Hoppa till innehåll

Visa nytt innehåll
Foto

Hur kan jag vara inloggad när jag loggade ut sist jag var inloggad???

• Vänligen logga in för att kunna svara
24 svar till detta ämne

#1 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 095 inlägg

Postad 14 mars 2017 - 20:15

Hej Mathias,

Om du kanske minns så skrev jag till om detta problem förra året o det fortsätter att spela mig ett spratt. Såhär se det ut när jag har varit frånvarande ca 1 tim el. mer o jag öppnar en webläsare o klickar på sportfiskeforum i mina favoriter.

Bifogad fil  WP_20170314_20_08_35_Pro1.jpg   65,72K   0 Antal nerladdningar

Har du någon lösning på problemet?

/Stefan

Född i Borås, emigrerat från Huskvarna till Kalix via Aneby och sedan via Luleå.

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein

#2 X-tap

X-tap

Trogen medlem

• Members
  • 406 inlägg

Postad 14 mars 2017 - 20:36

Hej Mathias,

Om du kanske minns så skrev jag till om detta problem förra året o det fortsätter att spela mig ett spratt. Såhär se det ut när jag har varit frånvarande ca 1 tim el. mer o jag öppnar en webläsare o klickar på sportfiskeforum i mina favoriter.

attachicon.gifWP_20170314_20_08_35_Pro1.jpg

Har du någon lösning på problemet?

Troligen har du autoinloggning aktiverat i din webläsare

Allt har sitt berättigande - även om jag inte förstår det - Somliga söker enbart info som bekräftar den bild dom redan har och absolut inte vill ge upp - andra söker den info som utmanar deras övertygelse.

#3 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 095 inlägg

Postad 14 mars 2017 - 21:07

Troligen har du autoinloggning aktiverat i din webläsare

Nej, det har jag inte! Hur vet jag det? Jo, för går jag in o rensar historiken så tar det flera dagar ibland innan jag får automatisk inloggning, ibland får jag det inte alls o ibland kommer det redan samma dag el. dagen efter.

/Stefan

Född i Borås, emigrerat från Huskvarna till Kalix via Aneby och sedan via Luleå.

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein

#4 rolfis

rolfis

Hedersmedlem

• Members
  • 2 216 inlägg

Postad 15 mars 2017 - 05:59

Nej, det har jag inte! Hur vet jag det? Jo, för går jag in o rensar historiken så tar det flera dagar ibland innan jag får automatisk inloggning, ibland får jag det inte alls o ibland kommer det redan samma dag el. dagen efter.

Förklaringen är enkel .....du kör windows....och det är ju som sagt ett hastverk av stora mått.....byt till någon Linux variant istället hehe

#5 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 095 inlägg

Postad 15 mars 2017 - 07:35

Förklaringen är enkel .....du kör windows....och det är ju som sagt ett hastverk av stora mått.....byt till någon Linux variant istället hehe

Ha ha ha! Ja, jag har win 10 men jag kör med Google chrom som webläsare.

/Stefan

#6 rolfis

rolfis

Hedersmedlem

• Members
  • 2 216 inlägg

Postad 15 mars 2017 - 08:19

Ha ha ha! Ja, jag har win 10 men jag kör med Google chrom som webläsare.

Inte illa..du kör två hastverk på en och samma gång haha

#7 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 095 inlägg

Postad 15 mars 2017 - 14:43

Inte illa..du kör två hastverk på en och samma gång haha

Win 10 kanske men inte Chrom.

/Stefan

#8 X-tap

X-tap

Trogen medlem

• Members
  • 406 inlägg

Postad 17 mars 2017 - 15:18

Det du svarar nu stärker enbart min teori. Du säger ju själv att du får autoinloggning efter en tid !!!!

Du har säkert låtit Chrome komma ihåg dina lösenord för olika webbplatser. När du loggar in på en webbplats frågar Chrome om du vill spara kontouppgifterna för den webbplatsen. Det kan också vara beroende på hur du öppnar hemsidan via en ren länk som denna (http://www.sportfiskeforum.se) eller en gammal historisk länk till inloggningssidan.

Att du rensar historiken har egentligen inget med detta problem att göra. Men det stärker min teori att du öppnar hemsidan via en tidigare historisk länk som chrome visar 8 st av. 

Vet du hur du kommer till Chromes inställningar ? ? Uppe till höger, dom 3 prickarna

Klicka på 

1. Inställningar.
  2. Visa avancerade inställningar
  3. Under lösenord och formulär klickar du på Hantera lösenord.
  4. Där ser du en lista på de websidor du har detta aktiverat på.

Allt har sitt berättigande - även om jag inte förstår det - Somliga söker enbart info som bekräftar den bild dom redan har och absolut inte vill ge upp - andra söker den info som utmanar deras övertygelse.

#9 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 095 inlägg

Postad 17 mars 2017 - 17:25

Det du svarar nu stärker enbart min teori. Du säger ju själv att du får autoinloggning efter en tid !!!!

Du har säkert låtit Chrome komma ihåg dina lösenord för olika webbplatser. När du loggar in på en webbplats frågar Chrome om du vill spara kontouppgifterna för den webbplatsen. Det kan också vara beroende på hur du öppnar hemsidan via en ren länk som denna (http://www.sportfiskeforum.se) eller en gammal historisk länk till inloggningssidan.

Att du rensar historiken har egentligen inget med detta problem att göra. Men det stärker min teori att du öppnar hemsidan via en tidigare historisk länk som chrome visar 8 st av. 

Vet du hur du kommer till Chromes inställningar ? ? Uppe till höger, dom 3 prickarna

Klicka på 

1. Inställningar.
  2. Visa avancerade inställningar
  3. Under lösenord och formulär klickar du på Hantera lösenord.
  4. Där ser du en lista på de websidor du har detta aktiverat på.

Fel. jag sparar inga lösenord o jag låter definitivt inte webläsaren spara det/dom! Detta fenomen händer enbart på SPORTFISKEFORUM o då är jag ändå med på > 15 olika jakt-, fiske-, friluftsforum av olika slag o så även i USA o Kanada.

/Stefan

#10 X-tap

X-tap

Trogen medlem

• Members
  • 406 inlägg

Postad 03 april 2017 - 17:22

Fel. jag sparar inga lösenord o jag låter definitivt inte webläsaren spara det/dom! Detta fenomen händer enbart på SPORTFISKEFORUM o då är jag ändå med på > 15 olika jakt-, fiske-, friluftsforum av olika slag o så även i USA o Kanada.

Du säger att jag har fel så då borde du veta vad som är rätt eftersom ändå möjligheten att veta om sak är fel är om man vet vad som är rätt.. 

#11 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 095 inlägg

Postad 03 april 2017 - 18:01

Du säger att jag har fel så då borde du veta vad som är rätt eftersom ändå möjligheten att veta om sak är fel är om man vet vad som är rätt.. 

Om du nu är så duktig så kan du förklara för mig varför det händer enbart på detta forum o inget annat trots att vi har samma plattform på jaktsidan.se men en nyare version??? Det hände aldrig på jaktsidan när vi hade samma plattform som vi har här på sportfiskeforum nu.

Jag vet inte om Admin har varit inne o gjort några ändringar för nu har det inte hänt på flera veckor. :)

/Stefan

#12 jmansson

jmansson

Fiskegalning

• Members
  • 637 inlägg

Postad 03 april 2017 - 21:13

Om du nu är så duktig så kan du förklara för mig varför det händer enbart på detta forum o inget annat trots att vi har samma plattform på jaktsidan.se men en nyare version??? Det hände aldrig på jaktsidan när vi hade samma plattform som vi har här på sportfiskeforum nu.

Jag vet inte om Admin har varit inne o gjort några ändringar för nu har det inte hänt på flera veckor. :)

Testa en annan webb läsare och se hur det funkar.

logga ut från sportfiskeforum tryck sedan på logga in  och när du får upp inloggningsrutan tar du bort bocken i rutan som säger kom ihåg mig  så borde problemet va fixat.

Byt annars användarnamn och lösen och se till att datorn inte sparar dom nya uppgifterna,

#13 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 095 inlägg

Postad 04 april 2017 - 03:52

Testa en annan webb läsare och se hur det funkar.

logga ut från sportfiskeforum tryck sedan på logga in  och när du får upp inloggningsrutan tar du bort bocken i rutan som säger kom ihåg mig  så borde problemet va fixat.

Byt annars användarnamn och lösen och se till att datorn inte sparar dom nya uppgifterna,

Nu har det inte inträffat på flera veckor. Typ någon dag efter jag startade tråden så då ser jag ingen anledning till att prova någon annan webläsare. Jag vet inte om admin har varit inne o gjort något åt problemet.

/Stefan

#14 rolfis

rolfis

Hedersmedlem

• Members
  • 2 216 inlägg

Postad 04 april 2017 - 06:15

Sannerligen sannerligen säger jag eder......datorns vägar kan vara märkliga ibland hehe

• bondersbyn gillar detta

#15 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 095 inlägg

Postad 04 april 2017 - 08:41

Sannerligen sannerligen säger jag eder......datorns vägar kan vara märkliga ibland hehe

Ja, det kan dfom verkligen o så in i nordens märkliga! :roll:  :lol:

/Stefan

#16 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 095 inlägg

Postad 14 juni 2017 - 20:31

Då var det dags igen att vara inloggad fast jag loggade ut när jag var inne på forumet sist. :( Det började tidigare idag igen.

/Stefan

#17 rolfis

rolfis

Hedersmedlem

• Members
  • 2 216 inlägg

Postad 15 juni 2017 - 07:35

Detta har inget med din dator och göra utan det beror på usel kod här på forumet.

• Mathias och bondersbyn gillar detta

#18 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 095 inlägg

Postad 15 juni 2017 - 07:58

Detta har inget med din dator och göra utan det beror på usel kod här på forumet.

Nej, det har det inte! Ja, det är vad jag tror också men nu har jag varit inne i webläsaren o rensat all historik o då fungerar det som det ska maed in- o utloggning tills nästa gång. :)

• Mathias gillar detta

/Stefan

#19 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 095 inlägg

Postad 15 juni 2017 - 13:19

Nu är jag inloggad igen trots att jag loggade ut senast jag var inne idag fast jag rensade all historik här på fm. :angry:

Är det ingen annan som har samma problem som jag???

• Mathias gillar detta

/Stefan

#20 rolfis

rolfis

Hedersmedlem

• Members
  • 2 216 inlägg

Postad 16 juni 2017 - 08:52

Skyll på koden i forumet som inte klarar webbläsaren läste lite och somliga har just detta fel med webbläsaren Chrome . Jag kör Firefoxen och har inga problem?

• Mathias gillar detta

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar