Hoppa till innehåll

Visa nytt innehåll
Foto

i dag

• Vänligen logga in för att kunna svara
9 svar till detta ämne

#1 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 4 923 inlägg

Postad 27 december 2018 - 21:13

https://www.youtube....h?v=UJoryYX-ga8

• Anders jansson gillar detta

#2 Anders jansson

Anders jansson

Storfiskare

• Members
  • 2 925 inlägg

Postad 28 december 2018 - 08:37

Den var fin!!!!

#3 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 4 923 inlägg

Postad 24 juni 2019 - 14:39

...har jag roat mig med att läsa  de sanslösareaktionerna på det andra forumet över att någon fångat och bonkat en monstergädda i ett P&T-vatten. Någon anser (få fullt allvar?!) att fångstmannen borde lobotomeras. Allvarligt talat så borde någon moderator styra upp den diskussionen som ju pågår helt öppet på det forum som är Sportfiskarnas.

#4 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 4 923 inlägg

Postad 26 juni 2019 - 10:05

...konstaterar jag att ingen ännu tycks ha polisanmält dråpet i Rovakkajärvi.

Kanske ligger det något i snacket om näthat och att samtalstonen (om man nu ska kalla den för det) förråats. Förr kunde man ha olika uppfattningar men ändå diskutera. Nu verkar folk vara mer fundamentalistiska och rigida i sina åsikter. Förståelse för att det kan ligga något i andra sätt att tänka än ens eget och respekt för andra uppfattningar än den man själv hyser blir alltmer sällsynta.

Diskussionens vågor gick när det begav sig rätt höga i Svenskt Fiske innan de sportfiskeetiska reglerna, en slags minsta gemensamma nämnare för oss som kallar oss sportfiskare. kom tiil. Det kapitalet har nu, genom förbundets beslut att kasta reglerna över bord, förskingrats. På Sportfiskarnas forum gör sig högröstade extremister breda och kräver lobotomering av den som inte tillämpar C&R. Det är bara att beklaga att vi inte längre har någon gemensam värdegrund. Vilka värderingar Sportfiskarna företräder är oklart, men de går väl i spagat i sina ansträngningar att inte stöta sig med någon som fiskar med spö och krok.

• Troll, Anders jansson och bondersbyn gillar detta

#5 pegaso

pegaso

Trogen medlem

• Members
  • 218 inlägg

Postad 26 juni 2019 - 13:58

Vilka värderingar Sportfiskarna företräder är oklart, men de går väl i spagat i sina ansträngningar att inte stöta sig med någon som fiskar med spö och krok.

Ja, värderingarna är oklara, lika så vad "etiskt-fiske" består av.

Men ansträngningarna att inte stöta sig med någon som fiskar med spö och krok, stämmer nog inte!

Sportfiskarna anstränger sig, som det ser ut, att inte stöta sig med någon som säljer, kan sälja eller kommer att sälja

något som har med fiske att göra.....

• Troll och lausvik gillar detta

Visst fn är det en materialsport!

#6 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 2 475 inlägg

Postad 26 juni 2019 - 14:13

...konstaterar jag att ingen ännu tycks ha polisanmält dråpet i Rovakkajärvi.

Kanske ligger det något i snacket om näthat och att samtalstonen (om man nu ska kalla den för det) förråats. Förr kunde man ha olika uppfattningar men ändå diskutera. Nu verkar folk vara mer fundamentalistiska och rigida i sina åsikter. Förståelse för att det kan ligga något i andra sätt att tänka än ens eget och respekt för andra uppfattningar än den man själv hyser blir alltmer sällsynta.

Diskussionens vågor gick när det begav sig rätt höga i Svenskt Fiske innan de sportfiskeetiska reglerna, en slags minsta gemensamma nämnare för oss som kallar oss sportfiskare. kom tiil. Det kapitalet har nu, genom förbundets beslut att kasta reglerna över bord, förskingrats. På Sportfiskarnas forum gör sig högröstade extremister breda och kräver lobotomering av den som inte tillämpar C&R. Det är bara att beklaga att vi inte längre har någon gemensam värdegrund. Vilka värderingar Sportfiskarna företräder är oklart, men de går väl i spagat i sina ansträngningar att inte stöta sig med någon som fiskar med spö och krok.

Hade den samtalstonen använts på ett av jaktforumen som jag också är medlem i (2 st) så hade tråden blivit låst. Jaktsidan har högt till tak. Värre är det med robsoft. Där är moddarna stenhårda.

https://www.jaktsidan.se/ipb/login/

http://forum.robsoft....php?mode=login

/Stefan

Född i Borås, emigrerat från Huskvarna till Kalix via Aneby och sedan via Luleå.

Det enda sättet att upptäcka gränserna för det möjliga är att gå en liten bit förbi dem in i det omöjliga. /Arthur C. Clarke

#7 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 4 923 inlägg

Postad 26 juni 2019 - 14:22

Hade den samtalstonen använts på ett av jaktforumen som jag också är medlem i (2 st) så hade tråden blivit låst. Jaktsidan har högt till tak. Värre är det med robsoft. Där är moddarna stenhårda.

https://www.jaktsidan.se/ipb/login/

http://forum.robsoft....php?mode=login

I jägarkretsar är det väl helt OK att döda sitt byte? Älgjakt enligt C&R-modell är svår att tänka sig.

• Anders jansson gillar detta

#8 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 2 475 inlägg

Postad 26 juni 2019 - 14:26

I jägarkretsar är det väl helt OK att döda sitt byte? Älgjakt enligt C&R-modell är svår att tänka sig.

Ja visst är det det, men är man medlem o skriver i jaktforum så ska ett vårdat språk användas.

Ja visst är det det!

• Troll gillar detta

/Stefan

Född i Borås, emigrerat från Huskvarna till Kalix via Aneby och sedan via Luleå.

Det enda sättet att upptäcka gränserna för det möjliga är att gå en liten bit förbi dem in i det omöjliga. /Arthur C. Clarke

#9 rolfis

rolfis

Hedersmedlem

• Members
  • 2 561 inlägg

Postad 26 juni 2019 - 15:26

Trams jag tar upp den fisk jag behöver och jagar den mat jag behöver under höstjakten och skiter fullständigt vad någon annan tycker och tänker om mitt sätt och fixa maten"

• Troll, Anders jansson och bondersbyn gillar detta

#10 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 4 923 inlägg

Postad 02 juli 2019 - 17:08

Läste jag att en av de många lagändringar som trädde i kraft i går innebär att sk alkoglass nu bara ska få säljas på Systembolaget. De som inte ens kan sälja kall öl, hur f*n ska de klara av att sälja glass?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar