Hoppa till innehåll

Visa nytt innehåll
Foto

Gäddfiske i Dalarna

Gäddfidke

• Vänligen logga in för att kunna svara
1 svar till detta ämne

#1 frello89

frello89

Nykomling

• Members
  • 1 inlägg

Postad 20 april 2017 - 13:36

Hej. Jag och en kompis ska upp till Orsa nästa vecka och fiska gädda. Tillgång till båt och har med oss ringar. Isen ligger fortfarande i dom mindre sjöarna. Men någon som har erfarenhet av gäddfiske i venjasjön? Eller har någon något tips på fina gäddvatten? Ska vara där från ons - söndag, så vi har tid på oss att testa oss runt.

#2 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 2 978 inlägg

Postad 21 april 2017 - 18:34

Hej. Jag och en kompis ska upp till Orsa nästa vecka och fiska gädda. Tillgång till båt och har med oss ringar. Isen ligger fortfarande i dom mindre sjöarna. Men någon som har erfarenhet av gäddfiske i venjasjön? Eller har någon något tips på fina gäddvatten? Ska vara där från ons - söndag, så vi har tid på oss att testa oss runt.

Ingen erfarenhet av vattnet i fråga och därför inte heller nåra specifka tips, men bara isen släppt så lär det väl inte vara nåhgra problem. En fördel med "okända" vatten är att man aldrig riktigt vet vad som simmar där. En annan är att man oftast är relativt ensam. Jag, för min del, är övertygad om att såväl landets största gädda som ett gäng övriga rekordfiskar simmar i just sådana "okända" vatten.

Skitfiske!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar