members
  • 1 522 inlägg

Postad 05 juni 2017 - 20:40

Instämmer i att de är trevliga. Innan ni hinner blinka har jag sökt norskt medborgarskap

Ha,ha. Ja varför inte. Kanske vi ska skriva på norsk nu då??

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar