Hoppa till innehåll

Visa nytt innehåll
Foto

Sjunklina

• Vänligen logga in för att kunna svara
1 svar till detta ämne

#1 JWihlborg

JWihlborg

Nykomling

• Members
  • 1 inlägg

Postad 02 maj 2018 - 15:54

Hej på er!

Jag har bestämt mig för att köpa en extraspole till mitt flugfiskespö. Har valt att gå för sjunklina eftersom att det verkar vara det som passar för det fiske jag utför. Min fråga till er är: Vad för typ av tafs använder ni er av? (vanlig nylon, sjunk osv.) Längd? 

Jag fiskar gärna med streamer, strl 2-10 beroende på omständigheterna, något speciellt jag ska tänka på?

/ Johan

#2 Fiska fiskar

Fiska fiskar

Trogen medlem

• Members
  • 186 inlägg

Postad 02 maj 2018 - 19:50

Hej på er!

Jag har bestämt mig för att köpa en extraspole till mitt flugfiskespö. Har valt att gå för sjunklina eftersom att det verkar vara det som passar för det fiske jag utför. Min fråga till er är: Vad för typ av tafs använder ni er av? (vanlig nylon, sjunk osv.) Längd? 

Jag fiskar gärna med streamer, strl 2-10 beroende på omständigheterna, något speciellt jag ska tänka på?

/ Johan

Jag kör samma som till flytlinorna, på vilka jag kör nylon. Oftast en taperad först som jag förlänger med för stunden lämplig dimension, någon enstaka gång fc lina. man brukar kunna gå ner i längd på tafsen ganska mycket, själv brukar jag ha ca en spölängd ca 9f 

Daniel

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar