Hoppa till innehåll

Visa nytt innehåll
Foto

Utrustning havsöringsfiske

havsöringsfiske nybörjare utrustning

• Vänligen logga in för att kunna svara
4 svar till detta ämne

#1 rasmus86

rasmus86

Nykomling

• Members
  • 1 inlägg

Postad 14 mars 2017 - 11:27

Riktigt gött att säsongen är nära! Är en newbie när det kommer till fiske, och skulle behöva lite tips när det kommer till utrustning för att komma igång på riktigt! 

Bra grejer verkar vara a och o så grejer som shear & hook sharpener, bra fileknivar, dehooker ska införskaffas. Har förstått att ha en större draglåda hemma för att förvara utrustning är viktigt, men i havsöringsfiske när man behöver röra sig ofta är det bättre med en mellanstor/liten låda för skeddrag, kustwobblers etc. 
Har kollat runt och hittat dessa, till bra priser dessutom https://www.sportlal...etillbehor/1387

Är detta något att satsa på?

#2 Anders jansson

Anders jansson

Storfiskare

• Members
  • 1 372 inlägg

Postad 14 mars 2017 - 11:40

Absolut. Dom ser kanon ut. Köp!

#3 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 2 856 inlägg

Postad 14 mars 2017 - 18:06

Riktigt gött att säsongen är nära! Är en newbie när det kommer till fiske, och skulle behöva lite tips när det kommer till utrustning för att komma igång på riktigt! 

Bra grejer verkar vara a och o så grejer som shear & hook sharpener, bra fileknivar, dehooker ska införskaffas. Har förstått att ha en större draglåda hemma för att förvara utrustning är viktigt, men i havsöringsfiske när man behöver röra sig ofta är det bättre med en mellanstor/liten låda för skeddrag, kustwobblers etc. 
Har kollat runt och hittat dessa, till bra priser dessutom https://www.sportlal...etillbehor/1387

Jag har hundratals havsöringbeten men när jag ger mig ut och fiskar (jag fiskar från land/vadar) brukar jag sällan ha med mig fler än vad som ryms i en draglåda som ryms i en jackficka.

#4 jmansson

jmansson

Fiskegalning

• Members
  • 616 inlägg

Postad 14 mars 2017 - 20:32

Lär dig fiska några få drag bra istället för att släpa med dig mängder du vinner på det i längden.

Ha med några olika typer av drag exempelvis skeddrag, kustwobbler, kustdrag och kast-pilkar och låt fiske-plats och situation avgöra vilket bete du använder.

Packa inte för många drag eller fel drag i samma fack på betes-lådan då finns risken att dom slår emot varandra så pass att färgen spricker. Viket i sin tur gör att färgen i flagnar och faller av och förvandlar draget till skräp redan efter en kort tids fiske.

#5 jmansson

jmansson

Fiskegalning

• Members
  • 616 inlägg

Postad 14 mars 2017 - 22:07

Lite smygreklam eller jag har fel ?

• Anders jansson gillar detta

Även taggad med havsöringsfiske, nybörjare, utrustning

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar