Hoppa till innehåll

Visa nytt innehåll
Foto

Vad händer "on the dark side"

• Vänligen logga in för att kunna svara
19 svar till detta ämne

#1 X-tap

X-tap

Fiskegalning

• Members
  • 611 inlägg

Postad 03 oktober 2018 - 14:50

Någon här som är aktiv även på andra sidan ? Menar fiskesnack.com.

Jag kikar in där ibland men har nog inte skrivit en rad på 3-4 år. Dom få gånger jag kikar in, nån till ett par ggr  veckan å tittar så är det samma gamla trådar som ligger på första sidan.

Aktiviteten verkar ha gått i stå där borta. Då för 4-5 år sedan kunde ju hela första sidan vara utbytt från ena dagen till den andra. Och den tråd man var aktiv i dagen innan befinna sig på sidan 5 av listan senaste inlägg. Och när man väl hittade sin tråd så var ens egna senaste inlägg 12 sidor bort.

Som det ser ut nu så har tex tråden "sjö där man kan hyra båt" med ett svar legat på första sidan sen  trådstarten för nästan 1 vecka sedan.

Hur går tongångarna om den tynande tillvaro dom verkar befinna sig i. Om nu någon här vet ?

Allt har sitt berättigande - även om jag inte förstår det - Somliga söker enbart info som bekräftar den bild dom redan har och absolut inte vill ge upp - andra söker den info som utmanar deras övertygelse.

#2 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 528 inlägg

Postad 03 oktober 2018 - 16:02

Nope. Är definitivt bannad därifrån.

#3 jmansson

jmansson

Fiskegalning

• Members
  • 687 inlägg

Postad 03 oktober 2018 - 19:58

Jag kikar in där ibland men har nog inte skrivit en rad på 3-4 år. Dom få gånger jag kikar in, nån till ett par ggr  veckan å tittar så är det samma gamla trådar som ligger på första sidan.

Aktiviteten verkar ha gått i stå där borta. Då för 4-5 år sedan kunde ju hela första sidan vara utbytt från ena dagen till den andra. Och den tråd man var aktiv i dagen innan befinna sig på sidan 5 av listan senaste inlägg. Och när man väl hittade sin tråd så var ens egna senaste inlägg 12 sidor bort.

Som det ser ut nu så har tex tråden "sjö där man kan hyra båt" med ett svar legat på första sidan sen  trådstarten för nästan 1 vecka sedan.

Hur går tongångarna om den tynande tillvaro dom verkar befinna sig i. Om nu någon här vet ?

Jag är inne och kollar ibland men tycker som du säger att aktiviteten minskat.

Förr kunde jag skriva  något flera gånger i veckan men numera blir det väldigt sällan jag skriver något.

Upplever det mesta som tas upp där uttjatat, samma ämnen och samma svar från samma personer gång efter gång.

#4 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 600 inlägg

Postad 03 oktober 2018 - 20:10

Jag har väl skrivit ett o ett annat inlägg om både gös- o gäddfiske o lite havsfiske. :)

Samma avatar men ett annat nick.

/Stefan

Född i Borås, emigrerat från Huskvarna till Kalix via Aneby och sedan via Luleå.

Det enda sättet att upptäcka gränserna för det möjliga är att gå en liten bit förbi dem in i det omöjliga. /Arthur C. Clarke

#5 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 528 inlägg

Postad 04 oktober 2018 - 09:29

Aktiviteten verkar ha avtagit. Förmodligen är diskussionsfora på utdöende. För mycket text och för litet bilder och video.

#6 X-tap

X-tap

Fiskegalning

• Members
  • 611 inlägg

Postad 04 oktober 2018 - 09:43

Jag är inne och kollar ibland men tycker som du säger att aktiviteten minskat.

Förr kunde jag skriva  något flera gånger i veckan men numera blir det väldigt sällan jag skriver något.

Upplever det mesta som tas upp där uttjatat, samma ämnen och samma svar från samma personer gång efter gång.

Du kanske har rätt att det är det som medfört sjunkande intresse. Jag fick nån tanke om att aktiviteten sjunkit i samband med att förbundet tog över siten. Det är ju så i vårt lilla land att det inte är ALLA sportfiskare som gillar vårt förbund. En samling egenkära ryggdunkare i knät på sportfiskeprofitörerna brukar vara en relativt vanligt förekommande åsikt.

Men visst har du en poäng. tyckte själv att måttet va rågat för många år sedan då tråd efter tråd var en simpel frågeställning av typen "hur stora skor ska man köpa". Det dök även upp ett litet otäckt grupp-beteende som genomsyrade den interna trojkan. Och det var att så snart någon hade en avvikande åsikt eller framförde en kritisk röst eller en annan sanning än den rådande konsensus så skreks det på moderatorn och myskuddebarnen skrek högt om urspårade trådar och beskyllde alla avvikande åsikter för att vara fientliga och ha förstörande syfte. Det är enligt mig inget annat än ett ruttet och simpelt sätt att tysta kritiker på. Och forumsledningen och moderatorerna tog myskuddebarnen i försvar och raderade eller bannade oliktänkare. Man kan hitta detta beteende i större skala i vissa länder här på jorden.

Att vara kvar i en värld där ALLA ska tycka lika och alla ska hålla med alla och gilla det den stora massan står för och gemensamt peka finger åt alla på utsidan är inte vad jag anser vara en lärande och utvecklande verksamhet. Denna förbannade konsensus-hysteri som råder på många platser idag är av ondo anser jag. Vill nog påstå att fiskesnack har tappat en del pga att oliktänkande inte accepteras och bejakas som det borde.

Herr Lausvik är väl om något ett exempel på detta. Alla minns väl hans kritiska röst mot förbundet och sitt enträgna påhopp om de etiska reglerna. Man behöver inte tycka om det. Men man måste FAN I MIG acceptera och bejaka rätten att ha och framföra den åsikten. Det menar jag att man inte klarade av på fiskesnack.

• jmansson gillar detta

Allt har sitt berättigande - även om jag inte förstår det - Somliga söker enbart info som bekräftar den bild dom redan har och absolut inte vill ge upp - andra söker den info som utmanar deras övertygelse.

#7 Vänerfiskarn

Vänerfiskarn

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 52 inlägg

Postad 04 oktober 2018 - 11:44

Är där och kikar ibland, men upplever detsamma att inte mycket nytt kommer upp, undrar om det kan bero lite på att en så bedrövligt dålig säsong vädermässigt begränsar även sökande efter olika saker?

#8 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 528 inlägg

Postad 04 oktober 2018 - 11:45

Är där och kikar ibland, men upplever detsamma att inte mycket nytt kommer upp, undrar om det kan bero lite på att en så bedrövligt dålig säsong vädermässigt begränsar även sökande efter olika saker?

Hmmm... En säsong med annorlunda väder borde väl snarare utlösa sökande och diskussioner?
  • X-tap gillar detta

#9 X-tap

X-tap

Fiskegalning

• Members
  • 611 inlägg

Postad 04 oktober 2018 - 12:22

Hmmm... En säsong med annorlunda väder borde väl snarare utlösa sökande och diskussioner?

Håller med. Förr i tiden så va en tid med mycket is, dåligt fiske och uteblivet fiske orsak till att forumet flödade över av diskussioner om varför det va så dåligt och vad det berodde på och vad man skulle göra osv.

Tror inte heller att den vikande aktiviteten "over there" bara beror på att gamla kunniga trotjänare hoppat av. Det har ALLTID funkat så i livet att när alfahanen eller annan viktig varelse försvinner så kommer det alltid en ny i dess plats. Jag tror orsaken ligger djupare än så. Kanske ska in å leta där, någon aktiv på FS borde ju ha startat nån tråd angående detta.

#10 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 528 inlägg

Postad 04 oktober 2018 - 13:18

Det senaste av intresse som hände var väl den där tråden om Kanal Gratis och tjuvfiske (som naturligtvis togs bort).
  • jmansson och X-tap gillar detta

#11 jmansson

jmansson

Fiskegalning

• Members
  • 687 inlägg

Postad 04 oktober 2018 - 19:05

Håller med. Förr i tiden så va en tid med mycket is, dåligt fiske och uteblivet fiske orsak till att forumet flödade över av diskussioner om varför det va så dåligt och vad det berodde på och vad man skulle göra osv.

Tror inte heller att den vikande aktiviteten "over there" bara beror på att gamla kunniga trotjänare hoppat av. Det har ALLTID funkat så i livet att när alfahanen eller annan viktig varelse försvinner så kommer det alltid en ny i dess plats. Jag tror orsaken ligger djupare än så. Kanske ska in å leta där, någon aktiv på FS borde ju ha startat nån tråd angående detta.

Tror det tillkommer betydligt färre medlemmar nu för tiden och det är en bidragande orsak till att det tas upp ungefär samma saker gång efter gång...

#12 X-tap

X-tap

Fiskegalning

• Members
  • 611 inlägg

Postad 05 oktober 2018 - 11:36

Tror det tillkommer betydligt färre medlemmar nu för tiden och det är en bidragande orsak till att det tas upp ungefär samma saker gång efter gång...

Vi kan i alla fall vara eniga om att svaret på ställd fråga är: INTE MYCKET

Det för oss utsökt in på nästa fråga. Hur tänker förbundet när dom ser på FS som innan sprudlade av aktivitet och liv och som efter deras övertagande sakta somnat in till ett stillsamt händelselöst centrum för några få trogna. Ungefär som här kan man säga.

#13 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 528 inlägg

Postad 05 oktober 2018 - 19:04

Tusan vet om det inte händer mer här.

#14 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 600 inlägg

Postad 06 oktober 2018 - 17:50

Aktiviteten verkar ha avtagit. Förmodligen är diskussionsfora på utdöende. För mycket text och för litet bilder och video.

Ja, aktiviteten har avtagit väldigt mycket jämfört med förra året!

/Stefan

Född i Borås, emigrerat från Huskvarna till Kalix via Aneby och sedan via Luleå.

Det enda sättet att upptäcka gränserna för det möjliga är att gå en liten bit förbi dem in i det omöjliga. /Arthur C. Clarke

#15 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 600 inlägg

Postad 09 oktober 2018 - 13:24

Dark side ska uppdateras med start imorgon onsd. 10/10-18.

https://www.fiskesna...088#post1150088

/Stefan

#16 jmansson

jmansson

Fiskegalning

• Members
  • 687 inlägg

Postad 09 oktober 2018 - 19:46

Låt dom leka det kommer inte förändra  något förutom utseendet på forumet.

Samma folk som tjatar samma grejer.

#17 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 528 inlägg

Postad 09 oktober 2018 - 20:02

#18 X-tap

X-tap

Fiskegalning

• Members
  • 611 inlägg

Postad 11 oktober 2018 - 09:32

Jag hörde från inside att dom vänt sig till Norska helpdesk och att det är vad som ligger bakom uppdateringen.

https://www.youtube....h?v=wokOl0t2cf4

• jmansson gillar detta

#19 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 600 inlägg

Postad 11 oktober 2018 - 18:20

...och såhär ser det ut nu, men om det är färdigt vet jag inte!

https://www.fiskesnack.com/forum/

/Stefan

#20 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 528 inlägg

Postad 13 oktober 2018 - 07:46

Sportfiskarna verkar mest använda forumet till att lovprisa sig själva.
  • X-tap gillar detta

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar