Hoppa till innehåll

Visa nytt innehåll
Foto

Hur kan jag vara inloggad när jag loggade ut sist jag var inloggad???

• Vänligen logga in för att kunna svara
39 svar till detta ämne

#21 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 649 inlägg

Postad 16 juni 2017 - 09:48

Skyll på koden i forumet som inte klarar webbläsaren läste lite och somliga har just detta fel med webbläsaren Chrome . Jag kör Firefoxen och har inga problem?

https://www.jaktsidan.se/ipb/login/ har vi samma plattform fast nyare version o där är det aldrig några problem fast jag anv. Chrome.

/Stefan

Född i Borås, emigrerat från Huskvarna till Kalix via Aneby och sedan via Luleå.

Det enda sättet att upptäcka gränserna för det möjliga är att gå en liten bit förbi dem in i det omöjliga. /Arthur C. Clarke

#22 rolfis

rolfis

Hedersmedlem

• Members
  • 2 377 inlägg

Postad 16 juni 2017 - 10:08

https://www.jaktsidan.se/ipb/login/ har vi samma plattform fast nyare version o där är det aldrig några problem fast jag anv. Chrome.

jepp kan vara så där för koden på jaktsidan är bättre skriven?

• bondersbyn gillar detta

#23 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 649 inlägg

Postad 16 juni 2017 - 12:51

jepp kan vara så där för koden på jaktsidan är bättre skriven?

Ja visst kan det vara så.

/Stefan

Född i Borås, emigrerat från Huskvarna till Kalix via Aneby och sedan via Luleå.

Det enda sättet att upptäcka gränserna för det möjliga är att gå en liten bit förbi dem in i det omöjliga. /Arthur C. Clarke

#24 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 649 inlägg

Postad 30 juli 2017 - 05:42

Efter drygt 1 månads fungernade med in- o utloggning så är jag tillbaka på ruta 1 igen. Alltså jag är inloggad när jag öppnar sportfiskeforum i webläsaren. :(

/Stefan

#25 rolfis

rolfis

Hedersmedlem

• Members
  • 2 377 inlägg

Postad 30 juli 2017 - 06:14

Fortfarande är problemet hos fiskeforum. :-P

#26 fiskarlennart

fiskarlennart

Trogen medlem

• Members
  • 384 inlägg

Postad 07 november 2017 - 19:06

Tror som Rolfis att problemen till stor del beror på forumet. Hade jätteproblem med att vissa sidor inte gick att öppna medans andra gick hur bra som helst. Ledsnade på forumet och var inte inne på ett bra tag . Loggade in idag och nu funkade det som det ska, kanske man ändrat något i programvaran.

#27 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 649 inlägg

Postad 10 november 2017 - 21:43

Tror som Rolfis att problemen till stor del beror på forumet. Hade jätteproblem med att vissa sidor inte gick att öppna medans andra gick hur bra som helst. Ledsnade på forumet och var inte inne på ett bra tag . Loggade in idag och nu funkade det som det ska, kanske man ändrat något i programvaran.

Det går fram o tillbaka för mig. Så det fungerar inte på långa vägar som det ska.:(

/Stefan

#28 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 649 inlägg

Postad 06 november 2018 - 21:24

Efter att ha fungerat som det ska med utloggningen under ett längre tag så har det börjat strula igen.

Det kvittar om jag går in o rensar i historiken i Google chrom så efter några rundor så är jag automasikt inloggad igen när jag öppnar sportfiskeforum. :(

/Stefan

#29 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 717 inlägg

Postad 06 november 2018 - 21:25

Efter att ha fungerat som det ska med utloggningen under ett längre tag så har det börjat strula igen.
Det kvittar om jag går in o rensar i historiken i Google chrom så efter några rundor så är jag automasikt inloggad igen när jag öppnar sportfiskeforum. :(

Det är väl som det ska vara? Att man ständigt är inloggad här Hur var det nu de sjöng... "You can log out any time you want, but you can never leave"?

#30 jmansson

jmansson

Fiskegalning

• Members
  • 700 inlägg

Postad 06 november 2018 - 21:39

Det har inget med forumet att göra, det är Chrome som kommer ihåg ditt lösenord.

Sitter inte framför en Windows dator nu så jag kan inte kolla men det finns ett ställe

under användarkonton där du har alla dina lösenord, går du in där och rensar och

sen tackar nej när du blir tillfrågad om du ska spara lösenordet borde det funka,

annars får du byta till något annat program istället för Google Chrom för att bli av

med problemet.

Prova ett gå in i inställningarna för Chrome, tryck på fler verktyg och sedan rensa webbinformation men då kommer du rensa alla lösenord du har lagrade i Chrome.

Du kan först prova med att bocka ur kom ihåg mig under inloggningsmeny i forumet och se om det hjälper men jag tvivlar med tanke på hur mycket information Microsoft och Google försöker spara om dig och sälja vidare efter att Windows 10 släpptes..

#31 rolfis

rolfis

Hedersmedlem

• Members
  • 2 377 inlägg

Postad 07 november 2018 - 02:19

Prova Firefox?......vet inte för jag kör Linux https://linuxmint.com/

#32 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 649 inlägg

Postad 07 november 2018 - 04:52

Det har inget med forumet att göra, det är Chrome som kommer ihåg ditt lösenord.

Sitter inte framför en Windows dator nu så jag kan inte kolla men det finns ett ställe

under användarkonton där du har alla dina lösenord, går du in där och rensar och

sen tackar nej när du blir tillfrågad om du ska spara lösenordet borde det funka,

annars får du byta till något annat program istället för Google Chrom för att bli av

med problemet.

Prova ett gå in i inställningarna för Chrome, tryck på fler verktyg och sedan rensa webbinformation men då kommer du rensa alla lösenord du har lagrade i Chrome.

Du kan först prova med att bocka ur kom ihåg mig under inloggningsmeny i forumet och se om det hjälper men jag tvivlar med tanke på hur mycket information Microsoft och Google försöker spara om dig och sälja vidare efter att Windows 10 släpptes..

Det var så med windows 8 också, innan vi köpte den här laptopen med windows 10.

Prova Firefox?......vet inte för jag kör Linux https://linuxmint.com/

Det kvittar vilken webbläsare jag anv.

Har provat Linux för länge sedan och den är väl sådär.

/Stefan

#33 rolfis

rolfis

Hedersmedlem

• Members
  • 2 377 inlägg

Postad 07 november 2018 - 05:24

Det var så med windows 8 också, innan vi köpte den här laptopen med windows 10.

Det kvittar vilken webbläsare jag anv.

Har provat Linux för länge sedan och den är väl sådär.

aha finns det annat än Linux? haha

#34 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 649 inlägg

Postad 07 november 2018 - 07:33

aha finns det annat än Linux? haha

Jepp!

/Stefan

#35 jmansson

jmansson

Fiskegalning

• Members
  • 700 inlägg

Postad 07 november 2018 - 11:33

Jepp!

Jag har inte det problemet om jag bockar ur rutan kom ihåg mig i inloggningen på forumet.

Kan du inte bara ställa in Chrome så den rensar all din webb information varje gång du stänger datorn ?

Annars är Chrom ett jäkla program till att spara information om dig, Google måste ju ha något att sälja för att få in pengar :)

Prova annars att använda opera där brukar man kunna stänga av det mesta...

#36 rolfis

rolfis

Hedersmedlem

• Members
  • 2 377 inlägg

Postad 07 november 2018 - 12:10

Jag har inte det problemet om jag bockar ur rutan kom ihåg mig i inloggningen på forumet.

Kan du inte bara ställa in Chrome så den rensar all din webb information varje gång du stänger datorn ?

Annars är Chrom ett jäkla program till att spara information om dig, Google måste ju ha något att sälja för att få in pengar :)

Opera Norska webbläsaren.....såldes den inte till någon bananland?

#37 jmansson

jmansson

Fiskegalning

• Members
  • 700 inlägg

Postad 07 november 2018 - 17:05

Opera Norska webbläsaren.....såldes den inte till någon bananland?

Jo det var väl Telenor som var inblandat i början men nu ägs det av någon kines..

Tänkte mest på att man kan blockera annonser, insamling av information och en massa annat i den så man slipper bli kollad hela tiden som man blir när man använder Edge och Chrom... Sorgligt nog har Microsoft hoppat på tåget och samlar och säljer information om vad du gör men det får man nog leva med så länge man vill köra Windows.

Finns säkert någon som registrerat oss här på forumet och vet vem vi är vilka intresse vi har och vad vi diskuterar.. 

#38 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 649 inlägg

Postad 08 november 2018 - 06:09

Jag o frun rensar webbhistorik var o varannan dag för att inte ev. inloggning till bank el. annan myndighet ska finnas kvar.

/Stefan

#39 rolfis

rolfis

Hedersmedlem

• Members
  • 2 377 inlägg

Postad 08 november 2018 - 08:32

Jag o frun rensar webbhistorik var o varannan dag för att inte ev. inloggning till bank el. annan myndighet ska finnas kvar.

Jo man kan ju rensa och tro att det är rensat men kör du windows så finns det mesta ändå kvar i din datorn och går lätt och ta fram igen.

#40 X-tap

X-tap

Fiskegalning

• Members
  • 617 inlägg

Postad 08 november 2018 - 16:10

Rensar du verkligen all historik. ? ?

När du går in i chrome rensa historik så kommer tidigare rensning upp som default värde. grundrensning I CHROME innehåller 3 områden, , webbhist, / cockie platsdata / catchade filer. Och jag minns inte vilken men det finns ett tidsval också att göra. Där måste du ange från tidernas begynnelse. Kan vara default senaste timmen tex:

Men klickar du på avancerat så kan du rensa mycket mera som tex inloggningsuppgifter / autofylluppgifter mm. Totalt 9 områden kan rensas. Och kom ihåg rensa från tidernas begynnelse.

Och som Jmansson sa: "Jag har inte det problemet om jag bockar ur rutan kom ihåg mig i inloggningen på forumet."

• jmansson gillar detta

Allt har sitt berättigande - även om jag inte förstår det - Somliga söker enbart info som bekräftar den bild dom redan har och absolut inte vill ge upp - andra söker den info som utmanar deras övertygelse.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar