Hoppa till innehåll

Visa nytt innehåll
Foto

Exjobb - Industridesign

Produkt redskap exjobb

• Vänligen logga in för att kunna svara
3 svar till detta ämne

#1 krilleolander

krilleolander

Nykomling

• Members
  • 4 inlägg

Postad 22 januari 2018 - 18:18

Tjena gott folk!
Snart ska jag ge mig på examensarbete i industridesign. Planen är att göra en fiskerelaterad produkt. Nu behöver jag hjälp med att hitta ett lämpligt problem att lösa! Vad svor ni över senast? Vad saknas? Vad behöver utvecklas?

#2 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 600 inlägg

Postad 25 januari 2018 - 15:18

En multiplikatorrulle som klarar av att reglera bromsen själv utan att det blir skatbo på spolen. Är det något att lösa för dig?

Farsan var Designer o chef över den avd. på Husqvarna AB medan han levde. Det var ju vitvaror, symaskiner, gräsklippare o motorsågar som dom designade där. Du hittar honom här. Gunnar Jonsson

http://naringslivshi...mmer-2-2005.pdf

Morsan efterskänkte allt material till konstfack S-holm (tror jag det var) efter pappas bortgång.

/Stefan

Född i Borås, emigrerat från Huskvarna till Kalix via Aneby och sedan via Luleå.

Det enda sättet att upptäcka gränserna för det möjliga är att gå en liten bit förbi dem in i det omöjliga. /Arthur C. Clarke

#3 krilleolander

krilleolander

Nykomling

• Members
  • 4 inlägg

Postad 25 januari 2018 - 15:55

En multiplikatorrulle som klarar av att reglera bromsen själv utan att det blir skatbo på spolen. Är det något att lösa för dig?

Farsan var Designer o chef över den avd. på Husqvarna AB medan han levde. Det var ju vitvaror, symaskiner, gräsklippare o motorsågar som dom designade där. Du hittar honom här. Gunnar Jonsson

Morsan efterskänkte allt material till konstfack S-holm (tror jag det var) efter pappas bortgång.

Väldigt intressant svar! Tack och bock. 

/kristian

• bondersbyn gillar detta

#4 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 600 inlägg

Postad 25 januari 2018 - 20:25

Väldigt intressant svar! Tack och bock. 

/kristian 

Tack! Jag var 5 år när vi flyttade ifrån Borås där jag är född. Jag gick första o halva andra klass i V-tyskland.

Farsan var erbjuden en doktorandutb. på samma skola men då hade han fått jobb på Husqvarna AB.

Var har du läst din utb.? Hon som kontaktade mamma efter pappas bortgång hette Kerstin tror jag o hade någon högre befattning på Konstfack.

Jag är inte lagd åt det hållet på långa vägar. 

/Stefan

Född i Borås, emigrerat från Huskvarna till Kalix via Aneby och sedan via Luleå.

Det enda sättet att upptäcka gränserna för det möjliga är att gå en liten bit förbi dem in i det omöjliga. /Arthur C. Clarke

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar