Hoppa till innehåll

Visa nytt innehåll
Foto

Sportfiskeforums veckotävling

• Vänligen logga in för att kunna svara
32 svar till detta ämne

#1 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 528 inlägg

Postad 08 oktober 2018 - 08:35

Bifogad fil  DSC_0021.JPG   124,68K   1 Antal nerladdningar

Sportfiskeforums veckotävling

1. Tävlingsperioder är varje kalendervecka (tex v 41 2018, 8-14/10).
2. För att delta i veckans tävling anmäler man sig här INNAN man börjat fiska. I anmälan ska anges vilka två dagar under tävlingsperioden man tänker fiska.
3. Resultat postas här senast kl 24.00 söndagen (under tävlingsperioden).
4. Man fiskar var och hur, så länge det är att betrakta som sportfiske, man vill.
5. Poäng erhålls enligt följande: Varje under de två anmälda dagarna fångad art ger tio poäng, varje fångad fisk ger en poäng (dock max tio fiskar av samma art).

Skitfiske!

PS. Jag ska klura ut regler för ett sammandrag också så att vi kan utse årets fiskare.
  • Anders jansson, Trasselkludd och Vänerfiskarn gillar detta

#2 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 528 inlägg

Postad 08 oktober 2018 - 10:09

RESULTAT omgång 1, 6-7/10 -18

1. Anders Jansson 17 p
2. lausvik 11 p
3. Vänerfiskarn 0 p
3. Trasselkludden 0 p

Resultat omgång 2 (v 41)

1. lausvik, 11 p
2. Vänerfiskarn, 0 p
2. Trasselkludden, 0 p

Anmälda omgång 3 (v 42)

lausvik, lör- och söndag

#3 X-tap

X-tap

Fiskegalning

• Members
  • 611 inlägg

Postad 08 oktober 2018 - 20:01

Jag måste, även om jag inte tänker vara med, framföra mina synpunkter på poängräkningen. 10 poäng per art och 1 per fisk är tämligen fördelaktigt för tex västkustfiskare där ett artrikare vatten finns. Att dra 10 gäddor och 10 abborrar vilket finns att tillgå här skulle ge ge 40 poäng. 44 poäng skulle man få av en mört, en brax, en vimma och en id.

Näää där får ni nog tänka om !  :-P

Allt har sitt berättigande - även om jag inte förstår det - Somliga söker enbart info som bekräftar den bild dom redan har och absolut inte vill ge upp - andra söker den info som utmanar deras övertygelse.

#4 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 528 inlägg

Postad 08 oktober 2018 - 20:10

Jag måste, även om jag inte tänker vara med, framföra mina synpunkter på poängräkningen. 10 poäng per art och 1 per fisk är tämligen fördelaktigt för tex västkustfiskare där ett artrikare vatten finns. Att dra 10 gäddor och 10 abborrar vilket finns att tillgå här skulle ge ge 40 poäng. 44 poäng skulle man få av en mört, en brax, en vimma och en id.

Näää där får ni nog tänka om !  :-P

Jag har tänkt på det. I de vatten där jag fiskar finns betydligt fler arter än vad jag hittills lyckats fånga (eller brytt mig om att ens fiska efter). Naturligtvis ger reglerna fiskare med tillgång till artrika vatten en fördel liksom de kan sägas ge vitfiskametaren en fördel jämfört med den som mest kastar jerkbaits efter gädda eller tillbringar sin tid med att kasta kustwobblers efter havsöring. Men det hela är ju mest på skoj så jag tycker att vi kör så här och ser hur det hela avlöper. Men dina och andras synpunkter emottas med intrese.
  • Vänerfiskarn gillar detta

#5 Vänerfiskarn

Vänerfiskarn

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 52 inlägg

Postad 09 oktober 2018 - 14:55

Drar en repa i dagarna 2 med början imorgon
  • lausvik gillar detta

#6 Vänerfiskarn

Vänerfiskarn

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 52 inlägg

Postad 09 oktober 2018 - 14:59

Får instämma med min syn på saken angående poäng, det är bara på skoj och med den grunden så duger det utfästa systemet för mig, vinna tänker jag inte göra, men deltaga tänker jag absolut.
  • Trasselkludd gillar detta

#7 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 528 inlägg

Postad 09 oktober 2018 - 17:20

Från mig får du ett hjärtligt: SKITFISKE!

#8 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 528 inlägg

Postad 09 oktober 2018 - 17:44

Som min vecka ser ut (och som jag mår) så får jag hoppas på lör- och söndag vilket härmed anmäls. Hoppas att Vänerfiskarn (eller någon annan) då satt ribban.

#9 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 528 inlägg

Postad 10 oktober 2018 - 20:18

Det är inte utan att man är nyfiken på hur det gick. Och naturligtvis litet avis på dig som fått fiska idag...

edit181011. Vänerfiskarn har naturligtvis tid till midnatt söndag på sig att rapportera in sin fångst men jag är ändå nyfiken...

#10 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 528 inlägg

Postad 12 oktober 2018 - 07:07

Glöm nu inte att anmäla er inför helgens fiske!

#11 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 528 inlägg

Postad 12 oktober 2018 - 14:05

Men vaffan... Fredag eftermiddag, bara två dagar kvar och bara två anmälda?!

#12 Trasselkludd

Trasselkludd

Trogen medlem

• Members
  • 119 inlägg

Postad 12 oktober 2018 - 16:36

Jo det ser ut som deltagarna lyser med sin frånvaro inför helgens eskapader, tyvärr. Jag själv längtar ut och speciellt nu med detta helt underbara väder. Jag checkar härmed in för helgens tävling, men det är med risk för DNS eller DNF då frugan ligger till sängs i min till henne överförda förkylning. Med guds nåd till min fru och än mer tur så utgår jag från åtminstone ett pass i helgen..

• lausvik gillar detta

#13 Vänerfiskarn

Vänerfiskarn

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 52 inlägg

Postad 12 oktober 2018 - 18:33

Lycklig efter att ha blivit förtrollad av fantastiskt väder i dagarna 2, men förbryllad minst sagt av total avsaknad av hugg napp eller ens skymten av liv under ytan. Nå det kommer fler veckor och fisken, den finns någonstans där ute

Bifogad fil(er)

• lausvik och Trasselkludd gillar detta

#14 Trasselkludd

Trasselkludd

Trogen medlem

• Members
  • 119 inlägg

Postad 12 oktober 2018 - 19:52

Lycklig efter att ha blivit förtrollad av fantastiskt väder i dagarna 2, men förbryllad minst sagt av total avsaknad av hugg napp eller ens skymten av liv under ytan. Nå det kommer fler veckor och fisken, den finns någonstans där ute

Rackarns också! Bättre lycka nästa gång Vf... I praktik och teori så innebär en fångst av mig i helgen, om än bara en Mört på 2 hg, så slår jag dig på tafsen så att säga. Nä, nu ska jag inte bli högmodig utan försöka bibehålla min ödmjukhet inför helgen. Det går som det går........... Kul vilket som..  Hej på er....

#15 Vänerfiskarn

Vänerfiskarn

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 52 inlägg

Postad 12 oktober 2018 - 21:26

Rackarns också! Bättre lycka nästa gång Vf... I praktik och teori så innebär en fångst av mig i helgen, om än bara en Mört på 2 hg, så slår jag dig på tafsen så att säga. Nä, nu ska jag inte bli högmodig utan försöka bibehålla min ödmjukhet inför helgen. Det går som det går........... Kul vilket som..  Hej på er....

vet ej vart mitt svar hamnade?? Men lycka till på er, jag kommer igen
  • lausvik och Trasselkludd gillar detta

#16 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 528 inlägg

Postad 13 oktober 2018 - 15:56

Vänern nollade och på andra sidan kölen ösregnar det. Trots att jag gav upp dagens fiske efter fem kast så har jag - om nu inte Trasselkludden gjort något alldeles extra - en sportslig chans att vinna den här omgången. Himla trevlig tävlingsform...
  • Trasselkludd gillar detta

#17 Trasselkludd

Trasselkludd

Trogen medlem

• Members
  • 119 inlägg

Postad 13 oktober 2018 - 17:10

Då ska jag inte hålla dig på linan längre lausvik. Jag har genomfört ett "DNS" på grund av vad jag nämnt i tidigare inlägg, dvs sjukdom i familjen. Den allsmäktiga har inte hörsammat min önskan om snabbt tillfrisknande ej heller min önskan om att få besöka Vätterns vackra vattenlinje idag. Såå om jag mot förmodan kommer till att fiska i morgon och drar upp 10 predatorer så har jag ända sällat mig till de som stannar på noll i denna veckas förträffliga tävling.... 

#18 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 528 inlägg

Postad 13 oktober 2018 - 17:15

Då ska jag inte hålla dig på linan längre lausvik. Jag har genomfört ett "DNS" på grund av vad jag nämnt i tidigare inlägg, dvs sjukdom i familjen. Den allsmäktiga har inte hörsammat min önskan om snabbt tillfrisknande ej heller min önskan om att få besöka Vätterns vackra vattenlinje idag. Såå om jag mot förmodan kommer till att fiska i morgon och drar upp 10 predatorer så har jag ända sällat mig till de som stannar på noll i denna veckas förträffliga tävling....

Och varför skulle du bli utan poäng om du fångar fisk i morgon?

#19 Trasselkludd

Trasselkludd

Trogen medlem

• Members
  • 119 inlägg

Postad 13 oktober 2018 - 17:30

Och varför skulle du bli utan poäng om du fångar fisk i morgon?

Jag har fattat det som att tävlingsomgången är två dagar/vecka, varken mer eller mindre. Är jag snett på det? Punkt 2 i reglerna...

#20 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 528 inlägg

Postad 13 oktober 2018 - 17:39

Jag har fattat det som att tävlingsomgången är två dagar/vecka, varken mer eller mindre. Är jag snett på det? Punkt 2 i reglerna...

Jo, men hade du inte sagt att du skulle fiska "i helgen", dvs lör- och söndag?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar