Hoppa till innehåll

Visa nytt innehåll
Foto

TV-tips Jakt-, fiske- & naturprogram

• Vänligen logga in för att kunna svara
13 svar till detta ämne

#1 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 683 inlägg

Postad 18 maj 2017 - 10:10

Eftersom jag inte riktigt vet var jag ska lägga denna tråd så har jag lagt denna tråd här.

Jag spelade in Arctic Waters från Discovery Channel i tisdags o det handlade om en liten by uppe i Finnmarken nordligaste delen. Den handlade om en liten by som vill växa men samtidigt finns det ett stort Barnets hav med bra fiske utanför. Dom raggar fiskare från när o fjärran som är beredda på satsa o vill tjäna pengar. Den går i repris några gånger/vecka o imorgon är det dags.

https://www.tv.nu/p/1DbMIx-J-4qzH

Sevärd om man inte bryr sig om att det handlar om yrksefiskare. Dom fiskar även kungskrabba.

Bifogad fil  5.jpg   9,4K   5 Antal nerladdningar

Barnets hav var riktigt busigt 

• Anders jansson gillar detta

/Stefan

Född i Borås, emigrerat från Huskvarna till Kalix via Aneby och sedan via Luleå.

Det enda sättet att upptäcka gränserna för det möjliga är att gå en liten bit förbi dem in i det omöjliga. /Arthur C. Clarke

#2 Anders jansson

Anders jansson

Storfiskare

• Members
  • 2 328 inlägg

Postad 23 maj 2017 - 14:20

jag har inte fått med mej det programet!
kanske jag ska se om det går på norsk tv.

Nu är det inte många dagar igjen här ute.
så nu hoppas jag att helikopteren kommer och hämtar oss på
torsdag morgon.

#3 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 683 inlägg

Postad 23 maj 2017 - 18:23

jag har inte fått med mej det programet!
kanske jag ska se om det går på norsk tv.

Nu är det inte många dagar igjen här ute.
så nu hoppas jag att helikopteren kommer och hämtar oss på
torsdag morgon.

Ok! Du får söka på norsk tv under namnet på programmet.

/Stefan

Född i Borås, emigrerat från Huskvarna till Kalix via Aneby och sedan via Luleå.

Det enda sättet att upptäcka gränserna för det möjliga är att gå en liten bit förbi dem in i det omöjliga. /Arthur C. Clarke

#4 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 910 inlägg

Postad 23 maj 2017 - 20:14

Min TV dog för ungefär en månad sedan. Jag har väl läst ett halvdussin böcker och spelat hundra skivor sedan dess.. Och så bidrog jag till Tre Kronors VM-guld genom att följa matcherna via radio. Det är ett gammalt pålitligt trick. Viktiga matcher jag ser på TV brukar kronorna förlora men i radion vinner de alltid. Så fungerade det redan när jag var liten grabb.

#5 storebro20

storebro20

Trogen medlem

• Members
  • 153 inlägg

Postad 05 juni 2017 - 10:08

Den är bra den serien. 👍

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk
  • bondersbyn gillar detta

#6 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 683 inlägg

Postad 05 juni 2017 - 13:44

Den är bra den serien.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

Ja visst är den det! Ser du den i Narvik? Har du sett en så stor skrei som var med i sista avsnittet? 38 kg? Den var stor. :)

/Stefan

#7 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 683 inlägg

Postad 27 oktober 2017 - 04:55

The Last Alaskans börjar på Discovery 31/10 kl. 23.00 säsong 3.

Bifogad fil  5.jpg   9,4K   0 Antal nerladdningar

/Stefan

#8 rolfis

rolfis

Hedersmedlem

• Members
  • 2 394 inlägg

Postad 27 oktober 2017 - 06:37

The Last Alaskans börjar på Discovery 31/10 kl. 23.00 säsong 3.

attachicon.gif5.jpg

haha slängt ut TV för säkert 10 år sedan så inget för mig men däremot har jag flera datorer igång hemma dygnet runt så man kan ju tanka hem en bra film ändå och då slipper man reklamen även. Dom vanliga kanalerna 1-2-4 är ju bara TRAMS Kanaler inte något av värde och betala för.

#9 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 683 inlägg

Postad 16 augusti 2018 - 07:02

Nytt jaktprogram i SVT någon gång framöver.

Det heter Jaktliv.

Återkommer med datum när premiären är.

https://www.facebook.com/jaktlivsvt/

/Stefan

#10 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 683 inlägg

Postad 05 november 2018 - 21:54

Det går en ny norsk serie i tv om Kari-Anne från Röst i yttersta Lofoten o är klart sevärd, men dagens avsnitt handlade då inte om något fiske men vi får hoppas på att det kommer lite av den varan.

https://www.svtplay.se/kari-anne

:)

• rolfis och Anders jansson gillar detta

/Stefan

#11 rolfis

rolfis

Hedersmedlem

• Members
  • 2 394 inlägg

Postad 06 november 2018 - 05:13

Det går en ny norsk serie i tv om Kari-Anne från Röst i yttersta Lofoten o är klart sevärd, men dagens avsnitt handlade då inte om något fiske men vi får hoppas på att det kommer lite av den varan.

https://www.svtplay.se/kari-anne

:)

Lofoten ja vackert.... har tydligen släkt där för några år sedan var det några från Lofoten tydligen och filma en gammal gård i byn Tärendö där allt tydligen startade för länge sedan för huset var den tredje gården i denna by?

#12 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 683 inlägg

Postad 06 november 2018 - 05:37

Lofoten ja vackert.... har tydligen släkt där för några år sedan var det några från Lofoten tydligen och filma en gammal gård i byn Tärendö där allt tydligen startade för länge sedan för huset var den tredje gården i denna by?

Ja, det är det verkligen! Se där ja! Då är det väl dags att du åker o hälsar på dom o få dig ett ett bra fiske ute på havet. :)

/Stefan

#13 rolfis

rolfis

Hedersmedlem

• Members
  • 2 394 inlägg

Postad 06 december 2018 - 03:58

Jakttid

SVT2 idag 6 dec kl 19:00-19:30

#14 rolfis

rolfis

Hedersmedlem

• Members
  • 2 394 inlägg

Postad 07 december 2018 - 03:52

SVT1 idag 7 dec kl 12:25-12:55

Norsk vildmarksserie från 2016. Tillsammans med två turkamrater åker den fd längdskidåkarstjärnan Vegard Ulvang till Kanada för att genomföra en resa i polarforskaren Roald Amundsens fotspår. De vill med skidsegling ta sig igenom Nordvästpassagen - farleden mellan Atlanten och Stilla havet, norr om amerikanska kontinenten. Det tar inte många dagar förrän Ulvang och hans sällskap inser vilken extremt svår expedition de har framför sig.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar