Hoppa till innehåll

Visa nytt innehåll
Foto

Kört?

• Vänligen logga in för att kunna svara
6 svar till detta ämne

#1 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 732 inlägg

Postad 26 september 2017 - 10:43

Jag räknar mig till entusiasterna/optimisterna vd gäller detta forums fortlevnad. Eller räknade fram till dess att jag läste detta. Med den inställningen från forumets ägare är det väl bara en tidsfråga när hela rasket låses. Tyvärr.

#2 X-tap

X-tap

Fiskegalning

• Members
  • 617 inlägg

Postad 19 december 2017 - 11:58

Ja som fiskeforum har denna varit DÖD länge. Här är de 3 mest frekventa trådarna vilket bekräftar det hela. 

Bifogad fil  Skärmklipp forum.PNG   22,63K   1 Antal nerladdningar

Och precis som denna tråd pekar på så det beklämmande att man som moderator hanterar vissa EJ önskvärda trådar på det här sättet. Så snart låses väl även denna. I den mörkröda rutan till höger nedan står det "detta ämne är stängt"

Bifogad fil  Skärmklipp forum2.PNG   20,76K   1 Antal nerladdningar

Allt har sitt berättigande - även om jag inte förstår det - Somliga söker enbart info som bekräftar den bild dom redan har och absolut inte vill ge upp - andra söker den info som utmanar deras övertygelse.

#3 rolfis

rolfis

Hedersmedlem

• Members
  • 2 377 inlägg

Postad 19 december 2017 - 13:43

Klart det är kört och det var ju just därför som detta forum lades ner och jag blev faktiskt mycket förvånad att den öppnades på NYTT?????

Man får leva på minnen vad gäller detta forum för när det var på topp för många år sedan så var det roligt och gå in här och kolla...........

PS/ även jag lämnar detta forum nu....kommer kanske sporadiskt och logga in någon gång så länge den finns kvar men jag tror att dom kommer och lägga ner snart för FJ dras med dålig ekonomi tror jag även.

#4 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 732 inlägg

Postad 19 december 2017 - 14:11

Siste man ut släcker lyset!

• Orize gillar detta

#5 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 653 inlägg

Postad 19 december 2017 - 18:58

Detta problem har vi inte på jaktforumen o detta trots att många är medlemmar i sociala medier av olika slag.

Jag är själv inte medlem i någon form av sociala medier, om man inte ska räkna dit forumen.

Det ena som jag är med på har vi +33 000 medlemmar på http://forum.robsoft.nu/index.php

men visst finns det en hel del som har lämnat forumet också.

Det andra är vi + 11 000 medlemmar https://www.jaktsidan.se/ipb/

men även här är det många som har lämnat forumet. 

Bra annonsintäkter har vi på bägge forumen.:)

/Stefan

Född i Borås, emigrerat från Huskvarna till Kalix via Aneby och sedan via Luleå.

Det enda sättet att upptäcka gränserna för det möjliga är att gå en liten bit förbi dem in i det omöjliga. /Arthur C. Clarke

#6 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 653 inlägg

Postad 19 december 2017 - 19:02

Ja som fiskeforum har denna varit DÖD länge. Här är de 3 mest frekventa trådarna vilket bekräftar det hela. 

attachicon.gifSkärmklipp forum.PNG

Och precis som denna tråd pekar på så det beklämmande att man som moderator hanterar vissa EJ önskvärda trådar på det här sättet. Så snart låses väl även denna. I den mörkröda rutan till höger nedan står det "detta ämne är stängt"

attachicon.gifSkärmklipp forum2.PNG

Anders Jansson´s dagbok är ju bra läst o det skrivs ju en hel del i den när han är hemma o kommer ut på fjorden.

En annan som är kul att följa är Storebro20 som bor uppe i Narvik men nu har han med sig fam. o håller på att renovera ett hus så nu blir det inte så mycket fiske el. skrivet på forumet.

/Stefan

Född i Borås, emigrerat från Huskvarna till Kalix via Aneby och sedan via Luleå.

Det enda sättet att upptäcka gränserna för det möjliga är att gå en liten bit förbi dem in i det omöjliga. /Arthur C. Clarke

#7 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 732 inlägg

Postad 20 december 2017 - 10:09

Jag uppfattar att aktiviteten även på det andra forumet är i avtagande. Kanske är det FB och annat som gäller nuförtiden? 

• Orize gillar detta

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar