Hoppa till innehåll

Visa nytt innehåll
Foto

ABU Suverän

• Vänligen logga in för att kunna svara
4 svar till detta ämne

#1 JohanT

JohanT

Trogen medlem

• Members
  • 346 inlägg

Postad 25 november 2017 - 13:28

Hej, jag är på jakt efter en ABU Suverän haspelrulle! 

Kanske är det någon här som har en och vill sälja? Jag vill helst ha modellen 1000 eller 2000, men 3000/4000 går nog också bra.

Har sett att de finns på tradera ibland men jag hann inte med den senaste nu som såldes för strax över 1000kr. På fiskesnack såldes en för 1000kr också ser jag. Så jag tänkte väl pris nånstans där eller lite mer beroende på skick!

Kom igen nu hjälp mig fixa en Suverän, så jag kan få fisk jag med... :)

#2 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 561 inlägg

Postad 25 november 2017 - 15:51

Hej, jag är på jakt efter en ABU Suverän haspelrulle! 

Kanske är det någon här som har en och vill sälja? Jag vill helst ha modellen 1000 eller 2000, men 3000/4000 går nog också bra.

Har sett att de finns på tradera ibland men jag hann inte med den senaste nu som såldes för strax över 1000kr. På fiskesnack såldes en för 1000kr också ser jag. Så jag tänkte väl pris nånstans där eller lite mer beroende på skick!

Kom igen nu hjälp mig fixa en Suverän, så jag kan få fisk jag med... :)

Suverän är en fin och eftertraktad rulle. Möjligen något för eftertraktad och därför svår att få tag i till vettiga priser. Dessutom är den (tycker jag) ful. C-serien är däremot underskattad (mindre eftertraktad) och därför möjlig att "fynda". Dessutom är det riktigt snygga rullar. Och suveränt bra...

#3 JohanT

JohanT

Trogen medlem

• Members
  • 346 inlägg

Postad 25 november 2017 - 19:28

Hehe ja dom är väl inte de estetiskt mest tilltalande men jag har hört att de är grymt sköna att fiska med! 

Verkar gå att få tag i dom runt tusenlappen och det är ju helt okej tycker jag! kan tänka mig betala lite mer också.

#4 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 561 inlägg

Postad 27 november 2017 - 09:33

Rent mekaniskt är Suverän en suverän rulle. Det som gör den till det är precisionen i tillverkningen, att den är helt i metall och den fina snäckväxeln. Mycket av det får man i den japanbyggda C-serien (som är en vidareutveckling av urcardinalen (C66 mfl) där man rensat bort en del plastdetaljer men behållit och förädlat det som var bra. Men har man gett sig attan på att det är en Suverän man vill ha så är det väl bara att önska god jakt!

#5 Toolsom

Toolsom

Nykomling

• Members
  • 8 inlägg

Postad 15 april 2018 - 20:12

Jag vet inte om det är aktuellt fortfarande men det finns en suverän 1000 rulle på Tradera nu.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar