Hoppa till innehåll

Visa nytt innehåll
Foto

Spinnspö tyngre gäddfiske spinn/jerk HJÄLP!

spinnspö spö gäddfiske jerk spinn gädda

• Vänligen logga in för att kunna svara
1 svar till detta ämne

#1 davidsson

davidsson

Nykomling

• Members
  • 6 inlägg

Postad 10 juni 2018 - 21:24

Hej! 

Jag har bestämt mig för att inskaffa ett seriöst gäddfiskeset. Jag är inne på att fiske både jerkbaits och lite tyngre gummibeten pig, buster jerk etc. Rullen jag har siktat in mig på är 5601 JB eller en Max Toro. 

Nu har ju de flesta ”seriösa” fiskare ett separat kortare och styvare spö till jerk på typ 6'6" och ett spinnspö till övriga gäddfisket på kanske 8'6"

Nu är min fråga om man kan fiske jerkbaits som buster jerk med t.ex. ett svartzonker spinn 8'6" 40-140. Såklart är det väl enklare att jerka med ett jerkspö men nu om jag även vill fiska "vanligt gäddfiske" vilket typ av spö ska man rikta in sig på då? Tack i förväg till de som kommer med tips!

Har även tittat lite på detta spö https://www.dogger.s...redator-trigger

#2 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 431 inlägg

Postad 11 juni 2018 - 13:35

Hej! 

Jag har bestämt mig för att inskaffa ett seriöst gäddfiskeset. Jag är inne på att fiske både jerkbaits och lite tyngre gummibeten pig, buster jerk etc. Rullen jag har siktat in mig på är 5601 JB eller en Max Toro. 

Nu har ju de flesta ”seriösa” fiskare ett separat kortare och styvare spö till jerk på typ 6'6" och ett spinnspö till övriga gäddfisket på kanske 8'6"

Nu är min fråga om man kan fiske jerkbaits som buster jerk med t.ex. ett svartzonker spinn 8'6" 40-140. Såklart är det väl enklare att jerka med ett jerkspö men nu om jag även vill fiska "vanligt gäddfiske" vilket typ av spö ska man rikta in sig på då? Tack i förväg till de som kommer med tips!

Har även tittat lite på detta spö https://www.dogger.s...redator-trigger

Bor du så att du kan svänga förbi Norrtälje så kan du få ett ofiskat Cortland jerkspö. PM:a mig i så fall.

Och välkommen hit!

Även taggad med spinnspö, spö, gäddfiske, jerk, spinn, gädda

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar