Hoppa till innehåll

Visa nytt innehåll
Foto

Fiske Lofoten

Nybörjare Havsfiske Rostfritt

• Vänligen logga in för att kunna svara
1 svar till detta ämne

#1 Hel203

Hel203

Medlem

• Members
  • 11 inlägg

Postad 24 augusti 2018 - 08:58

Tjena alla storfiskare!

Det är så att jag har fiskat väldigt mycket i mina dar men har haft en svacka på 10år och nu fått upp intresset igen.

Och så är det så att jag och min Sambo ska åka med Husbil upp till Lofoten på semester (åker på Söndag och blir borta i 2v).

Då åker fiskeprylarna med.

Vi kommer stanna på några ställen på vägen upp genom Sverige.

Till frågan kan man prova att fiska med dom grejor jag har uppe i havet vid Lofoten eller är det för klena grejor och fel alldeles?

Grejorna jag har är anpassade för Mälaren och insjö från land och trolling. 

Så det är mycket gröngula wobblers jiggar osv.

Har ett par ganska stöddiga wobblers som kanske funkar men då kanske man behöver ett värre spö än mitt 274cm Savagegear MPP 90g med Shimano Sahara 4000 haspelrulle?.

Nån som vet om det finns grejor att hyra där eller Guidade turer med utrustning?

Jag kommer ju inte att fiska i dom vattnen särskilt ofta så jag tänker att det är onödigt att köpa havsfiske grejor också.

En kul grej hände igår=).

Var och handlade lite småprylar på Willys Sportfiske i Västerås igår och fick med ett drag jag inte skulle ha.

Det måste ha legat på bänken så han i kassan tog med det med mina andra grejor och det är ett drag jag aldrig skulle ha köpt om jag sett det.

Suicide Duck heter det och ser ut som en And med Wobbler-paddlar på fötterna.

Finns det någon som testat det och funkar det överhuvudtaget? 

Känns som 179kr som får en att le lite när man öppnar lådan iaf.

Har lite planer på att tillverka riktigt rostfria krokar också (alltså inget galvat skit) om det finns nån som är intresserad av att vara med på det projektet så skicka ett meddelande bara så styr vi upp något.

Personbästa Gös 4,5Kg upptagen i Kanot utan håv eller huggkrok efter ca 6m trolling (hade 2varv lina på rullen när det högg) 2delad Rapala flyt-wobbler Blå Silver. 8)

#2 Anders jansson

Anders jansson

Storfiskare

• Members
  • 2 328 inlägg

Postad 25 augusti 2018 - 14:27

om du mener landfiske? Helt innanför!!
Kan också andvända klenare greier.

Du kommer få en fin resa där uppe!!
God tur och skitfiske!!!!!!!

Även taggad med Nybörjare, Havsfiske, Rostfritt

0 användare läser detta ämne