Hoppa till innehåll

Visa nytt innehåll
Foto

Detta får hela forumet att framstå som ett skämt.

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
6 svar till detta ämne

#1 X-tap

X-tap

Fiskegalning

• Members
  • 514 inlägg

Postad 23 september 2017 - 16:13

Har varit sparsamt aktiv under lång tid. Men varit in å kikat då och då.

Det som får mig att skratta men samtidigt bli bedrövad över vad som hänt med detta forum är följande fakta:

Trotts att detta ska vara ett forum för sportfiske så har de 4 mest förekommande topp-trådarna handlat om . . . . .

Hör å häpna.
Jakt
Jakt
Mat
Roliga bilder ( inte fiske bilder utan roliga,, tramsbilder)

Bara det Att dom existera på ett SPORTFISKECORUM är konstigt. Okej mat kan jag kanske köpa.

Allt har sitt berättigande - även om jag inte förstår det - Somliga söker enbart info som bekräftar den bild dom redan har och absolut inte vill ge upp - andra söker den info som utmanar deras övertygelse.

#2 Azone

Azone

Nykomling

• Members
  • 5 inlägg

Postad 23 september 2017 - 17:40

Ja, tyvärr är det så. Jag har försökt köpa forumet flera gånger för att utveckla det vidare, men Allermedia vägrade släppa det. Nu har fisketidningarna sålts till Svenska Media Docu AB och jag vet inte om de också också köpte sportfiskeforumet från Aller Media.

De som driver forumet verkar inte förbättrat något sedan affären i våras så förmodligen drivs forumet av samma personer som uppenbarligen inte kan skilja på en webbsida och sociala medier. Den skillnaden verkar fiskesnack inte heller hajja även om de är större men synd att inte utnyttja potentialen som finns i ett forum.

#3 X-tap

X-tap

Fiskegalning

• Members
  • 514 inlägg

Postad 23 september 2017 - 17:54

Ja, tyvärr är det så. Jag har försökt köpa forumet flera gånger för att utveckla det vidare, men Allermedia vägrar släppa det.
Skulle tro att de går med förlust på forumet också.

Vi får hoppas de säljer det snart, så skall jag ta det till nya höjder.
Jag vet hur man gör.

Jag står på din sida. Ska vi sluta gå hit vi få som är här och ge forumet en knuff in i graven.

Allt har sitt berättigande - även om jag inte förstår det - Somliga söker enbart info som bekräftar den bild dom redan har och absolut inte vill ge upp - andra söker den info som utmanar deras övertygelse.

#4 Azone

Azone

Nykomling

• Members
  • 5 inlägg

Postad 24 september 2017 - 19:27

Det verkar vara nya ägare sedan April. Kanske de kan med lite tid få till detta. Det ser dock inte så lovande ut än så länge.

http://www.fiskejour...av-aller-media/

#5 rolfis

rolfis

Hedersmedlem

• Members
  • 2 286 inlägg

Postad 25 september 2017 - 04:36

Var sak har sin tid och detta forum hade sina glansdagar för många år sedan. Gick sedan i långvarig vila och väcktes upp igen men då hade dom flesta användarna redan försvunnit till andra ställen? Tror personligen att loppet är kört för forumet och att det är nya kanaler som gäller om man vill snacka fiske och dylikt? Kommer nog att läggas i malpåse igen snart?

#6 X-tap

X-tap

Fiskegalning

• Members
  • 514 inlägg

Postad 25 september 2017 - 20:46

Så blir det nog.

Amen

#7 Mathias

Mathias

Administratör

• Administrators
  • 1 343 inlägg

Postad 26 september 2017 - 06:59

Ja, tyvärr är det så. Jag har försökt köpa forumet flera gånger för att utveckla det vidare, men Allermedia vägrade släppa det. Nu har fisketidningarna sålts till Svenska Media Docu AB och jag vet inte om de också också köpte sportfiskeforumet från Aller Media.

De som driver forumet verkar inte förbättrat något sedan affären i våras så förmodligen drivs forumet av samma personer som uppenbarligen inte kan skilja på en webbsida och sociala medier. Den skillnaden verkar fiskesnack inte heller hajja även om de är större men synd att inte utnyttja potentialen som finns i ett forum.

Jag har sagt det här tidigare och vill åter igen påpeka att jag är hemskt ledsen över rådande läge men:

ekonomin i att driva forum i dagsläget är skral. Då folk hellre grupperar sig på sociala medier gör att man "dessvärre" måste lägga tiden där istället. Jag kan dra in tiotusentals användare till ex. fiskejournalen.se från förslagsvis Facebook genom att skriva och dela artiklar - utan problem. För att få samma rulle på trafiken här här krävs trippla insatsen - och tro mig jag vet (vet att många av er tror och tänker att jag inte kan ett dyft om hur man driver forum, men jag har en viss erfarenhet...)

Eftersom jag inte kan klona mig och tiden är knapp, deadlines ska följas, tidningar ska säljas, trafikmål ska fyllas och redovisas  etc så har jag helt enkelt och klokt nog valt den vägen som fungerar. Eller fungerar för  tidningen/vår business. Sen ska jag vara uppriktig och säga att jag kommer inte lägga någon vidare tid på Sportfiskeforum.se mer. Spelar ingen roll vad alla säger eller hur mycket jag själv än vill. Jag hinner inte. Är du sugen på att snacka vidare med mig om det jag just nämnt så vänligen ring mig på 0704-713855 eller skicka ett mejl till mathias.larsson@svenskamedia.se. Tråden låses.

Webbredaktör/Fiskejournalen
mathias.larsson[at]aller.se

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar