Hoppa till innehåll

Visa nytt innehåll
Foto

Räcker

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
28 svar till detta ämne

#1 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 299 inlägg

Postad 21 januari 2018 - 09:03

Så har jag då blivit bannad (igen) från Sportfiskarnas diskussionsforum.

Du har blivit avstängd på grund av följande skäl:
Nu räcker det

Datum som avstängningen avslutas: Aldrig

Så nu ska jag höra med min lokala fiskeklubb om det ärmöjligt för mig att fortsätta mitt medlemskap där utan att bli "kollektivansluten" till en organisation som tydligen inte tål mig. Trist och litet märkligt, men livet går vidare.

edit. Liksom den förra gången jag blev avstängd föregicks avstängningen inte av någon varning.

#2 X-tap

X-tap

Fiskegalning

• Members
  • 573 inlägg

Postad 21 januari 2018 - 21:34

Hahaha, ursäkta, det är inte dig jag skrattar åt. Att det där forumet skulle bli en rövslickarhistoria när SFF tog över makten var uppenbar. Sportfiskeförbundet har alla sina arbetshästar som alla sitter i knät på dom stora drakarna, fiskeprofilerna, och dom som säljer båtar, resor, fisketurism och prylar. 

Jag antar att det varit dom etiska reglerna som knuffade dig över kanten igen. Att diskutera regler som helt klart kommer att begränsa vad som är sportfiske i en organisation som vill bli mäktig och få fler medlemmar och därmed fler penningstarka aktörer att sitta i knät på, är nog inte fruktbart. INGEN i den organisationen har det intresset, snart är nät och trålar dragna av 37 spön på en trollingbåt och radiostyrda drag med sensorer och larm också sportfiske.

Bara det ger fler medlemmar och mer makt till förbundet och fler aktörer att sitte i knä på och slicka rövpengar av så kommer det förbundet att aktivt motverka ALLA som vill motarbeta denna utveckling.

Nu kan ju jag ha fel, det hände en gång när jag trodde jag hade fel, men jag hade fel i min tro då det visade sig att jag hade rätt. Men visst har du åkt dit på etiska regler en gång till ? ? ? Hur är det man säger, , , en gång ingen gång, två gånger en vana.

Själv ger jag inte 5 öre för det ruttna förbundet. Rövslickarpengar från fiskeprylsaktörerna som därmed får göra vad dom vill är tydligen allt som intresserar detta förbund.

Allt har sitt berättigande - även om jag inte förstår det - Somliga söker enbart info som bekräftar den bild dom redan har och absolut inte vill ge upp - andra söker den info som utmanar deras övertygelse.

#3 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 299 inlägg

Postad 21 januari 2018 - 22:02

Hahaha, ursäkta, det är inte dig jag skrattar åt.

Det är  helt OK att garva åt eländet. Det gör jag själv. Och visst är det beklämmande att det inte är högre i tak på ett diskussionsforum som numera drivs en, som den väl vill bli uppfattad, öppen och demokratisk intresseorganisation. Handläggningen var lika ynklig och lömsk som förra gången jag blev "bannad". Ingen förvarning och ingen annan motivering än den ovan citerade. Och nu kommer mina modiga vedersakare fram och beskärmar sig, bland dem en av forumets moderatorer som i sitt senaste inlägg antydde att jag är humorlös och i avsaknad av glimt i ögat. Modigt...

#4 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 299 inlägg

Postad 22 januari 2018 - 11:18

...och idag påstås att jag kallat samme moderator för "skit". Vad ska man säga? Just ja, jag kan inte säga något där. 

Och från förbundets informatör har jag fått veta att det var på grund av att så många rapporterat mina inlägg som man inte såg någon annan utväg än att stänga mitt konto. Det handlar alltså om antalet rapporter utan någon bedömning av om de hade någon substans, dvs "utröstning" av örådsmodell. Och naturligtvis hade man inte meddelat mig om någon av dessa "rapporter". Nej, slå ned gubben bakifrån och sparka sedan på honom när han ligger, det är tydligen modellen. Snyggt!

#5 X-tap

X-tap

Fiskegalning

• Members
  • 573 inlägg

Postad 22 januari 2018 - 13:39

Nu ska jag inte enbart ge dig all rätt, då jag vet att du kan med dina skrivelser vara ganska jobbig för många utan att med elaka ord eller personangrepp uttrycka elakheter. Du vet att jag själv har reagerat på hur du formulerar dig och läser mellan rader och vrider ut å in på allt till din fördel. 

Men med detta sagt så är inte det skäl att göra som man gör i det forumet. Blir man arg på ditt sätt att diskutera så säger man det och visar vad man tycker. 

Hur dom hanterat saken tycker jag, utan att i sak veta vad som sagts,  är klantigt, okunnigt och långt under isen. Det är inte värdigt, och det va det inte förra gången heller. För jag har varit där, och jag förstår ditt sätt att argumentera och vissa småpåvar och analfabeter som skriver där är snuskigt inskränkta i sin syn och att bli tilltvålad verbalt av dig, iofs sakligt och korrekt, är inte vad dom gillar. Då springer man till mamma och säger att den farbrorn är dum och mamma reagerar med ryggmärgen och låter sina gnälliga småpojkar som åtminstone slickar hennes byk få vinna slaget. Ut med den dumma farbrorn.

Du kan ju alltid rega en användare från en annan IP adress och agera under täckmantel. Ändra din approach och bli lite inskränkt, med massor av syftningsfel och meningsbyggnad som en tredjeklassare så misstänker dom inget. Då blir du bara en i mängden Hahaha

Det vore kul.  :lol:

Allt har sitt berättigande - även om jag inte förstår det - Somliga söker enbart info som bekräftar den bild dom redan har och absolut inte vill ge upp - andra söker den info som utmanar deras övertygelse.

#6 Halibut King

Halibut King

Nykomling

• Members
  • 9 inlägg

Postad 22 januari 2018 - 13:56

...och idag påstås att jag kallat samme moderator för "skit". Vad ska man säga? Just ja, jag kan inte säga något där. 

Påstår du att du inte kallat moderatorn för skit? För isåfall ljuger du. Moderatorn i fråga hade rensat tråden "Pike Challenge 2018" från massa off-topic snack (mestadels från dig) och det första du gör efter det är att gå in i samma tråd och kalla sagd moderator för skit, sprida mer off-topic, samt till och med säga att "nu blir jag säkert bannad igen".

Och de blev du med all rätt. Tror du bör ta dig en bra titt i spegeln...

Pinsamt hur du sitter här nu och låtsas vara helt oskyldig. 

#7 X-tap

X-tap

Fiskegalning

• Members
  • 573 inlägg

Postad 22 januari 2018 - 14:01

Hahaha. nu måste jag skratta ännu mer. (fast man borde gråta)

Var in på fiskesnack och ville läsa lite av vad som hänt. Till min förvåning, , , eller egentligen blir jag inte det, så har dom städat i trådarna och rensat bort allt dom inte gillar.

VAFAN är dettta, , , ryssland på 50-talet eller ? ? ?  När började censur gälla i detta land. Hur fan kan ta bort inlägg bara för att man inte gillar det. Att man rensar reklam, otillåten marknadsföring, sexistiska eller andra lagbrott kan jag förstå. Men att rensa andras ord för att man inte gillar dom är makabert.

#8 karki

karki

Nykomling

• Members
  • 4 inlägg

Postad 22 januari 2018 - 14:09

Och från förbundets informatör har jag fått veta att det var på grund av att så många rapporterat mina inlägg som man inte såg någon annan utväg än att stänga mitt konto. Det handlar alltså om antalet rapporter utan någon bedömning av om de hade någon substans, dvs "utröstning" av örådsmodell. Och naturligtvis hade man inte meddelat mig om någon av dessa "rapporter". Nej, slå ned gubben bakifrån och sparka sedan på honom när han ligger, det är tydligen modellen. Snyggt!

Rent påhitt Lausvik. Alla som läste det du skrev på i fredags på Fiskesnack förstår varför du blev bannad. Du bad om det, sluta säg något annat. Du kallade även moderatorn för "skit" dessutom. 

Du har bra frågeställningar men beter dig uselt mot andra skribenter. 

Ha det fint. 

#9 X-tap

X-tap

Fiskegalning

• Members
  • 573 inlägg

Postad 22 januari 2018 - 14:52

Påstår du att du inte kallat moderatorn för skit? För isåfall ljuger du. Moderatorn i fråga hade rensat tråden "Pike Challenge 2018" från massa off-topic snack (mestadels från dig) och det första du gör efter det är att gå in i samma tråd och kalla sagd moderator för skit, sprida mer off-topic, samt till och med säga att "nu blir jag säkert bannad igen".

Och de blev du med all rätt. Tror du bör ta dig en bra titt i spegeln...

Pinsamt hur du sitter här nu och låtsas vara helt oskyldig. 

Jag vågar nästan påstå att du har tolkat som alla andra, fel alltså.

Jag har slängt käft med herr Lausvik i snart 10 talet år och jag vet hur irriterad man kan bli på hans sätt att vrida orden man sagt och formulera det i sin favör. Men det är hans retorik vilket han är duktig på. Jag kan med 100% säkerhet säga att jag har ALDRIG läst att han formulerat nedsättande meningar eller personpåhopp i ord. Däremot så kan han likt gamla engelska aristokrater säga att någon är både dum, korkad och idiotisk utan att sätta dom orden på pränt. Med andra ord så har han inte sagt det men det blir uppenbart för läsaren att tolka in detta. 

Det är både listigt och lite roligt, för vi har fri tolkningsrätt i sverige, Och jag vet hur lätt det är att få vissa att tolka in det man vill att dom ska tolka in utan att man säger det i ord. Men att andra tolkar in att dom är skit är något dom själva gjort och ska inte belasta skribenten. Jag har varit där på FS och vet hur nivån är, man läser tolkar och formulerar sig på en tredjeklassares nivå.

Så i det här fallet så, utan att veta, tror jag mer på herr Lausvik.

#10 Halibut King

Halibut King

Nykomling

• Members
  • 9 inlägg

Postad 22 januari 2018 - 14:57

Jag har slängt käft med herr Lausvik i snart 10 talet år och jag vet hur irriterad man kan bli på hans sätt att vrida orden man sagt och formulera det i sin favör. Men det är hans retorik vilket han är duktig på. Jag kan med 100% säkerhet säga att jag har ALDRIG läst att han formulerat nedsättande meningar eller personpåhopp i ord. Däremot så kan han likt gamla engelska aristokrater säga att någon är både dum, korkad och idiotisk utan att sätta dom orden på pränt. Med andra ord så har han inte sagt det men det blir uppenbart för läsaren att tolka in detta. 

Det är både listigt och lite roligt, för vi har fri tolkningsrätt i sverige, Och jag vet hur lätt det är att få vissa att tolka in det man vill att dom ska tolka in utan att man säger det i ord. Men att andra tolkar in att dom är skit är något dom själva gjort och ska inte belasta skribenten. Jag har varit där på FS och vet hur nivån är, man läser tolkar och formulerar sig på en tredjeklassares nivå.

Du kan få vrida och vända på det hur du vill. Faktum är att han kalla moderatorn för "skit" och inget annat.

Självklart har du rätten att tro vad du vill!

#11 karki

karki

Nykomling

• Members
  • 4 inlägg

Postad 22 januari 2018 - 15:11

I det här fallet var det ingen tolkningsfråga. Han skrev att moderatorn var skit. 

#12 X-tap

X-tap

Fiskegalning

• Members
  • 573 inlägg

Postad 22 januari 2018 - 16:17

Okej, ingen regel utan undantag då sa han nog det.  :) 

Men det finns värre formuleringar (än att säga skit till någon) skrivna där som ingen bryr sig om. Så som dom rensade och censurerade vem som fick säga vad så kan jag också tycka att både personerna och forumet som sådant är SKIT.

"Gå och lägg dig gubbe" var en av flera kommentarer fällda mot Lausvik. Och det är en ren uppmaning att hålla käften och försvinn härifrån. Att en forummedlem har rätt att ta sig den friheten att avgöra vem som får säga vad och vem som får vara där, UTAN att bli varken censurerad eller bannad är märkligt.

Jag har läst en del, det som inte är censurerat, och han får ta emot mycket skit han inte gjort sig förtjänt av. Gillar man inte etiska frågor låt bli att skriv. Men det finns massor av småtroll där som varken förstår frågan eller kan saken men dom måste in å skriva idiotiska påståenden och kasta bränsle på brasan. Utan att varken hålla sig till sak eller fri från personangrepp. Och det är accepterat, flera finns även kvar EFTER censureringen. Jag har själv varit där i många år och tröttnat på bebisattityden, där mammas pojkar, (läs Bergmans) får fritt att tycka och skriva.

Du ska inte misstolka mig för jag varken håller med Lausvik i sak eller tycker han gör allt rätt. Men hans sätt att argumentera och formulera sig är oftast av betydligt högre stående rang en det mesta övriga. Att en drös med halvt inskränkta å trångsynta individer går i taket och skriker glåpord till Lausvik i ren desperation och försök att tysta honom är ju löjligt. När dom inte har framgång springer man till mamma (läs Bergman) och klagar på den dumma gubben. Och Bergman är som en lite marionett som snällt lyder sina rövslickande små beundrare och bannar gubben.

Hela historien är långt ifrån vad innebörden av ett fritt samhälle, det fria ordet, rätt att få uttrycka sin sak mm mm borde stå för. Det känns ärligt, efter att ha läst det som är kvar, att man helt enkelt tystat en person då man inte gillat hans skrivningar och inte velat ha den sortens frågor i sin snälla rena tycka om förbundet församling. Jag vågar tom påstå att det luktar illa.

#13 Halibut King

Halibut King

Nykomling

• Members
  • 9 inlägg

Postad 22 januari 2018 - 16:31

"Gå och lägg dig gubbe" var en av flera kommentarer fällda mot Lausvik. Och det är en ren uppmaning att hålla käften och försvinn härifrån. 

Det var både listigt och lite roligt sagt, glöm inte att vi har fri tolkningsrätt i sverige, och jag vet hur lätt det är att få vissa att tolka in det man vill att dom ska tolka in utan att man säger det i ord.... Jag tolkar det som att han är en äldre man och bör kanske hoppa till sängs för det var sent på kvällen.

Blir svårt att argumentera med dig om hans bann när du inte varit på FS och läst det han skrivit/hur han bettet sig.
Han blev inte bannad för han tog upp frågan om etik inom sportfiske.

Han blev bannad för han konstant gick in andras trådar och förstörde dom med off-topic diskutioner, personangrepp, och en allmän svinig attityd mot folk som han inte höll med. När tråden/trådarna sedans rensades på hans off-topic samt han vart tillsagd att sluta med det. Så tog det han hela 5 minuter innan var inne i samma tråd och skrev samma saker igen + han kallade moderatorn för skit + han skrev att nu blir jag säkert bannad igen.

Han har enbart sig själv att skylla och bannen var mer än befogad.

#14 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 299 inlägg

Postad 22 januari 2018 - 17:45

Det var både listigt och lite roligt sagt, glöm inte att vi har fri tolkningsrätt i sverige, och jag vet hur lätt det är att få vissa att tolka in det man vill att dom ska tolka in utan att man säger det i ord.... Jag tolkar det som att han är en äldre man och bör kanske hoppa till sängs för det var sent på kvällen.

Uppmaningen postades kl 17.34.

#15 Halibut King

Halibut King

Nykomling

• Members
  • 9 inlägg

Postad 22 januari 2018 - 17:53

Uppmaningen postades kl 17.34.

glöm inte att vi har fri tolkningsrätt!

#16 X-tap

X-tap

Fiskegalning

• Members
  • 573 inlägg

Postad 22 januari 2018 - 19:29

glöm inte att vi har fri tolkningsrätt!

Tack snällt av dig att upplysa mig om mina egna ord. Forumtroll och diskutionshetsare brukar nyttja den typen av retorik. Man tar den andres ord utan att förstå vad de säger och använder det emot den andre i alla möjliga och även felaktiga sammanhang. Allt för att skapa irritation och sedan springa till mamma och gasta så dumma andra är när man blir tilltvålad verbalt.

Lausvik korrigerade dig om tiden då du sa det va sent på kvällen och du svara med fri tolkningsrätt visar bara att du inte försår vad orden står för. Du är garanterat kommen från FS för där är denna okunniga argumentation väldigt vanlig, för att inte säga rent barnsligt och har bara syftet att skapa irritation för att sedan beskylla andra som reagerar. Lågt, , , väx upp

Att kalla uttrycket "dra åt helvete" för listigt höjer inte direkt din position.

#17 Halibut King

Halibut King

Nykomling

• Members
  • 9 inlägg

Postad 22 januari 2018 - 20:05

Tack snällt av dig att upplysa mig om mina egna ord. Forumtroll och diskutionshetsare brukar nyttja den typen av retorik. Man tar den andres ord utan att förstå vad de säger och använder det emot den andre i alla möjliga och även felaktiga sammanhang. Allt för att skapa irritation och sedan springa till mamma och gasta så dumma andra är när man blir tilltvålad verbalt.

Lausvik korrigerade dig om tiden då du sa det va sent på kvällen och du svara med fri tolkningsrätt visar bara att du inte försår vad orden står för. Du är garanterat kommen från FS för där är denna okunniga argumentation väldigt vanlig, för att inte säga rent barnsligt och har bara syftet att skapa irritation för att sedan beskylla andra som reagerar. Lågt, , , väx upp

Att kalla uttrycket "dra åt helvete" för listigt höjer inte direkt din position.

Så det är bara du som har rätten att tolka uttryck som du vill?

"dra åt helvete" har ingen skrivit till han heller, så förstår inte varför du väljer att citera det som det vore hugget i sten, det är något du tolkat från ett inlägg som säger "gå och lägg dig gubbe". Jag tolkar det som att han ska kanske överväga att gå till sängs. 
Om klockan 18:00 är läggdags för vissa är väl trots allt en tolkningsfråga.

#18 X-tap

X-tap

Fiskegalning

• Members
  • 573 inlägg

Postad 22 januari 2018 - 20:52

Du gör som så många svarar på det som INTE är sagt, svarar undlåtande på det som är sagt.

Jag har ALDRIG skrivit att bara jag har tolkningsrätt. . . . så varför komma med den typen av inlägg.

Jag har ALDRIG påstått att han skrev så. Det va min tolkning, fritt du vet ! Du lägger roliga små söta tolkningar bakom andras elaka ord men Lausviks ord "skit" gör du till nått fruktansvärt. Fundera på din inställning istället

Lausvik kommenterade inte vad man kallar den tiden han sa bara vad tiden va och du svarade med "tolkningsrätt" NEJ man kan inte tolka Kl: 17:45, det är 17:45 och 17:45 är inte ens med den vildaste tolkning SENT på kvällen. Så varför börja denna typ av trollfasoner här, det hör mer hemma på FS.

Varför svarar jag dig överhuvudtaget. Det va denna typ av låg argumentation som gjorde att jag hoppade från FS. 

#19 X-tap

X-tap

Fiskegalning

• Members
  • 573 inlägg

Postad 22 januari 2018 - 20:56

Tråden Låses !

#20 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 299 inlägg

Postad 22 januari 2018 - 22:50

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.”

― Mark Twain

• Halibut King gillar detta

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar