Hoppa till innehåll

Visa nytt innehåll
Foto

4 snabba frågor till ett skolprojekt. Tack!

• Vänligen logga in för att kunna svara
2 svar till detta ämne

#1 fiskarmarcus

fiskarmarcus

Nykomling

• Members
  • 2 inlägg

Postad 06 juni 2018 - 08:53

Dina svar kommer vara anonyma. Tack för din medverkanfisk.gif

1. Vilken av följande är den viktigaste miljöfrågan för dig?
- Klimatet
- Jordbruk och mat
- Hav och Fiske
- Miljögifter
- Skog och naturvård

2. Donerar du pengar till någon miljöfråga idag? I så fall vilken miljöfråga och till vilken organisation? [/B]

3. Vad associerar du till Naturskyddsföreningen? 

4. Vilken miljöfråga inom Hav och Fiske upplever du som viktigast idag? (Ex, vattenkraft, plast, torsken, bottentrålning etc.)

#2 Orize

Orize

Nykomling

• Members
  • 4 inlägg

Postad 17 juli 2018 - 09:56

1. Vilken av följande är den viktigaste miljöfrågan för dig?
- Det är svårt eftersom allt hänger ihop i min mening. Det går inte att prioritera någonting över någonting annat på den listan. Kanske att miljögifter kommer sist eftersom jag inte hört/läst om några världsakuta hot gällande miljögifter.

2. Donerar du pengar till någon miljöfråga idag? I så fall vilken miljöfråga och till vilken organisation?

- Nej, inte i dagsläget tyvärr. Men jag kommer att göra detta när jag får en tillsvidareanställning (heltidsanställning). Just nu är jag en nyexaminerad student. Jag tror framförallt att politiker måste ta klimatfrågan och fiskefrågan på större allvar. Mer pengar, skydd och nationsöverskridande samarbeten behövs för detta.

3. Vad associerar du till Naturskyddsföreningen? 

Jordens beskyddare :)

4. Vilken miljöfråga inom Hav och Fiske upplever du som viktigast idag? (Ex, vattenkraft, plast, torsken, bottentrålning etc.)

- Bottentrålning. Om än effektivt tycker jag inte att det går att argumentera emot att bottentrålning förstör havsbotten och att mängder med (oönskade) djur, fångst som icke-fångst, ska dö i onödan. Bottentrålning är ett gediget exempel på människans girighet. 

#3 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 732 inlägg

Postad 17 juli 2018 - 12:11

Jag vill inte vara avig men åtminstone för mig är dina frågor 1 och 4 omöjliga att besvara på ett meningsfullt sätt. Att göraupplistor på det sätt frågorna innebär blir väldigt ytligt.Jag vet att det är på det viset politiker och deras rådgivare resonerar nuförtiden (när de ska positionera sig) men det gör ju inte saken bättre.

Senast jag gav pengar var det till Greenpeace men jag minns inte exakt vilket projekt (eller ens om det var till något specifikt projekt). SNF förknippar jag med min ungdoms medlemskap i Färltbiologerna, svanmputflykter, fågeltittande och annat liknande.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar